*MrB* Skrevet Januar 5, 2023 Share Skrevet Januar 5, 2023 (endret) Jeg sitter på gjerdet i forhold til G30 530e LCI, men regner med de kommer til å stupe i verdi så snart G60 viser seg, så jeg er redd det er et dårlig tidspunkt å handle en slik akkurat nå. Pre-LCI er allerede ok priset, men jeg må ha LCI pga hengerkapasiteten. Diesel er uaktuelt for min del. Ren bensin er jo helt etter hjertet, men vet egentlig ikke om jeg tør å gå for det heller nå. Sånn sett er det egentlig kun hybrid som er aktuelt å legge en del penger i inntil det finnes EV i sedanform, som kan trekke opp mot 2 tonn og ha akseptabel rekkevidde. Ellers har jeg lite å komme med i forhold til bilene som er listet. F30 har jeg i husholdningen da, og joda. Interiøret er litt enkelt, men det synes jeg ikke er noe negativt. Bilen ellers er det lite å utsette på. Endret Januar 5, 2023 av *MrB* fupsaker, Walkabout og Marius2002 reagerte på dette 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Snagg30 Skrevet Januar 5, 2023 Share Skrevet Januar 5, 2023 (endret) @Walkabout ikke ille denne? https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=286528797 Endret Januar 5, 2023 av Snagg30 fupsaker, Marius2002 og Walkabout reagerte på dette 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alfred trovåg Skrevet Januar 5, 2023 Share Skrevet Januar 5, 2023 5 timer siden, Fredrik 90 skrev: @Walkabout Er egentlig i litt samme båt selv, jeg lurer veldig på G61 selv men ettersom denne først kommer i 2024 og jeg da kan kjøpe ett år gammel i 2025 så jeg ha noe i mellomtiden. Mitt forslag til deg vil være en G31 540i pre LCI, dette er en bil som gir veldig mye valuta for pengene. G30/31 med diesel sekser er veldig høyt priset, jeg tror nok dette markedet skal noe ned. En 540i er jo også det perfekte kompromisset mellom M4en og F11 som du har i dag, B58en er en fantastisk motor som yter fantastisk men også bruker lite. G21 er også ett bra forslag, men jeg synes at M340i blir for dyr og at den opplevde kvaliteten ikke forsvarer prisen. Enig med deg her. Facelift 540d '21 hos Bavaria koster vel rett over millionen ble nettopp rett før jul solgt en hos en mindre forhandler til 949' ca . Men dem går nok noe ned når ny 5 serien kommer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius2002 Skrevet Januar 5, 2023 Share Skrevet Januar 5, 2023 Hva med en slik? Mobile.de : BMW 640d xDrive GT Hva kommer den på ferdig inn i Norge på skilt? Det er jo ca. ingen av de og du kan fortsette og skille deg ut fupsaker og awt reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Januar 5, 2023 Share Skrevet Januar 5, 2023 @Walkabout På spørsmål om G31 540i er verd de 250 000 kr over en G30 530e så vil jeg svare ett klart og rungende JA!! Andrehåndsverdien på en 3er eller 5er med stor sekssylindret motor har alltid vært relativt god. Og i den tiden vi går inn i nå så tror jeg egentelig dette bare vil styrke seg. I de senere år så har vi hatt relativt lave nybil avgifter som har gjort at salget av slike biler har vært godt i Norge. Bruktimporten har også vært god, men nå har alt dette stoppet opp pga økte avgifter og indoktrineringenen om at det er elbil man "må ha". Svært få kjøper ny 530d eller 540i nå, de "presses" over i en iX50 som resten saueflokken. I årene fremover så vil påfyllet av slike biler til bruktmarkedet være minimalt. Under normale omstendigheter så ville bruktimport veie opp for manglende påfyll fra norsk nybilsalg. Men nå er dette også tørket inn pga en usendvanlig ugunstig kronekurs. Derimot så vil det alltid…jeg gjentar ALLTID være en del folk der ute som ønsker seg BMW med sekser. Og med mindre biler på bruktmarkedet så vil prisene holde seg. Særlig 3-serie med største motor, E46 330i, E9x 335, F3x 340 har alltid holdt verdien sin latterlig bra. Så en M340i eller G31 540i tror jeg absolutt ikke er så dumt å kjøpe nå. Også er det jo snakk om driftsikkerhet. G30 530e har jo ikke akkurat gått under radaren som en feilfri motorisering. B58 motoren derimot (M340i/540i) har vist seg å være veldig fin, selv amerikanerene klarer ikke å knekke disse i like stor skala som de pleier. Kort fortalt, du trår aldri feil ved å velge en BMW med sekser. 1 time siden, Alfred trovåg skrev: Enig med deg her. Facelift 540d '21 hos Bavaria koster vel rett over millionen ble nettopp rett før jul solgt en hos en mindre forhandler til 949' ca . Men dem går nok noe ned når ny 5 serien kommer. Inn fra Sverige eller Tyskland så kommer en G31 540d LCI på mellom 880-900 000,- med masse utstyr og lav km. Ikke mye billigere enn Norge men utvalget er jo mye bedre. Jeg har egentlig siktet meg inn på en sånn, men holder også døra åpen for 530d eller 540i. Har egentelig veldig lyst på G31 LCI, samme åssen motor det er så lenge det er sekser. Men diesel er mest aktuelt! Det at diesel liksom er fy driter jeg egentlig litt i…skal ha bil som passer for meg. Walkabout, Alfred trovåg og fupsaker reagerte på dette 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ron Jeremy Skrevet Januar 5, 2023 Share Skrevet Januar 5, 2023 https://youtu.be/dFOIUqAFBlU BMW Dee Angivelig med endel elementer fra BMW neue klasse. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
*MrB* Skrevet Januar 5, 2023 Share Skrevet Januar 5, 2023 39 minutes ago, Fredrik 90 said: Også er det jo snakk om driftsikkerhet. G30 530e har jo ikke akkurat gått under radaren som en feilfri motorisering. Er det utbredt med trøbbel på B48? N20 hadde vel litt, men B48 har jeg hørt lite negativt om så langt. De hybridene som får mest trøbbel er forøvrig de som kjøres på el hele tiden, og kun starter forbrenningsmotoren et par ganger i året. Slik er det faktisk en del som holder på, og de burde jo selvsagt kjøpt seg en ren elbil i stedet. 14 minutes ago, Ron Jeremy said: BMW Dee Den var nevnt på forrige side også. Fremsto faktisk ikke som helt håpløs i mine øyne. (I hvertfall ut fra der bmw har valgt å legge listen om dagen). Et snev av 02 og E21 i linjene om man legger til alt man har av velvilje. fupsaker og Ron Jeremy reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ron Jeremy Skrevet Januar 5, 2023 Share Skrevet Januar 5, 2023 45 minutter siden, *MrB* skrev: Er det utbredt med trøbbel på B48? N20 hadde vel litt, men B48 har jeg hørt lite negativt om så langt. De hybridene som får mest trøbbel er forøvrig de som kjøres på el hele tiden, og kun starter forbrenningsmotoren et par ganger i året. Slik er det faktisk en del som holder på, og de burde jo selvsagt kjøpt seg en ren elbil i stedet. Den var nevnt på forrige side også. Fremsto faktisk ikke som helt håpløs i mine øyne. (I hvertfall ut fra der bmw har valgt å legge listen om dagen). Et snev av 02 og E21 i linjene om man legger til alt man har av velvilje. Beklager, det har jeg ikke fått med meg, men enig i betraktningene dine, fremtiden er spennende - i mine øyne. Men så liker jeg teknologi - og jobber innen elektro/elektrifisering. 🙈 Men som du nevner, hadde jeg skulle kjøpt en hybrid, ville lav km stand og primær elkjøring vært en no go for meg. Da ville jeg derimot foretrukket høy km og lite lading og minimalt med el kjøring. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWE39turbo Skrevet Januar 5, 2023 Share Skrevet Januar 5, 2023 (endret) B48 er helt grei den, så lenge du får B48B motor og ikkje B48A. Stortsett er hybridene (før 2019 engang trur eg) og 20i som har A motor og 30i har B motor. A motor har tildens til å få havari grunnet tuning, blant annet pga høyere kompresjon enn B versjonen. Ellers er det småplukk som kjølevæske som plutslig forsvinner , både fort og sakte, her kan det vere diverse grunner. Oljefilterhuset har en tildens til å sprekke over tid. (plast og varme er vel dårlig kombo) Endret Januar 5, 2023 av BMWE39turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
papertiger Skrevet Januar 6, 2023 Share Skrevet Januar 6, 2023 22 hours ago, Snagg30 said: Den dagen du bytter ut F11’n for dette her så takker jeg for meg og forlater forumet «Now, E Ink is so advanced, it can be used to display emotions, messages, or even a digital avatar of the driver.» en av grunnene til at jeg misliker tesla er fordi den lager prompe lyder. La en bil være en bil, vi trenger ikke avtarer som lyser opp i mørket F11 blir nok byttet ut en dag, men ikke i noe slikt. Nå var det mest designet jeg tenkte på, som jeg ser klare paralleller tilbake til 02 osv med fronten sin. Akkurat teknologibiten klarer jeg ikke helt å engasjere meg i. Det blir for mye tech og for lite bil. Litt som en tesla. Som du også sier. Snagg30 og fupsaker reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mslello Skrevet Januar 6, 2023 Share Skrevet Januar 6, 2023 Headup'en som kommer i Neue klasse ser bra ut da. Blir det kanskje mindre skjermer i bilene. Bli vanskelig med touch også der https://g80.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=1982242 Marius2002, fupsaker, papertiger og 1 annen reagerte på dette 4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Walkabout Skrevet Januar 6, 2023 Share Skrevet Januar 6, 2023 Dette er hva 1,75 MNOK gir deg i dag. Fy faen. Saltkjelen, Prebze, papertiger og 9 andre reagerte på dette 1 10 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Januar 6, 2023 Share Skrevet Januar 6, 2023 2 timer siden, Walkabout skrev: Dette er hva 1,75 MNOK gir deg i dag. Fy faen. For 1,55 MNOK får du dette… Rekkesekser bensin og elektrisk rekkevidde på 110 km 👍 Også når folk spør hva du kjører…S-klasse. I stede for når du svarer i7 og folk bare…hæ? Walkabout, Skulebollen, papertiger og 2 andre reagerte på dette 5 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius2002 Skrevet Januar 6, 2023 Share Skrevet Januar 6, 2023 (endret) Jeg trodde aldri jeg skulle sitte på denne siden av bordet Fredrik. Men. Jeg synes ikke i7 er en lekker bil i hvit som den over, men i svart så er den smaklig Opplever man den i virkeligheten så er det litt av en skute som ikke kommer frem på bilder. BMW i7 anyday over den sjarmedesen der. Men nå er vel jeg ikke i markedet og mulig ikke stemmerett. Endret Januar 6, 2023 av Marius2002 Ron Jeremy, Walkabout og mslello reagerte på dette 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Snagg30 Skrevet Januar 6, 2023 Share Skrevet Januar 6, 2023 (endret) 14 minutter siden, Marius2002 skrev: Opplever man den i virkeligheten så er det litt av en skute som ikke kommer frem på bilder. BMW i7 anyday over den sjarmedesen der. Men nå er vel jeg ikke i markedet og mulig ikke stemmerett. Helt uenig, jeg lå bak en sort i7 for ikke mange dagene siden og den såg ut som en forvokst stygg 2-serie bakfra. Og når vi kom i rundkjøringa og jeg fikk se fronten kjørte jeg nesten av veien av ren forakt. Også har jeg omvendt oppfatning, den ser mye bedre ut på bilde slik som det du la ut kontra på ekte. Endret Januar 6, 2023 av Snagg30 fupsaker, BrokeBoi, BMWE39turbo og 2 andre reagerte på dette 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå