Gå til innhold

Den store finn.no tråden.


Kjexx
 Share

Anbefalte innlegg

Grunnen til at det ble solgt lite 6-gt handler vel mye om at prisen var i 7-serie land, mens kundegruppen til en viss grad var de samme som også så etter G31. 

Men nå når bilen er på prisnivå med, og kanskje billigere enkelte sammenlignbare G31 med 40i/d motorisering blir det jo en langt mer aktuell il. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, Evopower skrev:

Ok, da vet jeg det :)Men n55 har hatt litt trøbbel kontra b58? Eller var det n54 som var trøbbel? En kamerat hadde en e92 335i med en del motortrøbbel.

Begge kan nok ha trøbbel, men gjerne med ulike ting.

Finnes plenty av folk som har hatt et fint eierskap med begge motorene også 🤷‍♂️

N55 har i det minste et pent lydbilde.

Endret av Daniel.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Evopower said:

 

Jeg personlig liker biler som er annerledes enn det massen har, det har sin egen penhet. Men det er jo øyet som ser. Er enig i at 5 gt ikke hadde proposjonene riktig, men 6 gt er griselekker. Mye heller den enn x6. Det er noe feil med bakenden på x4/x6 men det er noe tiltrekkende med at de er annerledes enn alle grå og svarte x3 som det er tretten i dusinet av :) g31 er pen ja, det er den siste pene bmwen før designet gikk av hengslene....

 

Kjenner meg igjen i mye av det du skriver her. 
Dagens bilmarked begynner å bli ganske så generisk med ekstremt lite særpreg. Alfa Romeo med biler som Stelvio og Giulia gir friske pust inn i et slikt marked. Disse to i QV utførelse.. ohlala. Og når nybilgarantien gjelder i 7 år skaper det et ekstra element av trygghet opp i det hele. 
6GT er en utrolig lekker bil. Jeg er ingen sedanmann, og vil faktisk driste meg til å si at 6GT er penere å se til en G11. Det er noe mer ved den som for meg gjør den mer attraktiv. 
Liker svært godt Touringene til BMW, designmessig har disse alltid stått høyt i kurs hos meg. Men både Gran Coupéene og 3GT og 6GT liker jeg godt med det annerledeskonseptet de tilbyr. 5GT not so much, men den tilbyr sin egen penhet i sin særhet den også. Lykke til med valg av bil, du har mye spennende å velge i. Men MB GLE500e med det som ser ut som en gedigen verktøykasse bak i bagasjerommet, skjønner jeg ikke poenget med…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kunne godt tenkt meg en av disse cab’ene som anses som «ukurante» - E46/E93/F83 M3/M4. Spesielt de to første har jeg et godt øye til, og de fås gjerne billigere enn tilsvarende coupé pga mindre attraktive. Helt ok for meg, de er gode kjøremaskiner begge to vil jeg anta.

https://www.finn.no/283375983

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, mens vi først er inne på cab. Jeg har et håp om at fremtidens i4 skal komme i cabversjon. Ikke bare i fossilversjon. Ikke enda, men den versjonen som er om 15 år når ungene er flyttet ut :lol: Så mens vi er inne på cab så er jeg jo svak for 8-serie.

BMW M850i Cab | Mobile.de

2E9CDB8E-ED77-4671-9854-E076CFCD4BC8.thumb.jpeg.e345f3746f0a00a7b9d464832b62af05.jpeg
 

 

Men… en får bare drømme. 
 

E36 328i cab | Mobile.de

8547D60C-31A7-466C-9955-D6B86DE428FA.thumb.jpeg.116d1bea738cef0ed09641970fa48124.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, papertiger skrev:

Kjenner meg igjen i mye av det du skriver her. 
Dagens bilmarked begynner å bli ganske så generisk med ekstremt lite særpreg. Alfa Romeo med biler som Stelvio og Giulia gir friske pust inn i et slikt marked. Disse to i QV utførelse.. ohlala. Og når nybilgarantien gjelder i 7 år. Men MB GLE500e med det som ser ut som en gedigen verktøykasse bak i bagasjerommet, skjønner jeg ikke poenget med…

Det er nettopp det du skriver. 7 års garanti på en 2018 modell er bra. Og komponentene som brukes i alfa er jo likt som hos alle andre. Sitter vel litt "for" mange timer å researcher på hver bil, og stelvio kommer opp som en ganske problemfri bil. Og så får man designet med på kjøpet. Jeg trenger hengervekt, ikke så mye plass. Og vil ikke over på suv pga at alle andre har det, men pga rygg og stittestilling. Trives heller å sitte i excursion enn i e61 min, spesielt det å gå inn/ut er ikke så lett på den lave bilen. 

Så når stelvio gir en 2300kg hengervekt, er en suv med mest mulig personbilegenskaper og bakhjulsorientert 4x4 system (som en x4) og man får det til ok pris i forhold til konkurrentene så er den inne på topp 3 over biler neste gang å prøvekjøre. X4 40i er jo samme bil bare med en deilig motor i tillegg. Quadrifoglio utgaven av stelvio hae ikke hengervekt, så da utgår dessverre den, men ble passert av en slik her om dagen, bra lyd! Der er jo x4 40i med en slik type motor og hengeevekt, men da til 150k mer enn alfa diesel. Men så er det gjensalgsverdien også hvor jeg tror dette jevner seg ut om 6-8 år. 

Hybrid ala x5 40e og gle 500e frister litt i form av at det går på strøm i det daglige som er 9 km i 40 sone til og fra kjøpesenter/burikker fra huset. Slipper mye kaldstarter. Trenger ikke så mye innvendig plass selv om den verktøykassa i gle ser tullete ut ja.. Men selve systemet i seg selv overgår x5 sitt når man sammenligner begge i førstegangs hybrid generasjon. Usikkerhetsmonentet er komponentfeil om noen år.. 

Mange vurderinger å ta... 

Endret av Evopower
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Marius2002 skrev:

Tja, mens vi først er inne på cab. Jeg har et håp om at fremtidens i4 skal komme i cabversjon

BMW M850i Cab | Mobile.de

2E9CDB8E-ED77-4671-9854-E076CFCD4BC8.thumb.jpeg.e345f3746f0a00a7b9d464832b62af05.jpeg
 

Håper de løser batterivekt og manglende tak rent struktur/kollisjonsnessig. Finnes det elbil cab i dag? Tesla roadster men det var jo nettopp en roadster ikke cab. 

Nydelig 8 serie cab ja :) jeg er jo også en av de som mener at e46 m3 er penest i cab versjon, der kan man nesten gjøre kupp. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Evopower skrev:

Håper de løser batterivekt og manglende tak rent struktur/kollisjonsnessig. Finnes det elbil cab i dag? Tesla roadster men det var jo nettopp en roadster ikke cab. 

Jeg vet bare om Fiat 500e som er til salgs nå og så vet jeg Mini har konseptbil. Men ellers ingen skikkelig cab i form av typisk 3-serie nei. 

14961203.jpg?imageId=14961203&width=750&

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes jo Fiat 500e og Smart ForTwo som "cab", men kommer visstnok diverse etterhvert. 

https://topelectricsuv.com/featured/electric-convertible-cars-list/

 

Evt har man skjønnheter som dette...

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=278393969

Selges jo "ingen" cab i Norge uansett drivstoff lenger.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   1 medlem

×
×
  • Opprett ny...