Gå til innhold

Papertigers fargerike carport | F11 530xd LCI og i3S 120Ah | 4er solgt


 Share

Anbefalte innlegg

On 8/12/2024 at 8:40 PM, sveigis said:

Den i3en din Bjørn er sånn jeg ville hatt den 😊

Lik farge ja alt .

Han som kjøper 4er bilen får en flott bil hvertfall 😊

Tusener på tusener på takk! Det finnes mange spreke og delikate farger til i3, men denne er det heller få av. Første gang jeg har hatt en bil der det står «Farge: GULL» i vognkortet 😅.

Ser for meg at denne kommer til å bli brukt på all småkjøringen i tillegg til til-fra jobb for en av oss. At vi har kjørt 650km med denne bilen på to uker sier vel sitt, langt mer enn jeg trodde.

Bilen var strøken innvendig når vi overtok den, så tok bare en rask støvsuging og støvtørk sammen med mattebytte her om dagen. Ikke så lett å se at denne har rullet 82000km. Er det noe BMW kan så er det holdbare interiører. 
IMG_2949.thumb.jpeg.4f8aa6f212c5e8acfef0e4acbe6891f7.jpeg
 

IMG_2951.thumb.jpeg.e3da73545fa51e68956b2d68e92a14c3.jpeg

IMG_2952.thumb.jpeg.470a3f942793c146535716694c1a9122.jpeg

IMG_2953.thumb.jpeg.31db618efea959a7f94de21099d81249.jpeg

IMG_2950.thumb.jpeg.1e32a8f6f770258a8c60596030177e8a.jpeg

IMG_2958.thumb.jpeg.72628e6c705710cbd506dd77dbc813b2.jpeg

IMG_2957.thumb.jpeg.150a1e1af0818151ad02897df4b0cbd5.jpeg

I lånt carportplass, da nabo ikke får plass til G30 540i’en sin der pga veggen. i3’en smyger!

IMG_2962.thumb.jpeg.37f9b4726686bebc7d2fb72e7f2fb9ec.jpeg

F36 har orkesterplass med utsikt til F11 som på sin side har blitt henvist til uteplass mens førstnevnte står for salg. 

IMG_2961.thumb.jpeg.c3ffceb7be635fc487c2c229ab0a21a4.jpeg


IMG_2960.thumb.jpeg.78b3962d8e15f02915d06df9d68b9003.jpeg

 

Endret av papertiger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 8/13/2024 at 8:04 PM, Snagg30 said:

F11 530d og gull i3s, kan nesten ikke bli bedre :) 

Kjenner oss ganske så heldige ja! Nå er det jo litt galskap på parkeringsplassen her med 3 flotte BMWer, så håper vi finner et nytt godt hjem til 4-serie snart.

Og enig i «nesten». En G31 530d tror jeg kunne eliminert «nesten» 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • papertiger changed the title to Papertigers fargerike carport | F11 530xd LCI og i3S 120Ah | 4er solgt

Jeg spøkte med kona om dette; etter ganske nøyaktig 1 måned på Finn fikk poden solgt denne; 

image.thumb.png.2b57be6c1ee73b02680c3653ae82e603.png

«Selger en Magni buss nr 1 (navn gitt av eier), kjøpt ny på Sprell. En-eiers bil som er pent brukt og godt passet på av sjåføren»

Om dette var målestokken for salg av bil på Finn, så kom det til å gå en uke til før 4-serien ble solgt. Tydeligvis gikk det troll i ord, for noen dager senere ringte det en hyggelig kar i 50-åra fra Ålesund-området som viste seg å være litt av en BMW-entusiast, med mange BMWer både i minneboka og i garasjen, både M og veteranklassikere. Etter en prat og kort tenkerunde ble det avtalt henting på lørdag.

Lørdag kom, og 4-serien fikk sin siste vask i vårt eie før jeg kjørte å hentet de på flyplassen. En kort prøvetur bekreftet magefølelsen hans på bilen, og kontrakt ble skrevet og penger og bil byttet eiere, en uke etter salget av Classic Raceren. 

Digresjon: hvordan Finn kan ta seg betalt nesten 2000kr for Smidig bilhandel (avhengig av annonsepris) når NAF leverer samme tjenesten til 300kr er for meg uforståelig. Selger av i3S’en brukte Smidig Bilhandel (og betalte for det), og jeg fikk 1 måned gratis forsikring utav det.

Vinterhjul ble lastet inn og stroppet fast, og det ble tatt farvel med bilen, med en veldig god følelse på, og en forsikring om at den hadde kommet til rett hjem, der den blir tatt like godt vare på fremover. Både jeg og kona er rimelig glad for at det var akkurat denne kjøperen som endte opp med 4-serien vår. 

There she goes…

IMG_3236.thumb.jpeg.ac8f1badc37c77d71f4e0dc32966e20b.jpeg


I går fikk jeg melding om at bilen hadde levert 10/10 på de 600km hjem. Det er en god melding å få, etter at både jeg og kona får en liten tomhetsfølelse hver gang vi går forbi carporten.
7 år i eierskap, den bilen vi har eid klart lengst med god margin, og en bil som har vært med i majoriteten av perioden med de største livsendringene våre; med sykehus og nyfødt som den absolutt høydare. Men også Europaferie før den tid, og bilferier med baby in the back etter den tid, og alt innimellom der. Det setter definitivt sine spor.

Litt bilder fra siste vask;

IMG_3223.thumb.jpeg.ca1c0e4ee7e7e1ae49d57b461c211c76.jpeg

IMG_3226.thumb.jpeg.7e5e6f754873d081f4bb44d150036be5.jpeg

IMG_3235.thumb.jpeg.a8d498089dce42d012b9e07545579ea8.jpeg

IMG_3234.thumb.jpeg.3ee8e4d22fc0f795ac88fb92f1488b10.jpeg


Måtte også screenshotte denne før denne garasjen ble redusert til to, som et aldri så lite minne:

IMG_3239.thumb.png.7428c4061df05718226eae649a7d4536.png

 

Endret av papertiger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finn.no vet å ta seg betalt, latterlig mye mtp. tjenestene de selger i enkelte tilfeller. "Fiks ferdig" på torget er i samme gata med honorar på opp mot 15% av varens pris, nesten så det er billigere å bli svindlet hver 6. gang man handler. De er kanskje "smidige" med enkelte av løsningene sine, men jaggu meg blir det ofte solid timepris å gjøre arebidet manuelt selv eller å ta det et annet sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, E.C. said:

Finn.no vet å ta seg betalt, latterlig mye mtp. tjenestene de selger i enkelte tilfeller. "Fiks ferdig" på torget er i samme gata med honorar på opp mot 15% av varens pris, nesten så det er billigere å bli svindlet hver 6. gang man handler. De er kanskje "smidige" med enkelte av løsningene sine, men jaggu meg blir det ofte solid timepris å gjøre arebidet manuelt selv eller å ta det et annet sted.

Venter på den dagen at EU skal legge bånd på sånne monopol posisjoner i markedet. De har begynt med største nå med DMA. 

Som utlending fra annet EU-land er det noen ganger nesten uforståelig at konkurransen er så beskyttet her i Norden. I mange EU-land er det helt utenkelig at bil, bolig og stillingsannonser ligger alle på samme plattformen. Vi har gjort oss veldig avhengig av Schibsted ASA. 

Det stopper ikke helt der, det finnes flere monopolposisjoner som jeg stuser litt over og tviler på om det sunt for konkurransen.
Tenker her også på matvare-butikker og Tine for eksempel men det er nok litt annet diskusjon. Men sånn er det bare, ofte er Norden ikke interessant nok marked fordi a) relativt liten markedet b) ofte ganske store etablerte merker som finnes på ingen annet sted i verden (Grandiosa fe.). Som trenger ganske mye investering / annonsering for å få folk over. 


Som utlending føler jeg vel ikke at jeg har rett til å klage så mye heller fordi jeg valgte til slutt selv å bosette meg her. Så denne kommentaren skal leses som en observasjon, ikke en klage ;)

Og for å avslutte det litt mer positivt Finn.no er nok en av de bedre plattformen design og brukserfaringen. Appen som er bra, modern og funker godt. Mange av disse plattformer i Europa som kunne og burde sett Finn.no som benchmark. Bare skjønner ikke at har flyttet favoritter så langt bort og den melding per annonse-view. Synes gamle designet var faktisk mer intuitivt men men… det finnes verre

Endret av mr.pingu
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer og kondolerer med salg av fireren. det var en flott bil. Alltid grei følelse at den sannsynligvis blir tatt godt vare på videre. Har solgt altfor mange biler, som har blitt sarvet ned på rekordtid, dessverre.

Og helt enig ang Finn. Deres monopolsituasjon begynner å bli fremtredende.

Forresten har jeg jo 3 biler på tunet selv, men av en eller annen grunn ville ikke E39 inn i appen 😄

IMG_5470.thumb.png.5bebcabed0b9c1fb1635731d2fd1d6f7.png

Endret av *MrB*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med salg Bjørn 😊

Rart med det men om man har bestemt seg er det jo like greit å bli kvitt tingene .

Uansett bilparken du har igjen er jo flott som fy .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 9/2/2024 at 8:03 PM, Snagg30 said:

Gratulerer og kondolerer med salg! Flott bil er det, men jeg må si at den garasjen du har nå er såpass lekker at du lider ingen nød :) nydelig i3s og en enda nydeligere F11 med helt riktig motor. 

Tusen takk! Har gitt det en uke nå så har abstinensene etter bilen roet seg 😅. Sant det, har en bil som passer best for tur og en som passer best i by.

On 9/2/2024 at 9:44 PM, E.C. said:

Finn.no vet å ta seg betalt, latterlig mye mtp. tjenestene de selger i enkelte tilfeller. "Fiks ferdig" på torget er i samme gata med honorar på opp mot 15% av varens pris, nesten så det er billigere å bli svindlet hver 6. gang man handler. De er kanskje "smidige" med enkelte av løsningene sine, men jaggu meg blir det ofte solid timepris å gjøre arebidet manuelt selv eller å ta det et annet sted.

Ganske så sant. Jeg synes løsningen med å kunne betale en liten sum for å gjøre alt av kontraktssignering med bankid, og å bruke vipps til betaling av bil uten gebyr (funker da selvsagt ikke når det er finansiering inni bildet) gjør det verdt å bruke NAF sin løsning. Men løsningen er ikke verdt Finn sitt krav. 

On 9/3/2024 at 9:10 AM, *MrB* said:

Gratulerer og kondolerer med salg av fireren. det var en flott bil. Alltid grei følelse at den sannsynligvis blir tatt godt vare på videre. Har solgt altfor mange biler, som har blitt sarvet ned på rekordtid, dessverre.

Og helt enig ang Finn. Deres monopolsituasjon begynner å bli fremtredende.

Forresten har jeg jo 3 biler på tunet selv, men av en eller annen grunn ville ikke E39 inn i appen 😄

IMG_5470.thumb.png.5bebcabed0b9c1fb1635731d2fd1d6f7.png

Takker så mye!

Hehe snodig det, men ganske så kjekk bilpark du har der må jeg si. Bare lurer på hvordan vi skal løse bortfall av 2G nettet i 2025 når ikke BMW vil tilby en løsning på dette med ConnectedDrive.

On 9/3/2024 at 9:25 AM, sveigis said:

Gratulerer med salg Bjørn 😊

Rart med det men om man har bestemt seg er det jo like greit å bli kvitt tingene .

Uansett bilparken du har igjen er jo flott som fy .

Takker så mye Jan :) ja når jeg først har bestemt meg og lagt mye arbeid ned i bil og annonse, da kjennes det godt å få det solgt. Og så er det godt å treffe på rette kjøperen.

Mangler vel egentlig bare en klassiker nå; E43,E39,E46 😛 men skal jo ha plass til det også.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 9/6/2024 at 9:54 PM, papertiger said:

Hehe snodig det, men ganske så kjekk bilpark du har der må jeg si. Bare lurer på hvordan vi skal løse bortfall av 2G nettet i 2025 når ikke BMW vil tilby en løsning på dette med ConnectedDrive.

Ja. Er ganske fornøyd med bilparken. Grei balanse mellom glede og oppbundet kapital. 330e’en er egentlig en uforskammet kvikk bil. Kona liker den godt. 
Jeg har også tenkt på hvilke muligheter som finnes når 2G-nettet slukkes. At systemer fases ut så fort som de gjør om dagen, har jeg mine meninger om, men ikke så mye man får gjort med det. 

F30’en vil vel fortsatt virke da. Den er fra 2018, og bruker 4g.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 9/8/2024 at 11:26 AM, *MrB* said:

Ja. Er ganske fornøyd med bilparken. Grei balanse mellom glede og oppbundet kapital. 330e’en er egentlig en uforskammet kvikk bil. Kona liker den godt. 
Jeg har også tenkt på hvilke muligheter som finnes når 2G-nettet slukkes. At systemer fases ut så fort som de gjør om dagen, har jeg mine meninger om, men ikke så mye man får gjort med det. 

F30’en vil vel fortsatt virke da. Den er fra 2018, og bruker 4g.

F30-generasjonen er geniale biler. Så forstår godt det. Og med både en komfortabel langturbil i F10’en og en fin kosebil i M5’en blir det jo ikke bedre.

Ja med 4G vil det funke - i3’en vår har også dette. Nei det kommer jo til slutt til et punkt der oppdateringer må stoppe, og bilene er jo fort 10 år nå snart, så sånn sett gir det ikke mening økonomimessig for BMW å tilby noe her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med salg :) Jeg kjenner den tomhetsfølelsen når man har solgt en bil, men også den litt gode følelsen at salget gikk bra og ny eier er fornøyd. Skal den erstattes med noe nytt eller kjører dere to biler fremover?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...