Gå til innhold

Den store finn.no tråden.


Kjexx
 Share

Anbefalte innlegg

@skoglund Vektfordelingen i en S2000 er 49/51 (foran/bak) forøvrig akkurat som for Porschene 924, 944 og 968, men som du påpeker oppnås dette med S2000 ved at motoren er montert bak frontakselen. Porschene hadde en langsliggende motor delvis plassert bak frontakselen, men hadde i tillegg gearkassen og differensialen i en enhet ved bakakselen (såkalt transaksel) for å oppnå den samme vektfordelingen.

Såvidt jeg kan se har du ellers helt rett i at innslaget for VTECH er ved ca. 5500 rpm, men både effekt og dreiemoment kurvene er rimelig lineære. Det er ikke den helt store forskjellen ved innslaget utover at både effekten og dreiemomentet fortsetter å øke nogenlunde lineært med tutallsøkningen.

Litt avhengig av versjon og marked yter motoren standard 240 HK ved 8300 rpm (rødmerking ved 8800 rpm) og maksimalt 208 Nm ved 7500 rpm. Topphastigheten var standard 246 Km/t og 0-100 Km/t gikk løs på 6,3 sekunder.

En ganske interessant detalje er at hvordan maksimalt antall hestekrefter utvikler seg igjennom turtallsskalaen. Ved 3000 rpm yter motoren 77 HK, ved 4000 rpm 109 HK, ved 5000 rpm 141 HK, ved 6000 rpm 174 HK, ved 7000 rpm 206 HK, ved 8000 rpm 235 HK, ved 8300 rpm 240 HK og ved rødmerkingen ved 8800 rpm 216 HK.

Endret av Fredrik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, awt skrev:

Det ligger en tråd her inne på denne (inkl. ombyggingen), men fant den ikke igjen nå.

Ja, når du sier det så mener jeg å ha sett en tråd her jeg også 🤔

Men klarer ikke å komme på noe brukernavn eller lignende 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Orjan skrev:

Du får nesten inntrykk av å se på to forskjellige biler, for kvalitetsforskjellen er så stor på bildene, det har nok mye å si for hvor mottakelig enkelte er for prisen og, terskelen for å dra å se på bilen blir nok lavere, og har du først dratt for å se på den så betaler du gjerne det selger vil ha. Er nok penger å tjene på slikt om man finner gode objekter og tar gode bilder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artigste var vel når alle flippa i4 og alle de dårlige grunnene som kom opp for å forsvare at bilen lå på Finn.no etter en uke. Aldri har det vel blitt løyet så mye på Finn.no 😂 "Selges da bilen ble for trang" "selges til fordel for elektrisk BMW SUV" "selges pga endrede behov" "selges til fordel for dieselbil" "osv osv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner nesten hvorfor folk må komme opp med alle latterlige påfunn, når alle er kritiske til de som tjener penger på bil. Det er jo ikke rent sjeldent det kommer tråder der folk føler seg lurt fordi de har kjøpt en bil som viser seg å være solgt for 50k mindre to måneder før, spørsmål om man kan heve kjøpet fordi tidligere eier kjøpte bilen for en lavere sum eller situasjoner der det blir påpekt setninger som "HAHA, du kjøpte den for 100k, hvorfor i helvette skal du ha 200k nå da!?". Å tjene penger i Norge er jo.. ulovlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel berre å overse andre sine meninger når de kommer med sånt? Med mindre man er veldig følsom. Om rett kjøper mener bilen er verdt pengene så blir vel bilen solgt, enten det er flipping eller 1 eier siden bilen var ny. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Saltkjelen skrev:

Jeg skjønner nesten hvorfor folk må komme opp med alle latterlige påfunn, når alle er kritiske til de som tjener penger på bil. Det er jo ikke rent sjeldent det kommer tråder der folk føler seg lurt fordi de har kjøpt en bil som viser seg å være solgt for 50k mindre to måneder før, spørsmål om man kan heve kjøpet fordi tidligere eier kjøpte bilen for en lavere sum eller situasjoner der det blir påpekt setninger som "HAHA, du kjøpte den for 100k, hvorfor i helvette skal du ha 200k nå da!?". Å tjene penger i Norge er jo.. ulovlig. 

Jeg synes likevel det er ugreit å komme med feilaktige opplysninger i salgsannonser. Ønsker du å flippe, så er det naturlig at du får noen negative tilbakemeldinger, men til gjengjeld kan også gevinsten være stor for veldig lite arbeid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om gevinsten er stor eller ei er vel for så vidt irrelevant. Jeg er helt enig i at ærlighet er det gjeldende, men jeg forstår at folk sier "selges grunnet familieforøkelse" enn at "bilen selges som et ledd av bilflipp som jeg tjener penger på". Folk skal, av en eller annen merkelig grunn, alltid vite hvorfor noe selges og svaret som blir gitt her ender stort sett med å bli avgjørende. Teit som det er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.5.2023 den 15.35, sveigis skrev:

Altså jeg som er hardcore e28 mann forsvarer det meste av priser på disse ,men kom igjen 150 laks for en 518i altså ?😅😅

Ps for ikke delt link pga noe galt med IPad så blir bilder :

0E9FCE34-9A5E-4B43-B36D-2FF70379EECB.thumb.png.4f5c07c0754b5bb1c1b431a937fbf8f2.png

2A2FDDC3-9648-457F-BE13-94AFCB05DC51.thumb.png.e4bf11cd3443ef9a72cce1c3a7a6eaa2.png

Det får da være grenser spør dere meg men ..

https://www.finn.no/271995869

ligger en annen litt dyr 518 ute å. Ikke løftet opp setetrekk på 23år. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

3 minutter siden, bricks skrev:

Ja ,det er vel det bilforhandlere lever av, å flippe biler🙂

De leverer også et mer-produkt i form av bedre forbrukerrettigheter, selv om det kan virke som om ikke alle er klar over det. Ofte kan de også tilby ting som innbytte og mulighet for ekstra garanti som har en viss verdi.

Endret av Galro
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å kjøpe en bil koster og en stor del av prosessen er å rettferdiggjøre kjøpesummen for en selv. Denne rettferdiggjøringen kan få seg en real knekk når en bil til 300k som man har vurdert legges ut til 400k uka etter. Folk kan for all del tjene penger, men det blir gjerne litt vanskeligere mentalt å bla opp 3 månedslønner ekstra (ref. ca. medianlønn) uten at det har skjedd noe som helst arbeid eller verdiskaping med objektet man ønsket å kjøpe.

På i4 var det litt annerledes: Når utsalgsprisen går opp, du slipper kø og i noen tilfeller får bedre garantivilkår så kan man lettere rettferdiggjøre en slik flipp. På en eldre bil der tilfører i mange tilfeller mellomleddet ingenting positivt for kjøper. De som driver "Wheeler Dealers"-opplegg og faktisk fikser litt og presenterer bilen bedre stiller seg i en annen kategori igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...