Jump to content

Walkabout sin F11 [Reisebrev fra Norgesferien 2020 s. 124]

Recommended Posts

• Replies 1.9k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Da var katta ute av sekken og bil hentet. Kommer egen tråd på denne  

Tok Suleskarvegen da jeg skulle fra Stavanger og "hjem" til Grimstad på fredag. Fint oppover Sirdalen.  Deretter bar det over Suleskarvegen. Dette er alltid en fin rute, s

Har fått gjort en del med bilen i påsken, hvor den blant annet skulle ha EU-kontroll. Så da ville jeg gjøre den fjong og fin, samt få ordnet lakkrens og voks.  Begynte med nav og bremsekalippere,

Posted Images

Når sant skal sies så liker jeg bilen din bedre uten de gullhjulene og Lawyer slitene. Jeg synes dette er mer Clean look 😀

Når slipper du litt mer info om nybilen da? Så i F10/11 gruppa på Facebook at det blir en BMW iallfall, en sprek BMW 👍😎

1 time siden, Fredrik 90 skrev:

Når sant skal sies så liker jeg bilen din bedre uten de gullhjulene og Lawyer slitene. Jeg synes dette er mer Clean look 😀

Når slipper du litt mer info om nybilen da? Så i F10/11 gruppa på Facebook at det blir en BMW iallfall, en sprek BMW 👍😎

Jo takk, nå som jeg har fått rast fra meg litt i 20-årene er jeg blitt mer originalpolizei som 30-åring :D Om alt går etter planen henter jeg nye bilen i løpet av denne uken, så da slipper jeg mer info når det er i boks.

Ja, det blir en sprek BMW. Prøvde en Taycan her forleden, men det blir ikke det samme med bare elektrisk drivkraft, trenger noe motorlyd i tillegg. Så har lagt elbil på hylla foreløpig. 

6 minutter siden, FransEirik skrev:

Motorlyd i tillegg? 545e du har kjøpt?😄

Det er nok ikke en sedan - er enten coupé eller touring som gjelder for meg, eller verste fall SAV (SUV) ;) 

På 14.1.2021 den 10.03, Walkabout skrev:

På tide å komme med en liten oppdatering her. Sliter fortsatt med at bilen rister markant ved kaldstart og i tillegg kakler veldig frem til den når driftstemperatur. Mistenkte dyser, så tok en tur til Vestfold Elektro-Diesel i romjulen. De hadde dysene ut i testbenk, men fant ikke noe gale med verdiene. Har tidligere sjekket både glødeplugger og motorfester. Så står litt på bar bakke her. Men TRF og en av hans forhandlere skal se litt på saken, så da håper jeg at det kan nærme seg en løsning. 

Må bare komme med en liten oppdatering her, og skryt av Vestfold Elektro-Diesel.

Jeg fikk orden på dyseproblemene lokalt her på Jæren til slutt, og har derfor vært i kontakt med Vestfold Elektro-Diesel i etterkant om hvorfor ikke de fant ut av det samme når de kjørte tilsvarende sjekk. De ble da oppmerksom på at det var noen problemer med deres nye testbenk som dysene mine ble testkjørt i. Det gjorde at de refunderte hele beløpet uten å være vanskelige. Så selv om de ikke fant ut av problemene så må jeg gi skryt for kundeservice og profesjonell opptreden i etterkant👍

• Walkabout changed the title to Walkabout sin F11 [Reisebrev fra Norgesferien 2020 s. 124]