Peak Skrevet Februar 1, 2022 Share Skrevet Februar 1, 2022 Synd, kjøpte en ny 120Ah i 2019, fantastisk liten småbil. Hadde håpet denne kom med 150Ah så hadde det blitt en ny en🤙🏽 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pekka Skrevet Februar 2, 2022 Share Skrevet Februar 2, 2022 Ny S68 i XM og deretter G90 (G60 M5)? https://www.bmwblog.com/2022/01/30/next-bmw-m5-electric-range/ De oppgir Auto Express som kilde for deler av artikkelen: https://www.autoexpress.co.uk/bmw/5-series/357078/next-generation-bmw-m5-get-hybrid-power Antatt elektrisk rekkevidde er mer enn X5 45e (87km) basert på at M5 veier mindre og har bedre aerodynamikk. (Jeg er usikker på hvor god denne antagelsen er fordi det betyr at de tror M5 får batteripakken til X5, eventuelt at BMW bruker en batteripakke med høyere kapasitet per kg enn den X5 har. Med mindre vekten på G60 er vesentlig redusert i forhold til G30 og/eller vekten av S68 er vesentlig lavere enn S63 så blir G90 ganske tung med batteripakken fra X5, selv med M-magi). This Auto Express exclusive render shows what the next-generation BMW M5 could look like: Snagg30 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Februar 2, 2022 Share Skrevet Februar 2, 2022 (endret) Jeg kjenner jeg har ett litt ambivalent forhold til det faktum at M5 skal bli en ladbar hybrid. For all del så har en del superbiler, samt Panamera Turbo hybrid vist at dette også kan være morsomt i performance biler. Men disse er jo svinetunge, og det er stikk motsatt av det jeg mener er riktig vei å gå for slike biler. Dagens M5 veier opp under 2 tonn, uansett å mye de forsøker så vil aldri en fremtidig hybrid M5 veie mindre enn F90 M5. Man hadde ikke trengt 750 hk om man kunne slanket ned bilene heller, da kunne man i stedet senket effekten på V8ern og sånn sett oppnå lavere utslipp og forbruk. Men til syvende og sist så skal vi vel være glade for at M5 beholder sin V8, og ikke blir omgjort en til en elektrisk "shitbox". Jeg er veldig for ladbare hybrider, dette er teknologien som skal redde fossilmotoren for de nærmeste tiårene. Jeg hører noen sier ladbar hybrid er en mellomløsning, dette er bare ren ønsketenkning fra folk (primært nordmenn) som har kjøpt elbil. Hvis vi ser verden under ett så er det mye lettere å adoptere til ladbar hybrider enn full elektrisk, da kan man bruke eksisterende infrastruktur uten dyre og lite miljøvennlige tiltak. Endret Februar 2, 2022 av Fredrik 90 Pekka og HenrikSolberg reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pekka Skrevet Februar 2, 2022 Share Skrevet Februar 2, 2022 Eneste måten M5 overlever politiske krav på er å bli en ladbar hybrid ser det ut til. Hvis man vil anslå vekten på en M5 hybrid, så kan man ta 545e med B58 og legge på 90 kg for S63, for deretter å trekke fra vektbesparelsene på M5 Competition (M550i minus M5 Competition?). Porsche Panamera Turbo S e-hybrid veier vel 2.4 tonn, mesteparten av vekten kommer fra alle bokstavene på bakluken. Overraskende tungt uansett. Hvis ikke jeg blingset stygt så tar det over 36 timer å lade enkelte elbiler fra vanlig stikkontakt med 10A sikring, da ligger det litt frem i tid før alle kjører elbil rundt i verden. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars89 Skrevet Februar 2, 2022 Share Skrevet Februar 2, 2022 Såvidt jeg har skjønt er det ingen vei utenom (ladbar) hybrid i Europa hvis man vil oppfylle Euro7 (fra 2025). Jeg skjønner ønsket om lavere utslipp, men bilene vil jo etterhvert bli så dyre og avanserte at det ikke er for hvermannsen å eie bil... https://www.google.com/amp/s/www.autoexpress.co.uk/news/354437/euro-7-standards-eu-considers-lifetime-surveillance-every-new-car%3famp Marius2002 og Ron Jeremy reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Februar 3, 2022 Share Skrevet Februar 3, 2022 18 timer siden, Lars89 skrev: Såvidt jeg har skjønt er det ingen vei utenom (ladbar) hybrid i Europa hvis man vil oppfylle Euro7 (fra 2025). Jeg skjønner ønsket om lavere utslipp, men bilene vil jo etterhvert bli så dyre og avanserte at det ikke er for hvermannsen å eie bil... https://www.google.com/amp/s/www.autoexpress.co.uk/news/354437/euro-7-standards-eu-considers-lifetime-surveillance-every-new-car%3famp Det jeg synes er mest urovekkende er hvor stort inngripen i folks privatliv EU akter å gjøre i miljøvernets navn. Man skal overvåkes, reguleres og spores slik at EU systemet kan holde kontroll på at du ikke slipper ut for mye. Miljøvern er en god ting, men når man begynner å se totalitære tendenser så begynner jeg å synes at dette begynner å smake surt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
*MrB* Skrevet Februar 7, 2022 Share Skrevet Februar 7, 2022 On 2/2/2022 at 2:49 PM, Pekka said: Ny S68 i XM og deretter G90 (G60 M5)? https://www.bmwblog.com/2022/01/30/next-bmw-m5-electric-range/ De oppgir Auto Express som kilde for deler av artikkelen: https://www.autoexpress.co.uk/bmw/5-series/357078/next-generation-bmw-m5-get-hybrid-power Antatt elektrisk rekkevidde er mer enn X5 45e (87km) basert på at M5 veier mindre og har bedre aerodynamikk. (Jeg er usikker på hvor god denne antagelsen er fordi det betyr at de tror M5 får batteripakken til X5, eventuelt at BMW bruker en batteripakke med høyere kapasitet per kg enn den X5 har. Med mindre vekten på G60 er vesentlig redusert i forhold til G30 og/eller vekten av S68 er vesentlig lavere enn S63 så blir G90 ganske tung med batteripakken fra X5, selv med M-magi). This Auto Express exclusive render shows what the next-generation BMW M5 could look like: Det er en del å plukke på designet i denne "renderingen". Rotete front, intetsigende vindusprofil og tilsynelatende segen bakende ala Mercedes. Men det verste er at jeg frykter denne er for optimistisk. Resultatet blir sannsynligvis slik vi har blitt vant til fra BMW i det siste: Designmessig mageplask. G30 karosseriet er det siste BMW har i dag som sitter som et skudd, og snart er den også borte.... Vedr hybrid, så er det neppe noen vei utenom nei, selv for nisjebiler. Oppdaterte eurokrav er rett og slett for tøffe for rene forbrenningsmotorer. Overvåkningsaspektet (geofencing, aktiv hastighetsbegrensning, posisjonering osv) er et så stort tema at man fint kunne ha laget en egen tråd. Pekka reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Snagg30 Skrevet Februar 10, 2022 Share Skrevet Februar 10, 2022 Individual done right mslello, Fahad, KireS og 5 andre reagerte på dette 8 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Walkabout Skrevet Februar 10, 2022 Share Skrevet Februar 10, 2022 24 minutter siden, Snagg30 skrev: Imponerer meg stadig de som blar opp for Individual og annet dyrt utstyr, men kjiper inn på frontlykter. Saltkjelen, Ron Jeremy, uglefossen og 3 andre reagerte på dette 6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Snagg30 Skrevet Februar 10, 2022 Share Skrevet Februar 10, 2022 (endret) 2 minutter siden, Walkabout skrev: Imponerer meg stadig de som blar opp for Individual og annet dyrt utstyr, men kjiper inn på frontlykter. La ikke merke til det, blendet av en rå lekker farge! Men enig med deg, men samtidig så så er det mye kulere med individual lakk en de beste lyktene. Samme med motor, bedre med stor motor en adaptive cruise feks. Men så klart, snodig når man kjøpe bil til langt over 1 million også sparer man på slikt utstyr. Endret Februar 10, 2022 av Snagg30 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pekka Skrevet Februar 10, 2022 Share Skrevet Februar 10, 2022 @Snagg30 Atlantis Blue? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Snagg30 Skrevet Februar 10, 2022 Share Skrevet Februar 10, 2022 15 minutter siden, Pekka skrev: @Snagg30 Atlantis Blue? Det stemmer! Atlantis Blue G80 M3 Individual https://www.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=1897921 Pekka reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars S Skrevet Februar 10, 2022 Share Skrevet Februar 10, 2022 23 minutter siden, Snagg30 skrev: Det stemmer! Atlantis Blue G80 M3 Individual https://www.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=1897921 Lekker! fineste G80 så langt👍😀 Pekka reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Februar 11, 2022 Share Skrevet Februar 11, 2022 Spionbilder av X6 LCI. Jeg liker at prototypen har gammel layout på klimabetjening, setevarme etc, så la oss håpe at dette også blir med videre til produksjonsutgaven. En kan allerede se at de har fjernet de åtte programmerbare hurtigknappene, så hvis intensjonen ikke var å ha med klimabetjeningen vil jeg tro det hadde vært fjernet. I så fall good news! Marius2002, Pekka og mslello reagerte på dette 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Februar 11, 2022 Share Skrevet Februar 11, 2022 De skjermene er stygge, malplassert og passer overhode ikke inn i det ellers elegante interiøret. Dette kommer nok heller ikke til å tåle tidens tann like godt som tidligere skjermløsninger hos BMW. Det at klima kontrollene er beholdt er en fattig trøst… tambur4, Lars S, Walkabout og 1 annen reagerte på dette 4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå