Gå til innhold

Den store finn.no tråden.


Kjexx
 Share

Anbefalte innlegg

37 minutter siden, Marius2002 skrev:

Tja, får de solgt da? Man kan si mye om Tesla, og jeg er stort sett enig i all kritikken mot de. Han Musk er en løs kanon på dekk og enkelte utsalgssteder har fraværende kundeservice og prisene er litt yoyo. Men nå satt Tesla ned prisen igjen etter at den ble satt opp i februar/mars. Man får en helt ny TM3 bakhjulstrekk til 325000,- ex. vinterhjul. Det er jo både mer bil, artigere bil og billigere enn en ett år gammel Yaris. Om man man kan klare seg med hvit bil og 18" på både sommer og vinter + lagt til hengerfeste så havner man på 383000,- - samme pris som Yarisen i linken og fortsatt billigere i drift. Klart det spys ut Tesla når folk innser dette. En kan vel plusse på 15000,- i installasjon av ladeboks, men den er rimelig kjapt tjent inn igjen.

IMG_3974.thumb.jpeg.b9c1e90dbc2a6b6fdd0ceb8d8769c0b9.jpeg
 


Edit: Kan tilføye en annen finn.no-bil som er i direkte konkurranse med Yaris-klassen. Nemlig Smart #1. Denne får du til ca. samme pris som Yaris i linken din, men 400hk og firehjulstrekk. No-brainer.

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=355617186

Det er jo umulig og oppnå prisen på 324990..  spesielt og oppgi pris uten avgifter?? 

Minimumsprisen er jo 355600. Putter man på vinterhjul er man oppi svimlende 375000..😳 Og legger man på farge, vinterhjul og 4*4 er man oppi 485.000😱 For den prisen får man jo en pent brukt g11 730d! Nei nordmenn er rare... 🤭

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Skulebollen skrev:

Det er jo umulig og oppnå prisen på 324990..  spesielt og oppgi pris uten avgifter?? 

Minimumsprisen er jo 355600. Putter man på vinterhjul er man oppi svimlende 375000..😳 Og legger man på farge, vinterhjul og 4*4 er man oppi 485.000😱 For den prisen får man jo en pent brukt g11 730d! Nei nordmenn er rare... 🤭

 

Jaja, Tesla er spesiell og ikke alt henger på greip. 325’ når man ikke derfor var det i mitt eksempel 383’ :) med 4x4 spretter prisen opp, men da er ikke linket Yaris direkte sammenlignbart. Ja, 730d, men… er den sammenlignbar mot Yaris i størrelse og pris? Jeg er nok meget rar og sær, skal leve over det 😅
 

@BMW E93, nå E63:-) Okei, kanskje annenhåndsverdien på Yaris 1.5L bensinhybrid på 116hk er høyere. Men smil pr. mil er definitivt høyere i Smarten 🤷‍♂️

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, MagnusAG99 skrev:

Bare jeg som synes disse nye Yaris`ne har på grensa til svindel priser? Asså ikke fra forhandlerne, men fra Toyota selv helt nye... En full spekka Yaris koster nå fan meg nesten en halv million ny... Man får en 3 år gammel GR Yaris til den prisen...  
Er vel kanskje EU som er bak disse tydeligvis nye spinnville avgiftene i et håp om å drepe fossil markedet i Europa helt? 
https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=354785741

Biler har blitt dyre både fra fabrikken pga en kraftig prisøkning på råvarer, i tillegg er krona svak som gjør at alt vi importerer blir 20% dyrere, bilimportørene legger på prisen på fossilbilene (eller fjerner dem helt) så de ikke skal stå i veien for elbiler (hvor Norge er viktig for å nå CO2 mål) og til syvende og sist en Arbeiderparti ledet regjering som virkelig strammer til avgiftene. Da ender man opp med at Yaris koster ny 450 000 kr og en BMW 520d koster 950 000,-. Det er synd å si det man nå har faktisk Norge gått forbi Danmark i å ha de høyeste bilprisene, iallfall når man ser på fossile biler. 

2 timer siden, Marius2002 skrev:

Tja, får de solgt da? 

Det gjør jo faktisk det, Yaris er stadig inne på topp ti lista over norges mest solgte biler som eneste fossilbil. Dette segmentet er svært konservativt og alle konkurrentene til Yaris er borte. Fiesta har gått ut av produksjon, Polo tas ikke lenger inn til Norge. Peugeot 208 er kun elektrisk, Opel Corsa har alle glemt og Suzuki Swift er midt i ett modellskifte. Så da kan man tenke seg alle eldre damer, bestemødre, pensjonerte barneskole lærere, tanter og svigermødre som før ble fordelt ut over alle disse småbilene de kjøper alle nå Yaris. Dette er en kundegruppe som sier og tenker "Elbil? Nei huffameg...det tør jeg ikke" 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

 Dette er en kundegruppe som sier og tenker "Elbil? Nei huffameg...det tør jeg ikke" 

Hm, tøft at de blir solgt :) Vi trenger mangfold! Jeg bare sliter med å se grunnlaget for å velge en ny Yaris foran f.eks. Smart #1 idag. Sistnevnte byr på(etter alle spesifikasjoner å forstå) mer kjøreglede. Det er ingen logisk grunn annet enn siste setningen din der. En skal ikke kimse av Yaris, vi fikk jo min bestemor til å kjøpe en Yaris for 12 år siden da hun ble enke. Den går enda den og har vært omtrent null feil! Selv etter min rallykjøring på dårlige grusveier ut mot Nyksund. Eneste vi har måtte gjort er å forklart hvorfor det ikke fungerer å ha sandsekker baki på vinteren på en Yaris når det fungerte på Sierraen de hadde på 80-tallet🤷‍♂️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Marius2002 skrev:

Hm, tøft at de blir solgt :) Vi trenger mangfold! Jeg bare sliter med å se grunnlaget for å velge en ny Yaris foran f.eks. Smart #1 idag. Sistnevnte byr på(etter alle spesifikasjoner å forstå) mer kjøreglede. Det er ingen logisk grunn annet enn siste setningen din der. En skal ikke kimse av Yaris, vi fikk jo min bestemor til å kjøpe en Yaris for 12 år siden da hun ble enke. Den går enda den og har vært omtrent null feil! Selv etter min rallykjøring på dårlige grusveier ut mot Nyksund. Eneste vi har måtte gjort er å forklart hvorfor det ikke fungerer å ha sandsekker baki på vinteren på en Yaris når det fungerte på Sierraen de hadde på 80-tallet🤷‍♂️

Ja jeg tror det er mye av grunnen til at folk velger sånne biler er skepsis til elbil. Jeg kan jo bare se på de jeg kjenner som kjører sånne småbiler som dette.

Svigermor på 58 år kjører nyere Fiesta, alltid kjørt småbiler og til elbil sier hun stort sett "Nei det er ikke noe for meg, blir så styrete å lade" Hun kjører sjelden ut av Agder fylke så elbil ville fungert perfekt. 

Min stemor på 50 år kjører nyere Fiesta. Sier stort sett følgende til elbil "Nei det orker jeg ikke, er for mye styr. Fyller ikke så mye bensin så det er ikke mye å spare uansett" Som jo for så vidt er sant. 

Besteforeldrene til kona er begge midt i 80 åra og kjører Kia Ceed. Om elbil sier de "Elbil? Hva er det for noe. Nei jeg husker vi hadde Granada...det var en staslig bil det?"

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, CrZyWiz skrev:

Tviler iom. At han ikke fikk solgt til en langt lavere pris tidligere.

Føler liksom ikke helt at forskjellen på en GT og en ordinær 3.0 M3 var så stor, og 3.2 toppet fint GT for min del, men og, Carbon detaljer, alcantara, litt mer hk og et begrenset antall biler trekker naturligvis opp, men ikke til et slik nivå, da er CSL nesten innen rekkevidde. 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er heftige prisforlangende for GT’er ute i Europa, men i norsk målestokk er 1mill for en sånn ganske drøyt. Samme forhandler har imidlertid solgt en Alpina B10 Biturbo til «europapris», så ingenting er umulig..

1053BF3A-B5BB-4F74-A6E0-10D2F9EB649D.png
 

og denne https://collectingcars.com/for-sale/1995-bmw-e36-m3-gt-1 fikk bud på €90000 men det var tydeligvis under minstepris 🤷‍♂️

Endret av Orjan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, Orjan skrev:

Det er heftige prisforlangende for GT’er ute i Europa, men i norsk målestokk er 1mill for en sånn ganske drøyt. Samme forhandler har imidlertid solgt en Alpina B10 Biturbo til «europapris», så ingenting er umulig..

1053BF3A-B5BB-4F74-A6E0-10D2F9EB649D.png
 

og denne https://collectingcars.com/for-sale/1995-bmw-e36-m3-gt-1 fikk bud på €90000 men det var tydeligvis under minstepris 🤷‍♂️

Heftig. Det er vel samlermarkedet som presser de opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prisene i Tyskland er jo helt hinsides generelt.. Drømmer om en velholdt e39 540ia med ok km.stand og original mtech pakke. Men disse ligger jo typ Fra 20k euro i Tyskland.. Så da er det Sverige og Norge som gjelder, og det er vel en gang i året det dukker opp en ok bil.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Orjan skrev:

Det er heftige prisforlangende for GT’er ute i Europa, men i norsk målestokk er 1mill for en sånn ganske drøyt. Samme forhandler har imidlertid solgt en Alpina B10 Biturbo til «europapris», så ingenting er umulig..

og denne https://collectingcars.com/for-sale/1995-bmw-e36-m3-gt-1 fikk bud på €90000 men det var tydeligvis under minstepris 🤷‍♂️

Men klarer de å selge disse bilene til "europapriser" her i Norge? Eller kjøpes de da av utlendinger som tar de ut av landet?

@Skulebollen

Følg litt med i Spania og Finland, der har de ett akseptabelt prisnivå som i Norge og Sverige. Slike biler dukker opp fra tid til annen, lå nettopp en nydelig facelift E39 540i uten M-sport men med 140 000 km i Spania til 12 000 EUR.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...