Gå til innhold

Tråden om BMW-nyheter/rykter/snakk etc.


awt
 Share

Anbefalte innlegg

41 minutter siden, ahj skrev:

Jeg synes BMW kommer ikke noe spennende i disse dager. Jeg vil heller bruke penger på en i3 som begynner å bli et gammelt design men den holder seg bra. Men etter å ha sett lanseringen av Porsche Taycan blir det definitivt nye bilen innen to år. 

Enig, det er ikke mye å rope hurra for for tiden. Om G31 LCI kommer som 545e kan det kanskje være noe, men kjiper vel igjen der og begrenser det til G30, slik at G31 kun får 530e. Jeg syntes også Taycan virker kul, men den får en ganske stiv pris kontra andre elektriske konkurrenter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes den 2-serien ser veldig lovende ut jeg, skal ble spennende å se hvordan den blir. Bare så synd den bygger på fwd plattformen, da er den ikke BMW navnet verdig i mine øyne. 

Men for ikke-bilinteresserte folk som bare skal ha en premiumbil så er den ypperli.  😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BMW har fått kritikk for at X7 i bunn og grunn fremstår som en forlenget X5, og skal visstnok ha tatt lærdom av dette. X7 vil, i henhold til rykter fra interne kilder, etter hvert komme som en ren fireseter, med midtkonsoll og komfortseter bak slik 7-serien har. En X7-eier har kodet med esys og kodet "X7 M60i"-instrument. Mon tro om dette er en planlagt modell? :D

attachment.php?attachmentid=2137068&d=15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, mye har blitt sagt om 4 serie og BMW sine ikoniske nyrer i det siste.

Dette bidraget hilser jeg imidlertid velkommen, fantastisk concept.

(later til at den er 85% korrekt fra produksjonsversjonen)

Den er mindre busy bakfra og har mektig front (litt Jaguar?), svært vellykket i mine øyne.

Fargen kan minne om Imola også, slett ikke dumt, en av de mest ikoniske fargene fra BMW.

Mer her:

https://www.autocar.co.uk/car-news/motor-shows-frankfurt-motor-show/bmw-previews-next-gen-4-series-bold-new-concept

bmw-concept-4-2019.jpg

_dsc2501-recovered.jpg

Endret av Ron Jeremy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

aahh, den var skikkelig lekker. Tenk når den kommer som Gran Coupe også. Håper dog bilen får hofmeister knekk og normale griller på produksjonsmodellen. Kan aldri se for meg at det blir pent med ett skilt på tvers av de nyrene der. Ellers er dette gode takter fra BMW 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der ser skikkelig bra ut - inntil det kommet et skilt på fremme...

Blir det som på Alfa Romeo da tro, at noen velger å plassere skiltet på siden? Mener å huske at man trenger dispensasjon fra det (kan enten søkes om eller så følger det av typegodkjenningen).  

Edit: Etter å ha sett litt flere bilder så synes jeg ikke de nyrene så noe særlig bra ut likevel🤮

Endret av Walkabout
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det med "linjene" på panseret er interessant. BMW har igrunn alltid hatt to(en på hver side). E91lci eller BMW F10 var vel først ute og fikk et par ekstra fra panserlogoen og opp. Det har vel blitt videreført til alle modeller såvidt jeg vet i en eller annen form. Eksempelvis har F10 mer markante panserlinjer enn G30, men G30 har de. G20 trekker som alltid linjene fra nyrene men har lagt til en ekstra linje på yttersiden istedet for en dobbellinje fra rondellen og opp. F30 er litt vanskelig å plassere da den ikke har noen markert start fra nyerene, men har to sett den og. Uansett poenget er at denne nye 4-serien har hele 6 linjer(3 på hver side) og i tillegg noe ved rondellen. Som sagt interessant. Husker det ble diskutert heftig når BMW la på de to ekstra på E91lci og F10. Nå er vi kanskje vant? :) 

119D159A-4643-4ABF-8114-0AD40C481DA9.thumb.jpeg.094cc70268f062d35ec4236a0d60e724.jpeg

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved første øyekast synes jeg den faktisk så litt kul ut, men ved flere øyekast ser jeg at mye av dette er helt feil. Det kan fungere som konsept (gjerne med en litt nedtonet grill), men så fort den blir gatefiksert (les: mindre sprek i designet) og skiltet kommer på, vil den se helt annerledes og alt for tam ut. Jeg tror man hadde vært mer på sporet med en grill fra 3.0 CSL Hommage.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel litt av problemene med konseptene - de er konsepter... tenk om disse nydelige konseptene til BMW - som f.eks. 3.0 CSL Hommage - hadde blitt produsert i støpeformen til konseptet.. oh my! 

i3 og i8 er friske pust i så måte. Sjelden har vel bilmodeller vært så nær konseptutgaven som disse. BMW lager jo noen helt nydelige konseptbiler, det er bare synd at de blir tonet ned så til de grader i produksjonsutgaven.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...