Gå til innhold

Den store finn.no tråden.


Kjexx
 Share

Anbefalte innlegg

16 minutter siden, Ingvaldsen skrev:

men den leverer ikke i nærheten av en m550d som den ofte prises likt som

D5 har større toppfart, og stort sett alle akselerasjoner fra 60/80 er like kjapp og kjappere enn M550d. https://zeperfs.com/en/duel4161-4207.htm

https://topgear-autoguide.com/category/traffic/bmw-530d-535d-m550d-alpina-d5-basic-diesel-or-pull-through-bullij1607395584

But the king of elasticity is the Alpina D5 Biturbo. Its faster increase in torque and its lower weight give it the decisive advantage.

Uansett så er det jo bra at det er litt å velge i; M eller B er en evigvarende diskusjon 😁

Nåvel - lekker E21 til salgs! 😍

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=318929123

image.thumb.jpeg.1d77e6ab18aef95224917c9f3df5089f.jpeg

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Orjan skrev:

D5 har større toppfart, og stort sett alle akselerasjoner fra 60/80 er like kjapp og kjappere enn M550d. https://zeperfs.com/en/duel4161-4207.htm

https://topgear-autoguide.com/category/traffic/bmw-530d-535d-m550d-alpina-d5-basic-diesel-or-pull-through-bullij1607395584

But the king of elasticity is the Alpina D5 Biturbo. Its faster increase in torque and its lower weight give it the decisive advantage.

Dette var ny og morsom lærdom, gjorde d5 noen mer interesant

 

synd mange er veldig dårlig utstyrt og manglende farge… og nesten ingen er bestilt med diffbrems dessverre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, Ingvaldsen said:

Dette var ny og morsom lærdom, gjorde d5 noen mer interesant

 

synd mange er veldig dårlig utstyrt og manglende farge… og nesten ingen er bestilt med diffbrems dessverre

Det var veldig fin lærdom @Orjan - og også interessant lesning om 530d vs de mer motorsterke brødre og søstre. 
Danskii sin her inne er vel rimelig godt utstyrt? Hadde disse kommet med xDrive kunne jeg godt tenkt meg en. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det noe ugler i mosen tror jeg... Dette er en Olsen bil, chassi nr er merkelig, bilen skal være sølv men er sort og den står opprinnelig med ett AJ reg nummer som er bytta til PD reg. Jeg tipper det er en karosseribytte bil og da er den ikke "original" i mine øyne.

BMW M5 | FINN.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Her er det noe ugler i mosen tror jeg... Dette er en Olsen bil, chassi nr er merkelig, bilen skal være sølv men er sort og den står opprinnelig med ett AJ reg nummer som er bytta til PD reg. Jeg tipper det er en karosseribytte bil og da er den ikke "original" i mine øyne.

BMW M5 | FINN.no

At chassinr 20082810096 viser i allefall at det er karosseribytte; 2008 er årstallet og 2810096 er saksnr i vegvesnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, StigJ skrev:

Står jo også på vegvesenet at den er oppbygd. Og registrert samtidig som Olsen Bil hadde service på den 🙈

Hadde nok lett hoppet bukk over denne ja.

Enig om det har hvert svært mye shady derfra, men samtidig ble vell alt de hadde tatt i kontrollert av vegvesen og mange biler ble avskiltet grunnet manglende dokumentasjon, dårlig oppbygginger osv . Så vill tru at denne også har vært gjennom teknisk kontroll, overrasket vist den ikke har det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, skoglund skrev:

Enig om det har hvert svært mye shady derfra, men samtidig ble vell alt de hadde tatt i kontrollert av vegvesen og mange biler ble avskiltet grunnet manglende dokumentasjon, dårlig oppbygginger osv . Så vill tru at denne også har vært gjennom teknisk kontroll, overrasket vist den ikke har det. 

Jeg kan garantere deg at mange biler gikk under radaren, særlig biler som ikke offisielt var kondemnerte av forsikringsselskapene i Norge. Dette foregikk i mitt "nabolag" og Sørlandet er ett lite sted…ergo folk prater. En god del skadede biler ble importert fra Tyskland og bygd opp, enten ved karroseribytte eller at de ble bygd opp i Polen, godkjent der og så importert til Norge. Da var de "rene" i de norske systemene… Denne M5en mistenker jeg at er en av de. En kamerat hadde en nyere Shelby Mustang som hadde form som en banan etter ett ublidt møte med ett tre. Denne bilen ble bygget opp og ble aldri kontrollert av biltilsynet.

Og med tanke på gjensalgsverdi så vil en hver bil som har noe som helst med Olsen Bil/Berg Auto One å gjøre bli radioaktive på bruktmarkedet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Fredrik 90 skrev:

Jeg kan garantere deg at mange biler gikk under radaren, særlig biler som ikke offisielt var kondemnerte av forsikringsselskapene i Norge. Dette foregikk i mitt "nabolag" og Sørlandet er ett lite sted…ergo folk prater. En god del skadede biler ble importert fra Tyskland og bygd opp, enten ved karroseribytte eller at de ble bygd opp i Polen, godkjent der og så importert til Norge. Da var de "rene" i de norske systemene… Denne M5en mistenker jeg at er en av de. En kamerat hadde en nyere Shelby Mustang som hadde form som en banan etter ett ublidt møte med ett tre. Denne bilen ble bygget opp og ble aldri kontrollert av biltilsynet.

Og med tanke på gjensalgsverdi så vil en hver bil som har noe som helst med Olsen Bil/Berg Auto One å gjøre bli radioaktive på bruktmarkedet. 

Vi har nå biler som står rundt om her oppe som ikke er mulig å få skilter på etter Olsen bil sirkuset,  ang kontroll av skadet biler er det ikke slik at de skal til en etterkontroll etter at de reparert, chassi byttet derimot må innom BT:) og det var nok ikke bare Olsen bil som fikset biler på shady metoder i sin tid. Det er heldigvis blitt strammet inn nå og bilen kan kun repareres etter fabrikkens reparasjonsløsøninger.  (Så fremt skaden er meld , dette gjelder tyske biler på lik linje med norske. )
men for all del kjøp hel bil så slipper man å tenke på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...