Gå til innhold

Den store finn.no tråden.


Kjexx
 Share

Anbefalte innlegg

Når vi snakker om E65/66, likte interiøret på denne 760en ganske godt.

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=268798359

Dette hadde vel vært en grei og komfortabel bruksbil for de som tør :)

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=265852552

Men jeg merker at E65/66 er ekstremt tungsolgte biler..

Endret av Daniel.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, Snagg30 skrev:

Har etterlyst svar fra deg om dette før uten hell, hvor finner du informasjon om det her? :) 

Hos Bavaria! De ville gjerne selge meg utvidet garanti når jeg kjøpte min 540d i Sverige. Hvis du lurer så fælt på dette så ville jeg tatt en telefon til dem 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Hos Bavaria! De ville gjerne selge meg utvidet garanti når jeg kjøpte min 540d i Sverige. Hvis du lurer så fælt på dette så ville jeg tatt en telefon til dem 😀

Tror nok det er flere som lurer «så fælt» da dette er ganske betydelig om det stemmer noe jeg ikke helt tror på for da tipper jeg Bavaria hadde reklamert for dette i øst og vest. Men dette har ingen jeg kjenner hørt om, og heller ikke på forumet noe som er rart. Dette skal jeg sjekke opp i morgen å gi en tilbakemelding her, for er nok mange som kunne fått bruk for dette med tanke på import av forskjellige biler :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Snagg30 skrev:

Tror nok det er flere som lurer «så fælt» da dette er ganske betydelig om det stemmer noe jeg ikke helt tror på for da tipper jeg Bavaria hadde reklamert for dette i øst og vest. Men dette har ingen jeg kjenner hørt om, og heller ikke på forumet noe som er rart. Dette skal jeg sjekke opp i morgen å gi en tilbakemelding her, for er nok mange som kunne fått bruk for dette med tanke på import av forskjellige biler :) 

Ja det synes jeg du skal gjøre 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Daniel. skrev:

Når vi snakker om E65/66, likte interiøret på denne 760en ganske godt.

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=268798359

Dette hadde vel vært en grei og komfortabel bruksbil for de som tør :)

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=265852552

Men jeg merker at E65/66 er ekstremt tungsolgte biler..

Personlig klarer jeg ikke skjermen og interiøret i denne generasjonen.
E6* og E9* kommer også inn her, på sistnevnte ville jeg gladelig valgt en bil uten skjerm - enn med.

Men det er mine preferanser. 

E65 syns jeg er grotesk stygg, 7 serien generelt synes jeg sjelden er vellykket - i   mine øyne.Etter E38 prøvde man for hardt.

Men ser man større på det, får man en brukt 7’er til en fornuftig penge etterhvert.
Men ville selv foretrukket en X5/X7 enn en lav limousin/sedan som 7’ern er. 
At 7 serien skal være top of the Line syns jeg er lite pasé og utdatert løsning.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Fredrik 90 said:

Jeg er veldig på slik bil selv om dagen, primært M340i. For mitt vedkommende er alt annet enn import (fra Sverige) uaktuelt. Å betale 100 000,- mer for å kunne smykke seg med at bilen er "Norsk" gidder jeg ikke. Bavaria selger deg gjerne en utvidet garanti ut over fabrikkgarantien på 2 år. Etter hva jeg har hørt etter mye graving på nettet er at B58 er en usedvanlig god motor, kanskje en av de beste etter at BMW begynte med turbo på sine seksere. Jeg har prøvekjørt G20 M340i og det er noe av det artigste og mest tradisjonelle fra BMW jeg har kjørt. Ett jævla fyrverkeri av en bil, momentkurve som en sterk diesel…helt fascinerende. Den har 374 hk men det føltes som mer, noe også diverse dynotester viser (opp mot 400 hk). M340d har jeg ikke kjørt men jeg har samme motor selv i 540d, men skal jeg være ærlig så er M340i det rette alternativet i en sportslig bil som G20/21.

Aberet for meg som har kjørt 5-serie er at du merker at dette er en 3-serie, en bil som er lavere på rangstigen i form av luksus og kvalitet. Enkelte løsninger virker mer billig og "spartanske". Det sagt, aldri før har en 3-serie vært mer lik 5-serien så jeg tror ikke dette er en dealbreaker. I M340i er det første og fremst motor og drivlinje man kjøper, dette er montert inn i en meget bra totalpakke. En annen bonus er at andrehåndsverdien på 3-serie med største motoralternativ holder seg veldig bra. Og bedre skal den holde seg nå som alle andre går å kjøper seg elektriske shitboxer, blir langt mellom slike godsaker som M340i da 😀

Jeg elsker ikke men jeg liker den veldig veldig godt 😀 Som nevnt over her, en av de mest gjennomførte 7-seriene noen sinne 👍

Dette med import og garanti kan du bedre enn meg. For min del er det garantien som er viktig, ikke om bilen er norsk eller svensk. 😊 Å kjøpe garanti var ukjent for meg. Hvordan fungerer det i praksis og hvilken kostnad snakker vi om?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, smashy skrev:

Dette med import og garanti kan du bedre enn meg. For min del er det garantien som er viktig, ikke om bilen er norsk eller svensk. 😊 Å kjøpe garanti var ukjent for meg. Hvordan fungerer det i praksis og hvilken kostnad snakker vi om?

Her kan du lese om dette.

Dette er en av de som selger garanti, det finnes noen flere aktører. De fleste som driver med import av bil selger bilen med en slik forsikring. 

https://www.autoconcept.se/nb/vehicleowner/mbi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutes ago, Ampera said:

Her kan du lese om dette.

Dette er en av de som selger garanti, det finnes noen flere aktører. De fleste som driver med import av bil selger bilen med en slik forsikring. 

https://www.autoconcept.se/nb/vehicleowner/mbi

Er klar over denne. Jeg tenkte på det Fredrik nevnte med garanti via bavaria, som jeg antar er fabrikkgaranti.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Ampera skrev:

Her kan du lese om dette.

Dette er en av de som selger garanti, det finnes noen flere aktører. De fleste som driver med import av bil selger bilen med en slik forsikring. 

https://www.autoconcept.se/nb/vehicleowner/mbi

Dette er jo verdens dårligste garanti, og bør på ingen måte kastes vekk penger på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 hours ago, smashy said:

Har begynt å snuse litt på G20/21 340i/d. Har ikke så mye kjennskap til disse så lurer på hva jeg bør se etter og hva som er no-go. Er ikke så mye å velge i på Finn. Kan vurdere å importere men heller mest mot en norsk bil pga garanti.

Kikka litt på denne: 265261197 

Usikker på innbytte av f31’en jeg har nå. 135k på telleren, 35d med endel utstyr. Hvilket prisnivå vil dere antyde?

Any takes? 😀

Hadde et par dager i en G21 M340i xDrive i Tyskland, og det var som @Fredrik 90 sier et fyrverkeri av en bil med denne motoren. Selv i gode Autobahn-hastigheter sluttet den ikke å dra, og føltes ut som en veldig godt "engineered" maskin. Ja, det en 3-serie og ikke 5-serie, men tror ikke dette hadde plaget meg noe så bra som G21 er. Det er uten tvil en mye lettere og mer lettbeint bil å kjøre enn 5-serie som innbyr mye mer til sportslig kjøring enn 5-serien gjør. Så kunne godt tenkt meg en slik selv en gang :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Snagg30 skrev:

Tror nok det er flere som lurer «så fælt» da dette er ganske betydelig om det stemmer noe jeg ikke helt tror på for da tipper jeg Bavaria hadde reklamert for dette i øst og vest. Men dette har ingen jeg kjenner hørt om, og heller ikke på forumet noe som er rart. Dette skal jeg sjekke opp i morgen å gi en tilbakemelding her, for er nok mange som kunne fått bruk for dette med tanke på import av forskjellige biler :) 

Nå måtte jeg ringe til Bavaria på morgenkvisten i dag pga noe annet og da tok jeg opp dette med utvidet garanti.

Å kjøpe en forlenget Norgesgaranti ut over de 2 årene fabrikken gir er ikke mulig. Det dem tilbyr er noe han kalte en reprasjonsavtale, det vil si man betaler en sum og man vil få dekket diverse reparasjoner på bilen. Denne er likevel ikke fullgod med en Norges garanti. Det dem også tilbyr er en garanti som de kjøper fra en tredjepart, altså ikke fra BMW. Ordlyden garanti er ett ganske vidt begrep og kan i mange tilfeller misforstås betydningen av. Jeg antar at det er en av de overnevnte løsningen jeg har blitt tilbydd. Den gang var dette uaktuelt for meg så jeg tok meg ikke tid til å sette meg inn i hva dette gikk ut på.

Dette er informasjon jeg har fått fra Bavaria Arendal 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slike garantier er neppe verdt særlig mer enn maskinskadeforsikring hos et seriøst selsksap. Fellesnevneren er at selv om de dekker en del ting så er det gjerne en hel del skrevet opp med liten skrift og at man fort kan havne i en situasjon der den som skal dekke noe begynner å kverulere på alt mulig og prøve å vri seg unna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva gjelder import av biler slik dere snakker om er det jo hos Porsche og Audi mulig å kjøpe garanti i etterkant eller om de kjøpes av godkjent forhandler i landet man kjøper fra. På Audi får du inntil 5 år og 150k km, Porsche har jo 15 år 200 000km før du ikke får tegnet lenger om jeg husker riktig. Om du finner en M340i hos en BMW-forhandler i Tyskland kan du jo høre med de om de tilbyr utvidet garanti, premium selection i utlandet selges jo med 24mnd fabrikkgaranti. Garantien vi har i Norge kommer jo fra BMW-fabrikken, om jeg ikke husker feil. Og da burde det jo være mulig å kjøpe den direkte fra BMW om du importerer bil som har 2 eller 3 års garanti. Mulig Bavaria ikke kan levere det, ikke ønsker, eller rett og slett ikke vet noe om det. :) 

 

Og for ikke å gå helt OT:

Alpina B3 | FINN.no

Deilig kombo med sort/brunt og frisk motor. Mye bil, men overraskende dyrt her, tror ikke de får den prisen for den..  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nybilgarantien i Norge er en todelt sak. De to første årene er en garanti stilt av BMW AG og de tre siste årene er en garanti stilt av BMW Norge AS. Alle garantisaker kan tas world wide i løpet av de to første årene, mens de tre siste årene kun kan tas i Norge. Tviler på at det er noen utvidet garanti å kjøpe, da de tre siste årene er en særnorsk greie for å hamle opp med forbrukerkjøpsloven. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...