Gå til innhold

Den store finn.no tråden.


Kjexx
 Share

Anbefalte innlegg

37 minutter siden, skoglund skrev:

De så jo skikkelig sund spunne ut, trassig når man skal selg en sånn bil at man klar å legg ut sånne bilda:) ser de e borte fra annonsen nu. 

Ja, det var vel ikke helt gjennomtenkt 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt hinnsides rå E30, men til den prisen bør ting stå i vognkortet. 

Kunne gjerne hatt en E30 med litt motor, men da skal man ikke være nervøs for å møte på vegvesenet.

Rimelig gromt vognkort på denne E46n 

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=306879081

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.6.2023 den 14.34, Walkabout skrev:

Vurderer å ta en titt på denne her hvis jeg selger M4 i juli: https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=305551265

Men hva er egentlig nedsiden med en importbil fra Canada/USA? Før var det vel mer på effekt og lignende, men er det noen særlig forskjell nå på "moderne" BMW'er? Ser jo at det er foliert/lakkert over refleksene i frontfanger. Mulig også baklykter har rødt blinklys kontra oransje. Og DAB er jo verdt å sjekke. Men er det noe utover det, som tilsier at bilen er verdt mindre på det norske markedet eller vanskeligere å selge?

Det er vanskelig å vurdere "nedsiden" - mange har et veldig negativt syn på US-versjoner. Jeg har ingen problemer med det; forskjellene på US og Euro er stort sett bare estetiske på biler som er produsert etter 2000. (ja, jeg vet at E46 M3 har noen færre hk i US-utgave..). Om bilen har bra historikk, så burde det være helt uproblematisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, Orjan said:

Det er vanskelig å vurdere "nedsiden" - mange har et veldig negativt syn på US-versjoner. Jeg har ingen problemer med det; forskjellene på US og Euro er stort sett bare estetiske på biler som er produsert etter 2000. (ja, jeg vet at E46 M3 har noen færre hk i US-utgave..). Om bilen har bra historikk, så burde det være helt uproblematisk.

På ein del andre bilmerker i alle fall så har kravet til lys vore svært dårleg, så mange bilar har egne hovedlykter for det amerikanske markedet som sammenligna med europeiske har ekstremt dårleg lys.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.6.2023 den 14.34, Walkabout skrev:

Vurderer å ta en titt på denne her hvis jeg selger M4 i juli: https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=305551265

Men hva er egentlig nedsiden med en importbil fra Canada/USA? Før var det vel mer på effekt og lignende, men er det noen særlig forskjell nå på "moderne" BMW'er? Ser jo at det er foliert/lakkert over refleksene i frontfanger. Mulig også baklykter har rødt blinklys kontra oransje. Og DAB er jo verdt å sjekke. Men er det noe utover det, som tilsier at bilen er verdt mindre på det norske markedet eller vanskeligere å selge?

Jeg tenker automatisk at det er litt usexy med en amerikansk utgave av en europeisk bil. Den har liksom noe litt "kjipt" over seg. Men dette tror jeg nok henger litt igjen fra gammelt av, tiden da det var ofte kosmetiske tilpassinger, redusert motoreffekt og gjerne usakelige fargesammensetning (lyse brun metallic E34 med beige interiør anyone?). Dere med amerikansk eller Japansk E39 og E38, se å få bytta til Eurobakluke med plass til normalt avlangt europeisk skiltstørrelse…ser helt dust ut med lite skilt bak på en sånn bil 🤮

Men hvis vi snakker bil nyere enn 2010 så føler jeg ting er litt annerledes, da er det stort sett MPH speedo og de oransje refleksene som skiller bilen fra Euro spekk. Og dette ser jeg egentlig ikke på som noe negativt. Noe annet som er positivt med USA bil er Car Fax, kjøp ALDRI en USA bil uten å få med Car Fax. Dette er bilens journal. Biler fra USA har ofte gått i tørre stater og kan se utrolig mye bedre ut under enn biler fra Norge eller Tyskland. 

Men igjen, historikk er uhyre viktig med USA biler. Dette er ett land hvor biler som er dyre her er billige, så de kan fort havne i ukyndige hender. Sjekk at alt av servicer er tatt hos merkeverksted, USA er landet hvor du kan få utført oljeskift på Wall Mart mens du handler. Der tar de ikke hensyn til at S motoren din skal ha en annen olje enn en Toyota Camry. 

Forøvrig så den M6en meget delikat ut, litt stiv pris i forhold til hva man kan hente inn en for selv men alt i alt så den bra ut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 hours ago, Marius2002 said:

 

Jeg blir litt oppgitt av selvgode og eplekjekke selgere som tror de sitter på gull. Skulle tro det var en Ferrari F40 han hadde til salgs. 

Bilen ser helt for jævlig ut med de felgene, hjelper heller ikke med jalla "racing"-dekor på døra.  

"Selges HBO Europa pris kr 279 000,- her i Norge før eventuelt auksjon i Europa./// THEY DONT MAKE IT ANYMORE"...

Det ble solgt en tilsvarende Z3 i fjor for ca 180k, og den lå ute lenge - måtte sette ned prisen 50k.  Og han her selger sin for bare 279k eller høystbydende over det. Blir neppe heftig budrunde.  Foreslår at han selger den på auksjon i Europa med en gang siden dette er så utrolig gromt og sjeldent.  Og det at de ikke lager det lenger er heller ikke et godt argument - de lager ikke Ford Orion eller Opel Kadett City lenger heller. 

 

@Fredrik 90 En fordel med Canada-import er at de har KM-speedo. Dog er sjansen større for at bilene har sett kulde, snø og salt i og med at Canada er ganske likt Norge klimatisk sett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Werther skrev:

Jeg blir litt oppgitt av selvgode og eplekjekke selgere som tror de sitter på gull

Enig, ser mange slike på finn, her er et annet godt eksempel. 2010 audi s8, alle andre s8 v10 ligger rundt 250k, men han er skal ha 499k for sin. 
https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=308232174

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   1 medlem

×
×
  • Opprett ny...