Gå til innhold

Tråden om BMW-nyheter/rykter/snakk etc.


awt
 Share

Anbefalte innlegg

1 time siden, Orjan skrev:

@Fredrik 90- ja, tror ikke det kommer noe mer derfra før BMW overtar sjappa i januar. Det blir interessant å se hva de klarer å få til med Alpina Classic. 🤞

Ja absolutt og jeg håper de produserer så mye de klarer frem til de overlater stafett pinnen til BMW. Så blir det flest mulig "ekte" Alpinaer å velge i for oss i årene fremover. Slik jeg kjenner BMW de siste årene så stoler jeg ikke ett fi….hår på at de fører arven fra Buchloe videre på en verdig måte. 

Ellers så hadde jeg forståelsen av at de skulle produsere ut 2025 og at BMW tar over 1.1.2026? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Ellers så hadde jeg forståelsen av at de skulle produsere ut 2025 og at BMW tar over 1.1.2026? 

Du har rett - bare jeg som har tatt sorgen på forskudd 😁

Jeg tror heller ikke at BMW klare å ivareta Alpina på en ordentlig måte, og jjeg tror at «nye» Alpina blir «BMW Individual +» og ikke egne modeller i sortimentet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutes ago, Saltkjelen said:

G45 X3

780C71CD-E9DC-4FE0-BB73-B84E74647296.thumb.jpeg.6c23671c8a06c9068fb0751518b347dd.jpeg

Ai ai, hvorfor begynner de med skrått grill?
Så det på F70 også…

 

Trodde BMW var ferdig med prototyper av forskjellig griller 🙈

Kudos til designteamet at de fant enda en mulighet på grillen etter disse årene med eksperimenter

Endret av mr.pingu
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For tidlig å si noe om designet, må se den fra flere vinkler og i de forskjellige utstyrsversjonene. Men den grillen var ett forstyrrende og rotete element, her er det gjort forandringer for forandringens skyld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, mr.pingu said:

Ai ai, hvorfor begynner de med skrått grill?
Så det på F70 også…

 

Trodde BMW var ferdig med prototyper av forskjellig griller 🙈

Kudos til designteamet at de fant enda en mulighet på grillen etter disse årene med eksperimenter

De begynner å gå tom for idéer og føler et sterkt behov for å gjøre endringer på designelementer som strengt tatt ikke trenger å endres. Det skulle ikke ha forundret meg om de snart kjører på med sirkulæ- eller trekantgrill.🤦‍♂️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutes ago, BrokeBoi said:

De begynner å gå tom for idéer og føler et sterkt behov for å gjøre endringer på designelementer som strengt tatt ikke trenger å endres. Det skulle ikke ha forundret meg om de snart kjører på med sirkulæ- eller trekantgrill.🤦‍♂️

Jeg trodde de var tom for ideer og da kom de med det her… kanskje det var bare litt håp inni meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett litt videoer av prototypen og den har annen grillutførelse på det lille jeg har sett. Også lyktene i denne filmen er/virker litt annerledes. Men det er jo prototype, så mye kan endres 🤷‍♂️

IMG_3982.thumb.jpeg.faa013aa2920dcd0a4527644ef31ca31.jpeg

🤔

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

M50 (tidligere M40i) skal få en annen grill så mulig det er håp, men det der var en særs uheldig vinkel.

Vi får håpe det er bedre fra andre vinkler, men mange nyere Bmw ser jo verst ut bakfra så frykter det bare blir værre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BMW har ikke engang rukket å overta Alpina før de ser ut til å besudle hele Alpina-merkevaren. BMWs første nye Alpina blir altså, etter det som skal være sikre kilder internt i Munchen, iX7 Alpina 100 - der 100 skal bety at den er "sinnsykt" mye høyere på rangstigen enn f.eks en i7 M70. Det vil også komme en "lavbudsjetts-Alpina" med det som etter sigende skal være iX7 Alpina 60. Fra å være en "BMW Alpina", ser det ut til at BMW har valgt ut linjen om at "Alpina" blir som en slags M-pakke eller Individual-bil. Trist.

Ellers kikket jeg litt på registreringsstatistikken til BMW i5. Siden salgsstart i mai 2024, har det altså blitt registrert 164 stk G60 og G61 i5 (eller "hele" 72 stk hittil i år) . Tenker registreringstallene taler for seg selv. Til tross for at vi er i dyrtid, selges det både iX, i4, iX1 og iX2 i fleng. 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...