Gå til innhold

Tråden om BMW-nyheter/rykter/snakk etc.


awt
 Share

Anbefalte innlegg

Ryggelyset nede i diffuseren må være det dummeste som finnes. Må jo være kjekt å miste synlighet når hekken har snøføyk, når hengerfestet er ute eller det er koblet på en henger (som ofte ikke har ryggelys). Genialt! :rolleyes:

Ellers forundrer det meg (eller gjør det egentlig det?) hvor forvirret BMW selv er med oppstillingen av modellbetegnelsene sine om dagen. Greit nok at ien fjernes på bensinbiler, men jeg forstår ikke miksen og sammenblandingen som skjer. Det røsker greit i OCDen, ja..

"120d" - stor 1, liten 2, iten 0, liten d
"M135" - stor M, stor 1, liten 3, liten 5
"X3 M50" - stor X, stor 3, stor M, liten 5 og liten 0 - X3 plassert på venstre side og M50 på høyre
"X3 30e" - stor X, stor 3, liten 3, liten 0, liten e - "X330e" henger sammen på høyre side

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Saltkjelen skrev:

Ryggelyset nede i diffuseren må være det dummeste som finnes. Må jo være kjekt å miste synlighet når hekken har snøføyk, når hengerfestet er ute eller det er koblet på en henger (som ofte ikke har ryggelys). Genialt! :rolleyes:
 

Oja, er det ryggelys?
Jeg trodde det var bremselys, det er jo veldig "in" å ettermontere dette så langt nede for å etterligne banebiler.
Vel vel. Bilen isolert sett er ikke den verste jeg har sett, fortsatt en fin bil og i klassen ellers få biler som matcher. Det sier kanskje mer om bilparken idag enn BMW. Jeg kunne ønsket meg andre frontlykter og annen hekk. Grillen går fint med M50-utgaven, 30e - not so much. Ellers ga ikke bilen meg noe, så er skuffet. De har valgt å skjule eksosen på alle andre modeller enn M50. Vet ikke helt hva jeg synes om det 🤔
X3 non-M50 var meget kjip bakfra. Nok engang, venter på Neue Klasse. 

 

P90555158_lowRes_the-new-bmw-x3-30e-x.thumb.jpg.39ac07d51da9a5415bc4e192a483246e.jpgP90555187_lowRes_the-new-bmw-x3-m50-x.thumb.jpg.1b680be9e04f5e4ec5d3875be6a2ad0e.jpg

 

@Kolstad Jr. Se der ja, i7 - det har jeg ikke tenkt over at skiltet var under bagasjeromsluken. Rare greier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foran ser det ut som om den har fått seg en på trynet og bak ser den dritetrengt ut.

@Marius2002 Z3 (med unntak av M-modellene), alle Z4, hatchback-modellene av 1-serie, e6x og F1x 6-serie, G1x 8-serie osv. har alle skilt i støtfangeren :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, awt skrev:

Foran ser det ut som om den har fått seg en på trynet og bak ser den dritetrengt ut.

@Marius2002 Z3 (med unntak av M-modellene), alle Z4, hatchback-modellene av 1-serie, e6x og F1x 6-serie, G1x 8-serie osv. har alle skilt i støtfangeren :)

Samt forrige og nåværende generasjon av X2.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, papertiger skrev:

Jøss. Det ga jo bare enda mer bensin på bålet. Jeg hadde vel valgt en GLC av siste generasjon any day foran dette. En svak, svak X3.

031-2024-Mercedes-Benz-GLC300-e-PHEV-in-action.jpg?w=768&width=768&q=75&format=webp

2024 Mercedes-AMG GLC range packs more power, fewer cylinders | CarExpert

Sittet i 3 ulike Mercedes de siste 3 dagene.

Og om BMW skuffer (noe de åpenbart gjør på nye 5 og X3) og svinger sparekniven, gjør MB det samme, bare ennå litt kjipere og mer billige. Sittestilling bak i småsuvene, patetisk er å være for snill.

Nesten sjokkert over nivået i klassen, den har falt som en stein.
IX3 er neste «store» lansering for meg, den «må» jo gjøre det bra når man ser fossil lanseringen av X3 her nå…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, mslello skrev:

Må virkelig arrestere deg der @Marius2002😅 8 serien har jo skilt under bakluka.  Og selveste i3 😁

Tror iX3 blir skikkelig tøff i forhold til X3 🤔😅

Jajajaja, jeg har blitt arrestert for fjerde gang her nå. Har bøyd meg så langt ned at jeg er blitt et gulvteppe å regne😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Marius2002 skrev:

Jajajaja, jeg har blitt arrestert for fjerde gang her nå. Har bøyd meg så langt ned at jeg er blitt et gulvteppe å regne😅

Har vært på farten i dag, så seint på ballen.. Men klarte ikke dy meg 😅 regner med du tar den 😎

Lenke til kommentar
Del på andre sider

M50 versjonen var helt grei og jeg synes bilen tar seg bedre ut på video enn på bilder. Igjen så har jo BMW valgt å lansere en bil i lite flatterende farger, jeg tror en sort bil vil hjelpe mye her. Interiøret er nitrist og ser veldig simpelt og generisk ut, nok en stor skuffelse fra BMW på dette feltet. Pluss for at den kommer med sekssylindret motor, minus for at de skiller ut elversjonen med ett helt annet design. 

3 timer siden, Ron Jeremy skrev:

Sittet i 3 ulike Mercedes de siste 3 dagene.

Og om BMW skuffer (noe de åpenbart gjør på nye 5 og X3) og svinger sparekniven, gjør MB det samme, bare ennå litt kjipere og mer billige. Sittestilling bak i småsuvene, patetisk er å være for snill

Mercedes er i ferd med å snu skuta når det kommer til akkurat dette. Nye E-klasse går virkelig G60 5-serie en høy gang med sitt interiør og opplevde kvalitet. En klar forbedring fra forrige E-klasse kontra G60 som er en klar nedgradering fra forrige modell. Mercedes skal også ha skryt for å komme med skikkelige sekssylindrede motoralternativer i E-klasse i Europa. Kanskje ikke så relevant i Norge men for resten av Europa som lever utenfor elbil-boblen så er dette ett kjøpsargument. Å kjøre en sekssylindret bil i dette segmentet er tro det eller ei fortsatt forbundet med status i de store markedene og her leverer E-klasse. W214 E-klasse er høyt, meget høyt oppe på lista over aktuelle biler når X5en en gang skal byttes ut. 

Endret av Fredrik 90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Mercedes skal også ha skryt for å komme med skikkelige sekssylindrede motoralternativer i E-klasse i Europa. Kanskje ikke så relevant i Norge men for resten av Europa som lever utenfor elbil-boblen så er dette ett kjøpsargument.

Sant. Vi var akkurat en tur sydover til Hamburg og Stuttgart og bortsett fra inne i byene ser man forbausende få elektriske biler. Vi kjørte stort sett på Autobahn sydover, men hjem igjen kjørte vi for det meste på landeveier (bortsett fra det siste stykket fra Hamburg til Danmark).

Vi kjørte på dagtid og trafikken er virkelig forferdelig. Det som imidlertid overrasket er hvor mye trafikk inkl. tungtrafikk det er også på landeveiene i relativt folketomme områder som f.eks mellom Celle og Munster (mye skog og mark). Det kan virke som om tungtrafikken forsøker å unngå trafikken på Autobahn som var helt håpløs.

Deutsches Panzermuseum i Munster kan forøvrig virkelig anbefales. 

Endret av Fredrik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...