Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
32 minutter siden, Ingvaldsen skrev:

Regn med 20-40k i utlegg på luftbelg, ellers så er det bare å kjøpe om nattesøvn tåler at du har 50d motor uten motor forsikring.

Er det sånn laget at alt av nyere Bmwer med litt motor må ha egen forsikring altså ?

Virker jo sånn her hvertfall.

Hvis ja vil jeg si dette er dårlige saker .

Og så mye jeg har lyst på av nyere Bmwer med diesel 😩😩

Skrevet
43 minutter siden, Ingvaldsen skrev:

Regn med 20-40k i utlegg på luftbelg, ellers så er det bare å kjøpe om nattesøvn tåler at du har 50d motor uten motor forsikring.

Mao den helt rette bilen for deg som utbedrer og reparerer selv 😄👋 Kjenner du på suget etter diesel med power ?

Skrevet
26 minutter siden, sveigis skrev:

Er det sånn laget at alt av nyere Bmwer med litt motor må ha egen forsikring altså ?

Virker jo sånn her hvertfall.

Hvis ja vil jeg si dette er dårlige saker .

Og så mye jeg har lyst på av nyere Bmwer med diesel 😩😩

Får du rammelager havari på 50d så er det vanskelig å få ordnet det noe billigere enn 100k + siden det er unik blokk.

30 og 40d blir vesentlig rimligere ved ras.

16 minutter siden, Tony Soprano skrev:

Mao den helt rette bilen for deg som utbedrer og reparerer selv 😄👋 Kjenner du på suget etter diesel med power ?

delekost er fortsatt høy, men har x5 med 370hk så får holde det.

Skrevet
53 minutter siden, Slavearbeider'n skrev:

Skuffende at 50d motor i en syver er 6’er og ikke 8’er!

Heldigvis finnes det 745d som er en bedre bil på alle måter

Skrevet

Men om man går rundt og tenker at alt skal havarere når som helst så kan man jo ikke kjøpe annet enn en elektrisk shitbox som alle andre. Jeg tror ikke man skal høre på alt som skrives på her og der heller. 

Skrevet
24 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Men om man går rundt og tenker at alt skal havarere når som helst så kan man jo ikke kjøpe annet enn en elektrisk shitbox som alle andre. Jeg tror ikke man skal høre på alt som skrives på her og der heller. 

Merkelig da at nesten samtlige n57 og b57 biler koed tar inn til hugging som ser hele ut har defekt rammelager.

Når en n57 begynner å få endel kilometer er man nødd til å innse realitetene og 50d er veldig dyrt når den dagen kommer, ikke mange som kjøper slik som har råd til å blad opp 150k for motorbytte.

veldig sjeldent du finner en brukt 50d motor i kjent tilstand til noe særlig under 100k.

bare lokalt i bygda har det vært noen 50d rammelager ras, helt ned i kilometerstand på rundt 150k km.

samtidig er det veldig dyrt og omfattende å bytte lager før evt havari.

Skrevet
25 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Men om man går rundt og tenker at alt skal havarere når som helst så kan man jo ikke kjøpe annet enn en elektrisk shitbox

Det vet du utmerket godt aldri hadde skjedd  for min del Fredrik ,det er sikkert .😊

Men faktisk så tror jeg heller jeg hadde hørt på mange av menigheten her kontra en selger / mekaniker på Bmw .

Her får man harde fakta om man liker det eller ikke og faktisk erfaringer på disse bilene det nevnes i ny og ne .

Noen er kjempeheldige med enkelte av disse modellene ,andre ikke .

Skrevet

Hva er det som gjør at rammelagrene raser på N57 og B57? Av alle fossil-BMWer jeg har hatt er M550en den med desidert minst trøbbel, men på en annen side kjører jeg den fornuftig og bytter olje årlig uavhengig kilometerstand og maksimalt 10-12 000km. Det hører med til historien at alle turboene er byttet, DPF, eksosmanifold og andre vitale deler, men kun av preventive hensyn på nybilgaranti etter oljelekkasje fra den ene turboen. Jeg tipper det hjelper at jeg er eier nr. 3, og ikke nr. 17 i rekka, og jeg tror nok dette ofte også er essensen i de tilfeller man ser havarier og ikke.

Skrevet
3 minutter siden, Saltkjelen skrev:

Hva er det som gjør at rammelagrene raser på N57 og B57? Av alle fossil-BMWer jeg har hatt er M550en den med desidert minst trøbbel, men på en annen side kjører jeg den fornuftig og bytter olje årlig uavhengig kilometerstand og maksimalt 10-12 000km. Det hører med til historien at alle turboene er byttet, DPF, eksosmanifold og andre vitale deler, men kun av preventive hensyn på nybilgaranti etter oljelekkasje fra den ene turboen. Jeg tipper det hjelper at jeg er eier nr. 3, og ikke nr. 17 i rekka, og jeg tror nok dette ofte også er essensen i de tilfeller man ser havarier og ikke.

Sjekk opp serviceintervall fra ny på de fleste N57 med havari. Som regel går de 100k km minst før de havner i hendene til folk som oss, som bytter olje minst dobbelt så ofte som LL intervallene. Da er skaden ofte gjort, og videre service forlenger bare levetiden til det uvisse. Den enorme effekt man henter ut av motorene spiller nok også en rolle ja.

Se på Ram sin 3.0 ecodiesel V6. Disse sliter også enormt med rammelager havari. På disse skyldes det som regel at olja blir alt for fort dårlig (pga. EGR system og sotpartikler) og mister smøreevnen lenge før intervall. 

Men det er klart, M57 virker å være en betydelig stødigere enhet kontra N57, sjeldent man hører om uventede lagerhavarier, så noe er det vel, selv om en gjennomsnittlig M57 har betydning lavere effekt enn N57.

Skrevet

Men igjen så hører man jo bare om de bilene som havarerer, aldri noe om de bilene som faktisk virker. Man kan etter hvert ikke kjøpe noen ting om man skal sitte å krisemaksimere alt som finnes av biler der ute. 

Skrevet

Helt enig med alt som skrives her om m50d. Sover godt jeg. Men så har jeg alltid holdt bilene godt utover det normale og ikke minst venta oppimot 1 minutt både før kjøring og stopp av bilen. Største feilen på N57 er «30 000km serviceintervall». Det er vel doble av hva m57 har? 

Kan man ikke bytte lager før skaden har skjedd og dermed ha bil ganske lenge?… jeg kjøper inn litt å litt til en litt større jobb neste vinter. 

og ja, man må gjøre litt selv, ellers blir det fort dyrt med dagens verkstedpriser.

Skrevet
10 timer siden, GreenE36Cab skrev:

Er det egentlig en positiv ting om bilen har vært parkert/ ikke i bruk i 20+ år?

Nei det tror jeg ikke

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...