Gå til innhold

Den store finn.no tråden.


Kjexx
 Share

Anbefalte innlegg

Nå må noen snart kjøpe denne; Alpina B6 | FINN.no - er vel tredje sesongen den er annonsert nå. Dette er bil nr 238 og den eneste 2.8n i Norge. Min fasinasjon for Alpina startet da jeg så en svart B6 2.8 i Sverige i 1984, og etter den tid har Alpina sine E30-modeller vært øverst på drømmelista mi.

178_1211228455.jpg

Fun fact: Bil nr 237 (også den rød og ny i Sverige) gikk for US$ 81500 nå i april ( 1986 BMW Alpina B6 2.8/1 for sale on BaT Auctions - sold for $81,500 on April 7, 2023 (Lot #103,343) | Bring a Trailer )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Olaandref skrev:

Den hadde helt klart fortjent bedre bilder 😅 Ellers litt artig å se at nesten alle servicer siden 1988 er tatt hos samme BMW verksted 😀

2 timer siden, Orjan skrev:

Nå må noen snart kjøpe denne; Alpina B6 | FINN.no - er vel tredje sesongen den er annonsert nå. Dette er bil nr 238 og den eneste 2.8n i Norge. Min fasinasjon for Alpina startet da jeg så en svart B6 2.8 i Sverige i 1984, og etter den tid har Alpina sine E30-modeller vært øverst på drømmelista mi.

Fun fact: Bil nr 237 (også den rød og ny i Sverige) gikk for US$ 81500 nå i april ( 1986 BMW Alpina B6 2.8/1 for sale on BaT Auctions - sold for $81,500 on April 7, 2023 (Lot #103,343) | Bring a Trailer )

Dette er en investering, uten tvil noe av det lureste man kan putte penger i 😀

Ellers så må jeg si at USA begynner å bli ett problem, markedet der er så hett av samlere som "støvsuger" andre markeder for spesielle biler. Alt går til USA om dagen, og prisene bilene oppnår der er så høye at det nesten blir litt tullete. En E30 er ikke ved over 800 000,-, uansett hvor spesiell og sjelden den er. Jeg håper og ber om ett realt krakk eller finanskrise slik at enkelte biler kan bli litt mer tilgjengelig igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Orjan skrev:

Nå må noen snart kjøpe denne; Alpina B6 | FINN.no - er vel tredje sesongen den er annonsert nå. Dette er bil nr 238 og den eneste 2.8n i Norge. Min fasinasjon for Alpina startet da jeg så en svart B6 2.8 i Sverige i 1984, og etter den tid har Alpina sine E30-modeller vært øverst på drømmelista mi.

178_1211228455.jpg

Fun fact: Bil nr 237 (også den rød og ny i Sverige) gikk for US$ 81500 nå i april ( 1986 BMW Alpina B6 2.8/1 for sale on BaT Auctions - sold for $81,500 on April 7, 2023 (Lot #103,343) | Bring a Trailer )

Den er deilig og strøken, men skulle jeg hatt den ville jeg kjøpt den for en litt hyggeligere sum, kjørt den litt og auksjonert bort.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet med den prisen er at det begynner og bli så dyrt at man ikke tørr og bruke bilen og da blir det bare feil for min del. Og eie en veteranbil som man ikke kan bruke litt som bruksbil på sommeren, kunne parkere den hvor jeg føler for og kjøre hvor jeg vil uten at man er redd for at noen skal komme borti den er ikke aktuelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 5/29/2023 at 5:47 AM, Daniel. said:

Nesten urørt E39 525d Lifestyle Edition. Har til og med de originale to-delte Style 80 felgene.

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=305063193

 

Denne lå til salgs i fjor sommer for i underkant av 90k. Litt synd at den ble solgt til en "flipper" som valgte å sote vinduene slik at bilen nå ser ut som hvilken som helst annen smårusten Esso-råner med 2 måneder igjen på EUen. 

På eldre biler burde man unngå soting da det nesten alltid ser jalla og billig ut. Den var mye mer stilren slik den var i fjor. 

 

346_639612560.jpg

193_1298030473.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Fredrik 90 What comes around goes around, som det gamle uttrykket heter. 

Før var det europeere som støvsuget USA for både amcars og europeiske sportsbiler, men nå går det andre veien. Både Vest-Europa og USA sliter økonomisk, men det er nå engang flere pengesterke folk i USA som det alltid har vært.

Og det er trist at vi nå mister entusiastbiler vestover....Dog må det sies at den nevnte E30 Alpinaen er skamdyr for våres forhold - i mitt hode er en E30 Alpina verdt i området 190-230 000kr. En litt vrien veteranbil som er vanskelig å omsette da den fort taper verdi hvis man bruker de. Personlig hadde jeg heller kjøpt en E30 godkjent med S50. 

Hvis du ganger prisen til nevnte auksjons-E30en med den valutakursen vi pleide å ha (80k x 7) vil man ende opp på ca 550 000kr pluss minus, så denne er ikke SÅ gærent priset sånn sett. Men fryktelig mange selgere av hobbybiler her i Norge og Europa henger nok litt igjen i gamle dager når det kommer til prising. Bare fordi en bil er verdt x-antall kroner i California (det mest velstående området i hele verden) betyr ikke det at man bare kan gange prisen med 10 og legge den på finn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, Werther skrev:

 

Denne lå til salgs i fjor sommer for i underkant av 90k. Litt synd at den ble solgt til en "flipper" som valgte å sote vinduene slik at bilen nå ser ut som hvilken som helst annen smårusten Esso-råner med 2 måneder igjen på EUen. 

På eldre biler burde man unngå soting da det nesten alltid ser jalla og billig ut. Den var mye mer stilren slik den var i fjor. 

Det er helt utrolig hvordan soting av ruter ødelegger en eldre bil. Blir harry med en gang…

42 minutter siden, Werther skrev:

@Fredrik 90 What comes around goes around, som det gamle uttrykket heter. 

Før var det europeere som støvsuget USA for både amcars og europeiske sportsbiler, men nå går det andre veien. Både Vest-Europa og USA sliter økonomisk, men det er nå engang flere pengesterke folk i USA som det alltid har vært.

Og det er trist at vi nå mister entusiastbiler vestover....Dog må det sies at den nevnte E30 Alpinaen er skamdyr for våres forhold - i mitt hode er en E30 Alpina verdt i området 190-230 000kr. En litt vrien veteranbil som er vanskelig å omsette da den fort taper verdi hvis man bruker de. Personlig hadde jeg heller kjøpt en E30 godkjent med S50. 

Hvis du ganger prisen til nevnte auksjons-E30en med den valutakursen vi pleide å ha (80k x 7) vil man ende opp på ca 550 000kr pluss minus, så denne er ikke SÅ gærent priset sånn sett. Men fryktelig mange selgere av hobbybiler her i Norge og Europa henger nok litt igjen i gamle dager når det kommer til prising. Bare fordi en bil er verdt x-antall kroner i California (det mest velstående området i hele verden) betyr ikke det at man bare kan gange prisen med 10 og legge den på finn. 

Det som er det dumme med den trenden nå er at alle disse bilene "låses" i det amerikanske markedet. Man får de ikke tilbake derfra fordi prisnivået er så høyt kun der, blir bilene solgt så går de på rundgang mellom samlere som flytter dem fra ett lager til ett annet. Jeg er av den oppfatning at verditap er posetivt for oss entusiaster, biler vi ikke hadde råd til nye skal bli tilgjengelige som gamle. Det at verdien da skal begynne å stige igjen slik at bilene blir utilgjengelige igjen er jeg svært lite fan av. Jeg mener ikke med dette at bilene skal bare ha verditap, men at de stabiliserer seg i ett akseptabelt prisleie. Ta E28 M5 f eks, disse har jeg fulgt i alle år. Jeg husker tidlig på 2000 tallet så kunne man få en slik for 130 000,-. I 2010 sto de i ca 250 000,-, i 2014 så holdt jeg på å trekke av på en på Techno Classica til 410 000,-. Nå er de oppe på rundt 600 000,- og oppover. Samme med E30 M3, hvis de kunne stabilisert seg på rundt 350 000,- så er det liksom greit, når man begynner å snakke 600 000,- for en firesylindra bil som sikkert har vært stjælt 15 ganger og krasja tre ganger…vi snakker om en bil som har overlevd 90 tallet. Den er bare ikke verd det…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Werther skrev:

Dog må det sies at den nevnte E30 Alpinaen er skamdyr for våres forhold - i mitt hode er en E30 Alpina verdt i området 190-230 000kr. En litt vrien veteranbil som er vanskelig å omsette da den fort taper verdi hvis man bruker de. 

Jeg er ikke enig med deg. Den billigste E30 Alpina’en på mobile.de nå er en C1 2.5 og en halv-sliten B3 2.7 til €40000. B6 2.8 og 3.5 er minst €60000 i Europa. Så er det jo som du sier ikke bare å gange opp med valutakursen for å finne norsk pris. Ute i verden har det vært absurde priser på spesielle biler, og det er noen biler også i Norge som er vel optimistisk prissatt. Akkurat denne Alpina’en ville etter min mening være verdt 449’ dersom den hadde vært tipp topp. Det trengs imidlertid litt tid og penger for å komme dit. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Orjan skrev:

Nå må noen snart kjøpe denne; Alpina B6 | FINN.no - er vel tredje sesongen den er annonsert nå. Dette er bil nr 238 og den eneste 2.8n i Norge. Min fasinasjon for Alpina startet da jeg så en svart B6 2.8 i Sverige i 1984, og etter den tid har Alpina sine E30-modeller vært øverst på drømmelista mi.

178_1211228455.jpg

Fun fact: Bil nr 237 (også den rød og ny i Sverige) gikk for US$ 81500 nå i april ( 1986 BMW Alpina B6 2.8/1 for sale on BaT Auctions - sold for $81,500 on April 7, 2023 (Lot #103,343) | Bring a Trailer )

Det var en meget strøken B6 3,5 på vårtreffet til NSK også. 

2D2391F1-722B-4B14-ABE2-F18C259ABBB3.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært en fan av Alpina og E30 Alpina i årevis. men prisene folk forsøker å få for disse modellene går ikke overens sammenlignet med tilsvarende modeller.  Digger Alpina, de er helt herlig - men prisene er helt latterlige. 

Så greit er det. Markedet bestemmer. Hvis du forsøker å selge entusiast-bilen din på tredje (3) året er det på tide å justere prisen ned eller kun fokusere på det amerikanske markedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

«Greit nok».

De liker å bruke coiler og olje, samt at høytrykkspumpen(?) har gått litt igjen. De er derimot mye bedre enn katastrofen N43.

Kjørte ca 100K km med min e61 523i, og hadde aldri noen motorrelaterte problemer, men coilene ble byttet noen ganger på aksjon fra BMW.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   1 medlem

×
×
  • Opprett ny...