Gå til innhold

Tråden om BMW-nyheter/rykter/snakk etc.

awt
 Share

Anbefalte innlegg

Skal en tro denne kilden, vil G2x 3-serie få en LCI II i 2025. Ikke som et resultat av en miks med 3/4-serie og M slik det var med f.eks F80 M3, men for å holde modellen fresh til den ryker ut i 2028. Ifølge artikkelen vil LCI II hente en del elementer fra Neue Klasse i3 som kommer i 2025.

https://www.bmwblog.com/2022/11/06/bmw-3-series-g20-second-facelift-take-design-cues-2025-i3-electric-sedan/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såvidt jeg forstår på Thomas i denne videoen er motoren i den nye G70 760i en S-motor og den samme som kommer i G90 M5 (dog med mer effekt). G70 760i er fantastisk rent teknisk og kjøremessig, men som min bedre halvdel sier så er designet BMW opererer med om dagen helt "Hello Kitty" (umodent/barnslig og beregnet på et umodent bilmarked).

Endret av Fredrik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Fredrik skrev:

Såvidt jeg forstår på Thomas i denne videoen er motoren i den nye G70 760i en S-motor og den samme som kommer i G90 M5 (dog med mer effekt). G70 760i er fantastisk rent teknisk og kjøremessig, men som min bedre halvdel sier så er designet BMW opererer med om dagen helt "Hello Kitty" (umodent/barnslig og beregnet på et umodent bilmarked).

Men i samme test, så sammenlikner Thomas også nye 7 serie med S klasse, EQS, Bentley og RR. Han setter 7 serien øverst - sol den bilen med best komfort og som en av de beste bilene han har kjørt/testet på 10 år, dvs ca 1500 biler, store ord!

760i ble marginalt valgt til fordel for i7, men angivelig kommer det en M i7 også snart, spennende. 
Man kan mene mye om det visuelle, men det tekniske og kjøregleden later til å være klasseledende, det være seg å være tradisjonell ICE eller med elektrisk drivlinje, imponerende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må si at jeg sliter litt med å se hva denne nye 7-serien er så banebrytende på. Ikke har den noe ny tech som er noe å skryte av, ikke tilfører fører i7 noe nytt eller banebrytende. Det er en svær og tung elbil, med ikke banebrytende ladehastighet eller rekkevidde. Også er det bare å konstantere at Kina har ødelagt designet på nok ett europeisk ikon. Rart at ikke nye S klasse ser ut som en Disney bil, men den er kanskje ikke så populær i Kina. Da har jeg mer sansen for interiøret i 7ern, men igjen så er det ett stort steg tilbake at så mange funksjoner er flyttet inn i en skjerm. At avstand velgeren til den Adaptive cruisen har funnet veien fra rattet og inn i en undermeny på skjermen er ett stort, stort steg i feil rettning. Finner dette veien inn i neste 5-serie så er det nesten en dealbreaker for meg.

Det som er litt tøft er at 7-serien for første gang får en S motor, men selvsagt skal ikke denne selges i Europa. Her i Europa er det i7, to ladbare sekssylindrede hybrider samt en sekssylindret diesel som skal selges. Mitt inntrykk er at 760i med V8er er selve sweetspotten i nye 7-serie, det var bra fet lyd i den også. i7 blir for dvarsk og tung…og dyr mens 760i fremstår som den luksuriøse atleten som både kan være stille og kultivert samtidig som den kan være en bølle. Derimot stort pluss for 65 liters drivstoff tank i de ladbare hybridene, stort steg opp fra de 46 literene i dagens G11 745e 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7-serien.. ny tech ... :) 
Sky Lounge med de stilige LED-lysene, ullseter, krystall hovedlys(swarovski), automatisk åpne og lukke dører helt opp(mye mulig fra før?), sjekk oppgraderingen av recliner-baksetet på passasjersiden, varme i armlene. Og en del mer.

Designet kan diskuteres, men 7-serien holder koken innenfor teknologi og er det luksusskipet den skal være i sitt segment.

P90458915-the-new-bmw-7-series-highlights-04-2022-2121px.thumb.jpg.5b8127bd8c966daf0c7dcf1c0c87c795.jpgP90458917-the-new-bmw-7-series-highlights-04-2022-2121px.thumb.jpg.51c146fcdd3e3106aef6c8c1854e8439.jpgP90458919-the-new-bmw-7-series-highlights-04-2022-2121px.thumb.jpg.e4488cda9dbf1f55ff2b5cbd9a5e7897.jpgP90458916-the-new-bmw-7-series-highlights-04-2022-2121px.thumb.jpg.042355aa91cfdfe5f7937bbbce976b80.jpg

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig i at G70 7-serie er en imponerende bil innvendig - spesielt hva gjelder opplevd kvalitetsfølelse, men mye er dessverre utrolig store tilbakesteg. Om en kunne kombinert G11 LCI sitt utseende med G70 sitt interiør (med et par justeringer), så hadde man hatt en perfekt 7-serie.

1. Det ser ut til at vanlige komfortseter bak er utgått til fordel for denne ene stolen som kan legges ned. For oss med et snev av OCD, er dette bare plagsomt (på lik linje med forrige 7-serie hvor passasjerstolen manglet knekk i øvre del av seterygg med Executive Lounge package).

2. Kun halvparten av setenes betjeningsfunksjoner kan gjøres via knappene på dørpanelet. Skal en justere lårstøtte, knekk i øvre del av seterygg (som for øvrig har blitt til nærmest ingen justering), korsryggstøtte eller setebreddejustering, må dette nå gjøres via iDrive - og da fortrinnsvis kun med touch-betjening.

3. Komfortsetene er nok en gang et tilbakesteg fra forrige generasjon hva gjelder justeringer. Trist å se at den herlige nakkestøtten med knekkbar pute har forsvunnet. 

4. Ratt skal være runde. Ratt med andre fasonger har aldri vært kult, er ikke kult og blir ikke kult. Hvorfor dette skal være en greie på en båt av en bil, forstår jeg i alle fall ikke.

5. Ambientbelysningen ser fin ut, men det virker halvferdig all den tid belysningen ikke finnes på bakdørene.

6. Theatre-skjermen er et eneste stort makkverk. Først og fremst er plasseringen idiotisk, men det er helt håpløst at denne dekker hele synsfeltet fremover for begge baksetepassasjerene. Her blir det enten eller for de som sitter bak, og ikke etter eget ønske slik det har vært tidligere. Foruten elendig utforming, hindrer skjermen også all sikt bakover. Sleng på at passasjerstolen bøyer seg forover, så har man ingen sikt i høyre speil heller. Genialt (not).

7. Hva i alle dager skjer med BMWs måte å skrive modellbetegnelse på? Stor M, stor 7, liten 6, liten 0 og liten e? Hvor ofte kommer en ikke til å høre at noen kjører en M7 nå? 

BMW-M760e-xDrive-G70-Tuning-28.jpg

8. Overgang mellom lykter, skjerm, støtfanger og panser må være det minst elegante BMW noen gang har levert og gir overflater som gir visuelt sett gir inntrykk av at bilen har fargeforskjell.

144066907_Skjermbilde2022-11-07kl_22_29_42.png.87cffda734ad834e8c03e4ff62463e61.png

9. Avslutningsvis kommer jeg ikke unna å kommentere tidenes mest elendige lysdesign, totalt blottlagt for identitet og eleganse. Det må være passe kleint å kjøre en X7 LCI eller 7-serie til halvannen-to millioner og senere bli forvekslet med en Citroën C5 Aircross (og et titalls andre billigbiler i dagens nybilmarked). Smakløst og skammelig.

438330740_Skjermbilde2022-11-07kl_22_01_09.thumb.png.620651c7cdd9a144c7bfb7d2a8302752.png

Tenk å gå fra noe så lekkert og gjennomført som G11 7-serie LCI og da især Alpina B7..
2020-bmw-alpina-b7-facelift-review-08.jp
2020-bmw-alpina-b7-facelift-review-17.jp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, Ron Jeremy skrev:

Men i samme test, så sammenlikner Thomas også nye 7 serie med S klasse, EQS, Bentley og RR. Han setter 7 serien øverst - sol den bilen med best komfort og som en av de beste bilene han har kjørt/testet på 10 år, dvs ca 1500 biler, store ord!

760i ble marginalt valgt til fordel for i7, men angivelig kommer det en M i7 også snart, spennende. 
Man kan mene mye om det visuelle, men det tekniske og kjøregleden later til å være klasseledende, det være seg å være tradisjonell ICE eller med elektrisk drivlinje, imponerende.

Absolutt og Thomas er ikke den eneste som skryter av hvordan den nye 7-serien kjører og oppleves bak rattet. Thomas er ikke den som normalt bruker store ord, men han har mye erfaring og når han virkelig slår på stortrommen vedr. den nye 7-serien er det helt sikkert noe om snakken.

Jeg synes forøvrig ikke at G70 ser så ille ut, men jeg hadde foretrukket et mer tradisjonelt tysk design. På den annen side mener jeg å huske at Thomas nevner i videoen at over halvparten av 7-serie salget iht. BMW vil være i Kina. BMW gir med andre ord kineserne hva de vil ha og dette kan man jo ha en viss sympati for når målet er å selge så mange 7-serier som mulig. Det er kanskje ikke så merkelig at Tysklands bundeskansler, Olaf Scholz, var den første statslederen til å besøke Kina etter at president Xi Jinping ble gjenvalgt for en ny periode (ikke av folket, men av det kommunistiske partiet). Scholz fikk selvfølgelig mye kritikk for dette i vesten, men Tyskland trenger pengene etter Putins energimessige utpressing og krigføring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@SaltkjelenMan kan jo også vende det rundt å argumentere for at Citroën bare var tidlig ute med et design som åpenbart er populært (les: BMW er ikke de eneste som har har blitt inspirert av Citroën). Det er forøvrig 10 år siden at Citroën først kom med dette designet på C4 Picasso II.

Endret av Fredrik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Fredrik skrev:

@SaltkjelenMan kan jo også vende det rundt å argumentere for at Citroën bare var tidlig ute med et design som åpenbart er populært (les: BMW er ikke de eneste som har har blitt inspirert av Citroën). Det er forøvrig 10 år siden at Citroën kom med dette designet på C4 Picasso II.

Det var populært med strietapet, crocks og hullete jeans også, men det betyr jo ikke nødvendigvis at det var kult. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Saltkjelen skrev:

Det var populært med strietapet, crocks og hullete jeans også, men det betyr jo ikke nødvendigvis at det var kult. :) 

Hehe... Jeg vet ikke hva BMW tenker på, men tiden da de var trendsettere er åpenbart forbi. If you can´t beat them, join them.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Fredrik skrev:

Hehe... Jeg vet ikke hva BMW tenker på, men tiden da de var trendsettere er åpenbart forbi. If you can´t beat them, join them.

Det er ganske skremmende å se at BMW ikke lenger evner og at de må "joine" et langt lavere segment enn de selv opererer i. BMW har mistet kursen sin og trenger noen til å få de på rett kjøl igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...