Gå til innhold

Den store finn.no tråden.


Kjexx
 Share

Anbefalte innlegg

12 minutter siden, Skulebollen skrev:

Har man først hatt skjikkelig skinn på dashbord er det ingen vei tilbake. Alt annet blir enkelt og greit kjipt😅 

 

Påstander om at det taper seg i sola osv. Er jo helt på bærtur når man ser på en moderne bruksbil.. 

Enig i det. Hadde det i M3en, gjør stor forskjell i opplevd kvalitet. Men, det går an å leve uten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Skulebollen skrev:

Har man først hatt skjikkelig skinn på dashbord er det ingen vei tilbake. Alt annet blir enkelt og greit kjipt😅 

 

Påstander om at det taper seg i sola osv. Er jo helt på bærtur når man ser på en moderne bruksbil.. 

Tja, jeg tror ikke det er helt på bærtur heller, har snakket litt med salmakere om akkurat det, de anbefaler det ikke med de limene de kan bruke, men nå vet ikke jeg hva slags lim bilprodusentene bruker eller hvordan de festes, men i dagens samfunn kan du nok spise limen uten nevnbare bivirkninger, slike produkter har jeg ikke alltid helt troen på ;) Men jeg tror kanskje ikke det skjer første årene med ny bil. Uansett, skinndash hadde jeg brydd meg lite om i forhold til mange andre ting, da blir markedet snevert i forhold til utvalg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vertfall aldri sett en bil med ødelagt dashbord🤔 har bl.a sittet i 2012 modell gått 160k der dash var like pent som nytt. 

 

Smaken er som baken, spør man her på forumet om synspunkt på en bil får man personlige preferanser til svar 😊 

 

Jeg feks. Strekker meg langt for og få skinndash og bil uten er hovedsakelig uaktuelt. Utelukket faktisk ett par GT3er p.g.a dette, og det er jo bare en banebil🙃

Største skuffelsen med i4 som "premiumbil" var at den ikke hadde skinn på øvre dørsider. 

Endret av Skulebollen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Skulebollen skrev:

Jeg har vertfall aldri sett en bil med ødelagt dashbord🤔 har bl.a sittet i 2012 modell gått 160k der dash var like pent som nytt. 

 

Smaken er som baken, spør man her på forumet om synspunkt på en bil får man personlige preferanser til svar 😊 

 

Jeg feks. Strekker meg langt for og få skinndash og bil uten er hovedsakelig uaktuelt. Utelukket faktisk ett par GT3er p.g.a dette, og det er jo bare en banebil🙃

Største skuffelsen med i4 som "premiumbil" var at den ikke hadde skinn på øvre dørsider. 

Ja, helt enig med deg der, smaken er delt, derfor finnes det biler for enhver smak der ute, heldigvis. Og misforstå meg rett, jeg er glad i skinn selv, men det hadde ikke vært en dealbreaker med dashbord. 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@awt kan sikkert fortelle oss litt hvor greit det er med skinndasjbord? 😅 Var jo ikke spesielt dyrt å utbedre solskader, eller vanskelig å finne noen som tar jobben😂

Litt rart at dette diskuteres fortsatt. Har dere i "skinndasj klubben" litt tungt med å forså at for de aller aller fleste av oss så betyr ikke skinn på dasj og dørsider så mye som en del annet utstyr. Jeg synes også det er pent, og det er bare ett pluss at bilen har det. Men å forsøke å etablere dette som noe "må ha" utstyr kan dere bare droppe. En G30/31 f eks MÅ ha LED lys, MÅ ha komfortseter, MÅ ha Adaptive cruise, MÅ ha M-Sport. Dette er vi alle enige om, men skinn dasj…not so much 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lever meeeeget godt uten både skinndash, adaptiv cruise, comfort access, el-bakluke, ikke elektriske og ikke skinnseter på min G20. Skulle dog gjerne hatt HK anlegg og litt mer farge på interiøret. Tenk om man kunne fått brune alcantaraseter  :wub:  Men så fikk jeg jo drømmefargen på lakken da :D

Merker meg veldig ofte i denne tråden når folk spør om råd at andre sier at du MÅ ha det og det og det. Alt bunner jo ut i personlig preferanser. For noen er det jo et must med 5-serie eller X5, mens andre ønsker 1, 2, 3-serie eller kanskje en Skoda Octavia 🤷‍♂️  Noen vil ha takluke og andre vil sikkert ha manuelle vindusheiser 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, StigJ skrev:

Jeg lever meeeeget godt uten både skinndash, adaptiv cruise, comfort access, el-bakluke, ikke elektriske og ikke skinnseter på min G20. Skulle dog gjerne hatt HK anlegg og litt mer farge på interiøret. Tenk om man kunne fått brune alcantaraseter  :wub:  Men så fikk jeg jo drømmefargen på lakken da :D

Merker meg veldig ofte i denne tråden når folk spør om råd at andre sier at du MÅ ha det og det og det. Alt bunner jo ut i personlig preferanser. For noen er det jo et must med 5-serie eller X5, mens andre ønsker 1, 2, 3-serie eller kanskje en Skoda Octavia 🤷‍♂️  Noen vil ha takluke og andre vil sikkert ha manuelle vindusheiser 😁

Jeg er egentlig helt enig med deg her. Men det har dessverre blitt sånn at biler "bør" ha enkelte ting for at de ikke skal bli helt radioaktive på bruktmarkedet. Dette gjelder særlig for litt dyrere biler, det virker også som at dette er mer ømfintlig for feil utstyr enn feil motor. En kombinasjon av begge kan jo gjøre bilen uselgelig med mindre prisen er latterlig lav. Så det kan være lurt å ha dette litt i bakhodet før man går å bestiller seg en beige G30 520i Luxuryline med Xenonlys og 17" felger..

Denne er jo ett godt eksempel på at feil utstyr gjør bilen nærmest uselgelig. Denne har mer eller mindre svevd rundt på bruktmarkedet siden 2021, nydelig bil og motor med den mangler en del vesentlig utstyr.  

BMW 5-serie | FINN.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for tilbakemelding på https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=294973882


Kjører i dag en Alfa Romeo Giulia, og vurderer å bytte inn i Stelvio QV, Giulia QV eller gå for en tysker og da blir det BMW med litt motor.

Mulig feil tråd å ta opp dette i, men kan noe henvise meg til en diskusjon vedr. setene i BMW, helst 3serie da det frister mer enn en 5serie (pga. sportslighet). Har sett det er mye delte meninger om comfortseter, sportsseter og M-setene.

@Ranger1000, du som endte opp med 340i'en i Oslo? Vurderte den selv. Gratulerer med rå kjerre.

Endret av Tbmul
Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, Tbmul skrev:

Takker for tilbakemelding på https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=294973882


Kjører i dag en Alfa Romeo Giulia, og vurderer å bytte inn i Stelvio QV, Giulia QV eller gå for en tysker og da blir det BMW med litt motor.

Mulig feil tråd å ta opp dette i, men kan noe henvise meg til en diskusjon vedr. setene i BMW, helst 3serie da det frister mer enn en 5serie (pga. sportslighet). Har sett det er mye delte meninger om comfortseter, sportsseter og M-setene.

@Ranger1000, du som endte opp med 340i'en i Oslo? Vurderte den selv. Gratulerer med rå kjerre.

Om du tenker på den Dravit grå, så var det jeg som kjøpte den ja. Takk for det, veldig fornøyd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BMW 5-serie | FINN.no

"Alle nødvendige tekniske utbedringer og oppdateringer (av motor) som trengs for denne modellen er gjort, som f.eks nye dyser, ny type bensinmengdemåler, byttet coiler, begge drivaksler, rep av aircondition, Casterstag og ny type kobling på mellomaksling - kostbare fiks.  Alt er selvsagt gjort hos merkeforhandler"

Alle utbedringer er tatt unntatt det som faktisk gjør at disse motorene havarerer.. I tillegg er motoren tunet fra 408 hk til 490 hk, bare for å øke oddsen for at noe skal gå galt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...