Snagg30 Skrevet Juli 8, 2023 Share Skrevet Juli 8, 2023 (endret) M3 stasjonsvogn slik den burde se ut https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=310102482 Endret Juli 8, 2023 av Snagg30 Dusy, Orjan, ///M-ini95 og 6 andre reagerte på dette 9 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dusy Skrevet Juli 8, 2023 Share Skrevet Juli 8, 2023 (endret) Strøken M5 Endret Juli 8, 2023 av Dusy Orjan reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Snagg30 Skrevet Juli 8, 2023 Share Skrevet Juli 8, 2023 7 minutter siden, Dusy skrev: Strøken M5 Hvorfor blir E60/61 sett på som den store «money pit»? Koster den noe mer å drifte en feks E46 M3 / E92 M3? Er jo rådelager problem med alle de, hva er det som gjør at M5 skiller seg så mye ut? Jeg kunne gjerne tenkt meg å eie en slik de neste årene, utseende kan vær så som så men den S85 motoren er noe helt unikt. Dusy og Peak reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BrokeBoi Skrevet Juli 8, 2023 Share Skrevet Juli 8, 2023 1 hour ago, Snagg30 said: M3 stasjonsvogn slik den burde se ut https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=310102482 Mangler bare LCI lykter foran og bak, så er den helt perfekt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Juli 8, 2023 Share Skrevet Juli 8, 2023 E60/E61 er på en del måter den første generasjonen av "de mer avanserte" nye bilene der du ikke kan bytte et batteri uten å koble inn en datamaskin. Hvilken som helst E6x er en moneypit om den skal innom verksted for å fikses og da kommer S85 på toppen av det igjen. Dyr(e) motor(deler) dyr girkasse, EDC-dempere etc. Nå er jo de fleste problemene relativt kjent og mange biler har fått ting utbedret, men skal man holde en E6x i topp stand og innlevere på et verksted som kun setter på nye bmw-deler (som gjerne de første eierne utenfor garanti måtte gjøre) så blir det mye penger. Jeg har gjort overslag over hvor mye mine reparasjoner på min E61 hadde kostet om jeg hadde kjøpt alt 100% fra BMW og etter boka og det var tall som begynner å bli litt. Gikk vel fort forbi 100k. Dusy, Marius2002, Werther og 2 andre reagerte på dette 5 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skoglund Skrevet Juli 8, 2023 Share Skrevet Juli 8, 2023 2 timer siden, Snagg30 skrev: M3 stasjonsvogn slik den burde se ut https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=310102482 Feit bil, men det vell ikke så mange av dem som et bygget i Norge, mæhl karen(Dovre bil Bergen har vell bygget denne)ringte på den siste den var på Finn og den ble solgt ganske fort, mener siste eier kjøpte den i vinter og så den sist på en video fra eurorally. samme pris som for 2år siden Snagg30 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Snagg30 Skrevet Juli 8, 2023 Share Skrevet Juli 8, 2023 (endret) Sliter fryktelig med å ikke bytte ut X3M’n med denne https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=309602963 Endret Juli 8, 2023 av Snagg30 Lars S, Marius2002, Orjan og 2 andre reagerte på dette 5 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skoglund Skrevet Juli 8, 2023 Share Skrevet Juli 8, 2023 3 minutter siden, Snagg30 skrev: Sliter fryktelig med å ikke bytte ut X3M’n med denne https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=309602963 Det tanke henger jeg meg med på, du har jo skaffet deg track tool, og det der er skikkelig mil knuser for oss som liker å kjøre bil, har akkurat lagt tilbake 70 mil med v8 biturbo før jeg når har strandet på sol seng og kids ligger i bløtt i bassenget:) men v8 turbo Power er helt fantastisk når man ligger å kruser lande vei. Så bra at de lette forbi kjøring det du siger forbi på 2-3000rpm gir for høye hastigheter, og får man det travelt med ett kick down klare du fint å få høne mor skremt ut av dyp søvn:)med påskynde kjeft om det er nødvendig:) jeg sier løp å kjøp om du har mulighet for det:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jarod Skrevet Juli 8, 2023 Share Skrevet Juli 8, 2023 15 minutter siden, Snagg30 skrev: Sliter fryktelig med å ikke bytte ut X3M’n med denne https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=309602963 Kun første service hos BMW? Ville sjekket opp de andre Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Snagg30 Skrevet Juli 8, 2023 Share Skrevet Juli 8, 2023 @skoglund De skulle kontakte meg i kveld så får vi se hva det blir og om det blir. Flott bil hvert fall, er en guttedrøm å få eie M5 med V8 er noe eget med M5 og oppover med all luksusen det medfølger. @Jarod som regel hadde jeg styrt unna, men denne er mer velholdt en de fleste av ///M biler på Finn så skal sjekke nærmere ut. skoglund og Marius2002 reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sluquet Skrevet Juli 8, 2023 Share Skrevet Juli 8, 2023 1 time siden, Snagg30 skrev: @skoglund De skulle kontakte meg i kveld så får vi se hva det blir og om det blir. Flott bil hvert fall, er en guttedrøm å få eie M5 med V8 er noe eget med M5 og oppover med all luksusen det medfølger. @Jarod som regel hadde jeg styrt unna, men denne er mer velholdt en de fleste av ///M biler på Finn så skal sjekke nærmere ut. Du vet det sikkert, men den har nylig ligget ute og også nylig byttet eier. https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=283113435 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Snagg30 Skrevet Juli 8, 2023 Share Skrevet Juli 8, 2023 4 minutter siden, sluquet skrev: Du vet det sikkert, men den har nylig ligget ute og også nylig byttet eier. https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=283113435 Ja jeg kjente igjen bilen med en gang, takk uansett! 100.000kr lavere pris, kanskje selger må selge det hadde vært det beste Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Werther Skrevet Juli 8, 2023 Share Skrevet Juli 8, 2023 8 hours ago, E.C. said: E60/E61 er på en del måter den første generasjonen av "de mer avanserte" nye bilene der du ikke kan bytte et batteri uten å koble inn en datamaskin. Hvilken som helst E6x er en moneypit om den skal innom verksted for å fikses og da kommer S85 på toppen av det igjen. Dyr(e) motor(deler) dyr girkasse, EDC-dempere etc. Nå er jo de fleste problemene relativt kjent og mange biler har fått ting utbedret, men skal man holde en E6x i topp stand og innlevere på et verksted som kun setter på nye bmw-deler (som gjerne de første eierne utenfor garanti måtte gjøre) så blir det mye penger. Jeg har gjort overslag over hvor mye mine reparasjoner på min E61 hadde kostet om jeg hadde kjøpt alt 100% fra BMW og etter boka og det var tall som begynner å bli litt. Gikk vel fort forbi 100k. Må si meg enig her. Jeg vil gjerne holde min 20 år gamle E60 i god teknisk stand uten feil og mangler, men dæven steike som det renner på med kostnader jevnt. Misforstå meg rett, jeg er glad i bilen - den ser fortsatt fresh ut, er sprek og har vanvittig gode kjøreegenskaper (veldig fornøyd med understell og styring på E60en), men jeg ville aldri anbefalt den som bruktbil til andre. Dog har den vært driftssikker og det er en bil jeg stoler på og har den "gode" følelsen med - jeg kunne fint ha kjørt den til Asia eller Afrika i morgen uten å tvile, og det kan man jo ikke si om alle andre 20 år gamle biler på finn. E60 krever dedikasjon over gjennomsnittet akkurat som med en E39. Forskjellen på de to er at en E39 kanskje oppleves "billigere" i drift og mindre komplisert, men de ruster så grassat og oppnår ikke like høy km som E60/E61. Ingen andre BMW-modeller har hatt så høy gjennomsnittlig kilometerstand som E60/E61 på finn - det er helt normalt å se biler med 400-500 000km på telleren i fortsatt god stand og EU-godkjent, det så man nesten aldri med E39, E46, E34 og de andre old school-modellene. Har lyst på en E60 M5 selv, men når jeg ser hvor krevende selv en 530d kan være så frister det ikke å gjøre samme runddansen med en tilsvarende modell som i tillegg har ræva motor/gir og skyhøyt bensinforbruk.... Marius2002, E.C. og ///M-ini95 reagerte på dette 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Juli 8, 2023 Share Skrevet Juli 8, 2023 Fordelen med E39 er at man i langt større grad kan utføre løpende vedlikehold og reparasjoner selv med moderate skru egenskaper. Med E60 så blir ting litt mer komplisert med en gang. Men jeg vil mene at E60 er bedre enn sitt rykte, men aldri kjøp en E60 av fattige folk. Kjøp av en som har vært villig til å ta vare på bilen som påkrevd, da vil jeg argumentere for at dette er relativt gode biler. Selv min tidlige 2003 modell med den beryktede N62 V8ern gikk helt perfekt. Den hadde strøken historikk og gikk som en drøm. E60 med V8er må bare oppleves, enkelt og greit nydelige biler. Og Gud bedre hvor mye mer moderne en E60 føles, den både kjører og oppleves som en totalt annerledes bil enn E39. Sekstrinns kassa i E60 gjør underverker i forhold til 5 trinnskassa i E39. Denne henger igjen fra E34 og håndterer V8 motorene dårlig synes jeg, det fikk den kritikk for da den var ny også. Likevel så er det noe med E39 som bare er så fordømt riktig. Antar at jeg er litt farget av å være barn av 90 tallet, E39 var jo verdens beste bil. E39 står for meg som ett symbol på alt som var bra med 90 tallet 😀 papertiger, Shattered og FransEirik reagerte på dette 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ingvaldsen Skrevet Juli 9, 2023 Share Skrevet Juli 9, 2023 (endret) På 8.7.2023 den 13.12, Snagg30 skrev: Hvorfor blir E60/61 sett på som den store «money pit»? Koster den noe mer å drifte en feks E46 M3 / E92 M3? Er jo rådelager problem med alle de, hva er det som gjør at M5 skiller seg så mye ut? Jeg kunne gjerne tenkt meg å eie en slik de neste årene, utseende kan vær så som så men den S85 motoren er noe helt unikt. spesielt preface trenger en god del tekniske utbedringer som ble ordnet på facelift, rådelager må du bytte uansett på alle. og det bruker veldig mye mer bensin en andre m-modeller, noe lignende forbruket på x5m om ikke værre ser nesten bare prefacebiler i norge Endret Juli 9, 2023 av Ingvaldsen Snagg30 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå