Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Utrolig kjipt, men absolutt hell i uhell. Ser for meg et scenario hvor dette kunne gått påbekostning av mer enn "bare" en frontrute... 

Satser på at bilen er på veien igjen om ikke altfor lang tid, og at hendelsen ikke ødelegger ferien :)

Skrevet

Nei og nei Bjørn 😢

Takk og lov for at det gikk bra med dere hvertfall ,det er det viktigste selvsagt .

Dyr og trafikk er skumle greier og skjer når man minst aner det .

Skrevet

Ja, ser mer og mer hvor lett vi har kommet fra denne episoden, det kunne gått så vanvittig mye verre. Takknemlig for at vi gikk fysisk uskadet fra det og kunne reise sørover til hytta igjen dagen etter. Tok natta hjemme for å summe oss litt og «nullstille» siden vi allikevel var i hjemtraktene.

Bil er bare materiale og kan erstattes. Forhåpentligvis kan den fikses, men kan den ikke det innenfor forsikringen sin maks % av bilens verdi (er vel en regel her selskapene går etter?) så får vi se hva vi gjør. Vet ikke hvordan det er å fikse tak og slikt, og hele interiøret må ut og dashbordet må fullstendig demonteres for rens ser jeg for meg, så blir fort timer og materialkost av det. 

Skrevet

har sett en merdes w212 som møtte elg på samme måte nesten i 90-100kmt, der lå hodet igjen i baksetet etter at den ble halshugget av Astolpen. da er det kjedelig å være passasjer... men den ble faktisk ikke kondemnert. 

min far kjøpte seg facelift 124 300tdt på slutten av 90tallet og møtte elg med den, den kom inn i bilen sammen med frontruta. gikk heldigvis bra med unntak av opprevne hender av frontruta. men absolutt alt utenom framstoler ble byttet inni bilen. 

---------------------------

men dette blir fort en så stor jobb at den kan egentlig kondemneres ? her er det så mye som skal tukles med at det er stor sjans for å få en vond bil etterpå, F-serie har nok rasle å knirkelyder fra fabrikk om det ikke skal lages flere.

Skrevet

Det der var kjedelig start på ferien ja, det skjer så utrolig fort, heldigvis var det et rådyr og ikke et større dyr, da kunne det fort ha blitt mye verre. 😬

Skrevet

@Olaandref ja priser oss lykkelig over at det gikk så bra som det gjorde. Går som sagt mer og mer opp for oss hvor galt det kunne gått. Er mye rådyr i semiurbane strøk der vi bor også, så mer enn én gang jeg har holdt på å kjøre på rådyr der også, men smøget akkurat.

@Ingvaldsen ja jeg er helt ærlig ganske i blinde når det kommer til skadeomfanget og kostnad her, men når Bavaria tar 2000kr timen så baller det fort på seg med kroner nå til dags. Vet ikke hvor “easy peasy” en slik jobb er for karosseriavdelingen der - byttes tak? ved bulk, og byttes dørene ved bulk, i redsel for å ikke få bra resultat? Og interiøret må jo plukkes i biter, så tar fort mange timer. Om en tar frontruta ut av ligningen ser den jo veldig lite skada ut, men ligger mye jobb i alt rundt her ser jeg for meg. Men blir mye synsing, får vel høre dommen om noen uker 🙃.

I mellomtiden kjører vi Rav4, og jeg må si jeg er litt overrasket over hvor lite en slik ny “melk og brød bil” fra 2020-tallet tiltaler meg. Alle tekniske løsninger, materialvalg og designvalg fremstår langt billigere på en flett ny Rav4 enn på en 10 år gammel 5-serie.

Skrevet
1 time siden, papertiger skrev:

Vet ikke hvor “easy peasy” en slik jobb er for karosseriavdelingen der - byttes tak

ble byttet tak på en e91 lokalt her som møtte elg, den ble bra etterpå. der var taket skikkelig nedtrykt iforhold til din.

1 time siden, papertiger skrev:

I mellomtiden kjører vi Rav4, og jeg må si jeg er litt overrasket over hvor lite en slik ny “melk og brød bil” fra 2020-tallet tiltaler meg. Alle tekniske løsninger, materialvalg og designvalg fremstår langt billigere på en flett ny Rav4 enn på en 10 år gammel 5-serie.

morsomste er jo når du setter på rattvarme å kun 25% av rattet blir varmt, resten er iskaldt :P

Skrevet
On 4/19/2025 at 4:54 PM, Ingvaldsen said:

ble byttet tak på en e91 lokalt her som møtte elg, den ble bra etterpå. der var taket skikkelig nedtrykt iforhold til din.

morsomste er jo når du setter på rattvarme å kun 25% av rattet blir varmt, resten er iskaldt :P

Ja det blir spennende å se hva Bavaria og if kommer med.

ja det er helt herlig, spare penger på slikt :D 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   1 medlem

• Opprett ny...