Gå til innhold

Den store finn.no tråden.


Kjexx
 Share

Anbefalte innlegg

35 minutter siden, Lars89 skrev:

Er lov å lese over EN gang før man legger ut annonse når man selger en bil til 690K. 

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=284527090

 

Her var det mye rare utsagn... "Norges peneste m5", tja det må være opp til det enkelte øyet som ser. Tenk å selge en bil til 690K, uten vinterdekk. 

Skjønner meg virkelig ikke på mange bilselgere, bildene var nå forsåvidt ganske ok, men resten av annonsen? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, HakonLimseth skrev:

Her var det mye rare utsagn... "Norges peneste m5", tja det må være opp til det enkelte øyet som ser. Tenk å selge en bil til 690K, uten vinterdekk. 

Skjønner meg virkelig ikke på mange bilselgere, bildene var nå forsåvidt ganske ok, men resten av annonsen? 

 

Harryfisert m5... Jeg klarer ikke å se verdien i noe med aftermarket hjul og baklys etc.. 😅 Pen? Men at den mangler vinterhjul er sånnsett et pluss dersom det kan dokumenteres at den aldri har gått på salta veier. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Evopower skrev:

Men at den mangler vinterhjul er sånnsett et pluss dersom det kan dokumenteres at den aldri har gått på salta veier. 

Ikke nødvendigvis, mulig forrige eier solgte vinterhjula for å finansiere nye baklykter? Jeg kan jo legge ut X3M’n nå uten vinterhjul og heller selge de på Finn.no, men det betyr ikke at bilen ikke har vært vinter kjørt. Og hadde jeg satt pengene mine på noe så hadde det vært at denne her har vært vinter kjørt i sin levetid :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Snagg30 skrev:

Ikke nødvendigvis, mulig forrige eier solgte vinterhjula for å finansiere nye baklykter? Jeg kan jo legge ut X3M’n nå uten vinterhjul og heller selge de på Finn.no, men det betyr ikke at bilen ikke har vært vinter kjørt. Og hadde jeg satt pengene mine på noe så hadde det vært at denne her har vært vinter kjørt i sin levetid :) 

Like gøy hver gang det står i annonsen , (ikke vinter kjørt i mitt eie)så sjekker jeg eier historikk, så har de eid den 6år gamle bilen i 6mnd:) hehe 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, Snagg30 skrev:

Ikke nødvendigvis, mulig forrige eier solgte vinterhjula for å finansiere nye baklykter? Jeg kan jo legge ut X3M’n nå uten vinterhjul og heller selge de på Finn.no, men det betyr ikke at bilen ikke har vært vinter kjørt. Og hadde jeg satt pengene mine på noe så hadde det vært at denne her har vært vinter kjørt i sin levetid :) 

Må ikke glemme spesial egsosen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Snagg30 skrev:

Ikke nødvendigvis, mulig forrige eier solgte vinterhjula for å finansiere nye baklykter? Jeg kan jo legge ut X3M’n nå uten vinterhjul og heller selge de på Finn.no, men det betyr ikke at bilen ikke har vært vinter kjørt. Og hadde jeg satt pengene mine på noe så hadde det vært at denne her har vært vinter kjørt i sin levetid :) 

Er derfor jeg sa dersom det kan dokumenteres at den ikke har vært vinterkjørt. Hvis ikke så har jo skaden med salt allerede skjedd, og komplette vinterhjul burde vært med i den prisen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Evopower skrev:

Er derfor jeg sa dersom det kan dokumenteres at den ikke har vært vinterkjørt. Hvis ikke så har jo skaden med salt allerede skjedd, og komplette vinterhjul burde vært med i den prisen :)

Jeg tenker mest på det faktum at du betaler 690 000kr for en bil, som i mine øyne ikke er komplett. Når det er sagt må jeg si at karbonlistene og spesial egsosen veier opp for det meste. 🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.12.2022 den 12.28, Orjan skrev:

Rart at denne ikke er solgt - har lagt til salgs leeeenge..

Alpina B10 | FINN.no

754_1425738469.jpg

Jeg tror folk som velger å gå til det skritt å bruke så mye penger på noe så sært som Alpina helst vil spore opp en bil selv. Da skal gjerne farge og utstyr passe perfekt, og i dette tilfellet er det kanskje fargen som er litt feil? (Jeg synes det). Videre så er den for dyr til å selges for internasjonal pris på det sylsmale norske markedet. Det er nok av folk som tror det er mulig, men de har sjelden hell med å oppnå prisen med mindre de selger bilen ut av landet. Det ville være stor synd som den gikk ut av landet, dette er vel en av svært få B10 Biturbo på norske skilt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Fredrik 90 said:

 Videre så er den for dyr til å selges for internasjonal pris på det sylsmale norske markedet. Det er nok av folk som tror det er mulig, men de har sjelden hell med å oppnå prisen med mindre de selger bilen ut av landet. Det ville være stor synd som den gikk ut av landet, dette er vel en av svært få B10 Biturbo på norske skilt.

 

Noe av problemet er jo at folk sitter og ser på ekstremt overprisete biler på Mobile.de og Bring-A-Trailer-auksjoner, og så forventer de å få samme prisen i bittelille Norge, eller håper på å eksportere den tilbake til Tyskland.  Jeg digger E34 Alpina, men hadde aldri i verden betalt 700k for en slik når man får en original E34 M5 til 300k.  Når man begynner å veie opp kjøreglede, nytteverdi, vinterlagring etc, så er ikke en 4-dørs sedan den optimale sommerbilen for mange heller. Skal man først blåse så mye på en sommerbil vil man jo gjerne ha en Coupe, cabriolet, roadster eller noe mer banefokusert som Porsche 911, Lotus, M2 etc. E34 er tross alt for spesielt interesserte. 

 

@skoglund "Ikke vinterkjørt (i mitt eie)"

Det er da man skal ta en titt på datoen på eldre EU-kontroller via vegvesen.no...Når jeg ser på de tidligere EU-kontrollene på min Z3 er flere av de gjennomført i februar og mars. Dog er den ikke rusten under. 

For noen år siden så jeg en meget fin E36 M3 3.2 til salgs, også annonsert med "ikke vinterkjørt". Men jeg kjenner første eieren av bilen her i Norge, og den duret og gikk hver dag i to vintere i saltlake og 15 minus....Tok dog ikke skade av det når man ser nå i ettertid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, StigJ skrev:

Noen som har formening om denne? Pluss/minus/pris...

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=281329847

 

Registrert 4 dager for tidlig for at nye garantien på batteriet gjelder. Fra 01.01.2017 så økte garantien på batteriet fra 100k til 160k (8 år gjelder for begge). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, StigJ skrev:

Noen som har formening om denne? Pluss/minus/pris...

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=281329847

 

Legg på 50k og få den største batteripakken, da får du også LCI versjonen som er en polert og forfinet utgave.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@JarodGood to know 👍 Slike ting har ikke jeg fått med meg.

Men ut i fra potensiell kjøpers kjøremønster så vil sikkert garantien utløpe ved 8 år og ikke 100k.   

 

@Ron Jeremyde 50k må gå til annet. Her er det snkk om så rimelig som mulig med vettug rekkevidde og kilometerstand. 

Endret av StigJ
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...