Gå til innhold

Den store finn.no tråden.


Kjexx
 Share

Anbefalte innlegg

2 timer siden, sluquet skrev:

@StigJ om du er i markedet for i3 så er mitt beste tips å se nøye på tilstanden på bremsene.

Koster ett par tusen for nye skiver så det burde ikke veie mye opp.. Derimot er topplager en svakhet som er mer styr.

Ville uten tvil gått for en LCI med 120ah batteri. Den ekstra kostnaden ved innkjøp får man garantert igjen ved salg

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i3.. Det er klart at det er en i3S man egentlig vil ha, https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=284612211 , men det er et stort steg opp fra 170000 til 250000. Ellers kan en jo trumfe opp LCI 94Ah eller helt opp til 120Ah, men pris blir også her et spørsmål. Til den prisen Stig så har du en god i3 i den du linket til, den gjør jobben, er billig og solid. Litt kjente feil som topplager kan forekomme, men det burde ikke skremme en. Av alle biler på markedet må i3 være den med minst feil, ikke ruster de heller. Du skal vite at LCI fikk litt oppgradert ditt og datt, samt antiskrenssystem. Det skal visst utgjøre litt forskjell, men ikke sikkert du vil merke behovet. En S derimot vil oppfattes som en helt annen bil. Pris deretter.

image.thumb.jpeg.ed26ee3f66d22148cd0639a19325781c.jpeg

Lykke til i valget :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Marius2002 skrev:

Av alle biler på markedet må i3 være den med minst feil, ikke ruster de heller.

I løpet av en uke nå har blinklys hendelen blitt defekt, knirker og lager ulyder som f. Rygge kamera har rett og slett falt bak og inn i bakfangeren, ingen krasj eller noe slikt. I tillegg har passasjer dør bak blitt ødelagt, samboer skulle åpne døra for å sette inn junior og der røyk handtaket, merker at dørhåndtaket ikke tar «tak» i noe. Så veldig smerte fri er de ikke, og Bavaria på tlf var mer opptatt av å opplyse om at «om dette viser seg å være kulda så blir det ikke på garanti» prøvde å argumentere for at det var ca 1+ ute og bilen var ikke dekt i snø eller is, men det var ikke så relevant for de. De minte meg veldig om power/Elkjøp om man har en defekt tlf, der gjømte de seg bak fukt skader ved hver eneste mulighet. Neste ledig time var midten av januar :) 

Endret av Snagg30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hver gang jeg hører historier om nybiler på garanti gir det bare mer inspirasjon til å beholde gamle biler der man må fikse "alt" selv. For da enten fikser man ting eller så lar man være. Sitter ikke og krangler på hvorfor noe har gått i stykker og hvem skal dekke det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Snagg30 aiiaiiaii, da har du vært virkelig uheldig! Og det er utrolig dumt. Nei, det finnes mandagsbiler over hele linjen, men jevnt over har i3 lite feil. :) Vel, jeg får ikke opp bakluken på min TM3 nå, så er vel på 3-4 garantifiks siden september. Så kjedelig når ting ikke fungerer, men de har ryddet opp hittil og kommer hjem til meg i morgen å tar luken. Ellers så får jo i3 skryt rundt om at det er en pålitelig og billig bil. Topplager og bremser er det eneste hvor sistnevnte ofte er brukerfeil(eller ikke bruk)…  :) Håper du får dekket feilene, så krysser vi fingrene for et problemfritt bilhold videre!

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@fupsaker @SkulebollenHer er det ikke snakk om å følge hva man kunne ønske seg men hva man kan få for minst mulig. Er snakk om at vedkommende skal frigjøre kapital ved å bytte inn en dyrere bil med et fremkomstmiddel. Så LCI, 120Ah eller i3s er ikke aktuelt. Da kan dagens bil bare beholdes. 

Er i3 utformet som en vanlig 3 serie etc mtp topplagre kan jeg om det så er ordne både det og bremser i stedet for at den havner på verksted. Null stress om det måtte dukke opp. Jeg har jo både jekk og garasje enn så lenge :lol:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Werther skrev:

 

Noe av problemet er jo at folk sitter og ser på ekstremt overprisete biler på Mobile.de og Bring-A-Trailer-auksjoner, og så forventer de å få samme prisen i bittelille Norge, eller håper på å eksportere den tilbake til Tyskland.  Jeg digger E34 Alpina, men hadde aldri i verden betalt 700k for en slik når man får en original E34 M5 til 300k.  Når man begynner å veie opp kjøreglede, nytteverdi, vinterlagring etc, så er ikke en 4-dørs sedan den optimale sommerbilen for mange heller. Skal man først blåse så mye på en sommerbil vil man jo gjerne ha en Coupe, cabriolet, roadster eller noe mer banefokusert som Porsche 911, Lotus, M2 etc. E34 er tross alt for spesielt interesserte. 

 

@skoglund "Ikke vinterkjørt (i mitt eie)"

Det er da man skal ta en titt på datoen på eldre EU-kontroller via vegvesen.no...Når jeg ser på de tidligere EU-kontrollene på min Z3 er flere av de gjennomført i februar og mars. Dog er den ikke rusten under. 

For noen år siden så jeg en meget fin E36 M3 3.2 til salgs, også annonsert med "ikke vinterkjørt". Men jeg kjenner første eieren av bilen her i Norge, og den duret og gikk hver dag i to vintere i saltlake og 15 minus....Tok dog ikke skade av det når man ser nå i ettertid. 

Akkurat nå har vi god gammel dags vinterføre som ikke skader en bil:)jeg bruker selv og lufte e46 på slike dager, da kjøre jeg den på tørre snø dekket veier,det tar ingen biler skade av. Og om du drar på eu kontroll på vinter definer jeg ikke det som vinter kjørt bil . Da tenker jeg hverdags kjøring hele vinter. Skraping av vinduer, utsatt for vær omslag fra vått til kald der det meste fryser bein osv. med riktig vinter vedlikehold og tiltak i form av understell behandling trur jeg det er mulig å bruke en bil uten å ødelegge den.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finner du en i3 med blanke bremseskiver så slå til! Da er den tatt vare på! :D 

Jeg har eid 2 selv og pendlet mye med en 3. Har ikke hatt noen problemer med noen av de. Bortsett fra disse tårnlagrene. Men de har jeg fått byttet på garanti på begge de jeg hadde.

Litt aktiv kjøring virker å være en god kombo for å få masert bremser. Gjerne i traction modus på glatta, så man får brukt bakbremsene litt også.
Appropos traction modus. Antispinn og styring ble også forbedret på LCI utgaven. Å så er det jo S man vil ha.. Men det ble ikke det på oss heller..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde 80k (40-120k) nesten problemfrie km i min 2016 94ah. Bytta tårnlager på garanti, en fjør bak og bremser foran og bak 2 ganger. 

Når nybilgarantien var gått ut tegnet jeg batteri/maskinskadeforsikring da i3 har noen potensielt ekstremt dyre feil, f.eks med AC-kompressor.

Bytte av tårnlager foran kan også bli svært omfattende hvis boltene knekker.

 

Men det er en helt topp bil til pendling, bykjøring osv.

Forvarming av kupe blir man veldig glad i med de temperaturene som er nå.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er symptomene på tårnlager problemene? I vår i3s er der en klunke lyd i lav fart, mulig den er i høyere fart og men ikke tenkt over det. Men er veldig tydelig i lav fart, venstre side foran 

Endret av Snagg30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...