Gå til innhold

Den store finn.no tråden.


Kjexx
 Share

Anbefalte innlegg

5 minutter siden, Vingerei skrev:

Stor og tung suv på 2t med 240k km på telleren, kontra en enklere og lettere x1 med halvparten av km standen. Kostnadsmessig som billig bruksbil så har jeg en følelse av hvem som kommer billigst ut å drifte. X5en er 100x ganger tøffere vel å merke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutes ago, Dusy said:

X1 er absolutt en bil jeg kunne tenkt meg. Må helst ha bensin da jeg har så kort vei til jobb, selv om jeg tar vakter andre plasser også så er det best å ta utgangspunkt i at jeg har kort vei til jobb :) 

Den hvite så jo helt knall ut, sett bort i fra at det var noen varsellamper i displayet der 😂

Tror dette er bare ved oppstart som alle biler gjør?  Neste bilde er alle av så tror det er ikke noe feil men bare hør med selger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Dusy skrev:

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=362526576
 

Denne har ligget ute lenge. Er denne priset for høyt? Så jo veldig strøken ut.

Ellers tar jeg i mot tips for en relativ brukbar bruksbil som skal holde i 4-5 år som ikke er så dyr i drift mtp. vedlikehold men som også ikke er gørr trist. Sett på 1 serie, men der får får man stort sett 116i og 118i. Budsjett er maks 200k, helst under. 
IMG_8097.thumb.jpeg.c9099e6af6ea7a4096f83570e00a9516.jpeg

Fått nok av denne E-Golfen i dag 🤬

Hva med denne? Ikke alt for gammel og grei km, fine er de også. Kan tunes med boks til 165 hk også hvis man synes den er for lat.

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=367157947

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som @StigJ sier: i3. En i3 tar deg bedre frem enn en standard BMW uten xDrive(og naturligvis uten sperre). Går du for LCI har du bedre antiskrens og div. også. Men er det ikke bilen så er det ikke bilen. :) Billig og forutsigbar er den iallefall. Ellers kan du se på BMWs bror, Mini. Mini Coutryman ALL4 begynner å bli rimelig, eventuelt Paceman ALL4 om du skal skille deg ut: https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=349606851

Personlig hadde jeg mye god bil i BMW 2-serie Active Tourer, 225xe, men nå som de drar på årene så ser det ut som de har diverse problemer? 🤔 Eller misforstår jeg? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Dusy Nå får du et berg av forslag her, men jeg tenker at du allerede har vært innom det mest fornuftige, en 1-serie.

E90 320si er en kul bil på papiret, men det er ikke alt av "is" eller "si" som er like kult og i alle fall ikke som en pålitelig bruksbil. Der E36 318is faktisk var nærme nok innstegsrekkesekseren i effekt (E36 320i), samt hadde fordelen av å være lettere enn biler med R6 og faktisk hadde en motor som ikke havarerte for ingenting så er ikke E90 320si i samme gata. Da hadde jeg heller kjøpt 325i og det har jeg faktisk gjort for 3 år siden.

Skal du ha noe budsjettvennlig og ikke skal skru masse selv så er ikke svære tunge biler som X5 noe å vurdere en gang. Om du faktisk hadde greit med plass i en Golf så kjøp en 1-serie eller X1, helst noe med B3x/B4x-motor. Disse motorene er ikke helt problemfrie, men det er som regel færre ting som kan gå galt. Skal du ha noe litt eldre så hadde jeg kun sett etter R6 til nød en R4 med alle "kjente problemer" utbedret. Klart det er en god anledning til å se på alt mulig rart når man først har bestemt seg for å bytte bil, men om bilbytte skyldes enkelte utløsende faktorer så er det greit å holde tunga rett i munn og ikke kjøpe noe som lager nye problemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mountryman/ACEman skal du ikke ha. Makan til dårlig opplevd kvalitet. Og motoren på SD er et kapitel for seg selv. Jeg eide en i et par år, orket ikke leasingen og leverte tilbake. Ekstremt dårlig isolert og motoren levde sitt eget liv. Hadde manuell kasse, slang på en boks fra DTE, men motoren låste seg og var generelt dau. Eneste fordelen med plattformen var at den var ganske leken på vinteren i All4-modus og veldig bakhjulsdrevet. Men det var visst kun på S-modellene.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutes ago, Marius2002 said:

Som @StigJ sier: i3. En i3 tar deg bedre frem enn en standard BMW uten xDrive(og naturligvis uten sperre). Går du for LCI har du bedre antiskrens og div. også. Men er det ikke bilen så er det ikke bilen. :) Billig og forutsigbar er den iallefall. Ellers kan du se på BMWs bror, Mini. Mini Coutryman ALL4 begynner å bli rimelig, eventuelt Paceman ALL4 om du skal skille deg ut: https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=349606851

Personlig hadde jeg mye god bil i BMW 2-serie Active Tourer, 225xe, men nå som de drar på årene så ser det ut som de har diverse problemer? 🤔 Eller misforstår jeg? :) 

Hvilken problemer? 

Så langt jeg vet er det ikke store problemer på disse, som er på sammen platform som min X1 (F48). Mini F60 Er også del av den platformen.

Det er noen kjente problemer men disse er ikke stor greier som jeg er kjent med

På både X1 og 225xe ryker led-stripene i baklykten ofte. Motorfeste er svakhet men løsbart med powerflex insert. Bærearmer-foringen er litt myk og derfor blir bilen litt sporete og det blir bare verre når de blir eldre og mer slitt.

Oljefilterhus kan også sprekke opp på B4x motor har ikke skjedd med min enda. 
Aisin 8-trinnsautomat fant op disse bilene har en fjær i girvelger som også kan rykke. Men koster ikke all verden å fikse heller, men mindre du tar til merkeverksted, da vil de bytte hele velgeren.

Endret av mr.pingu
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, fupsaker skrev:

Høyreist Mini er dritt…

Såpass ille! Ja nei da. Alltid tenkt Paceman / Countryman var greie biler tatt pris i betraktning :)

@mr.pingu Fjører knekker over en lav sko, varmeapparatet slutter å fungerer på elektrisk drift, og alt du nevner. Kanskje enkelt for noen, men hassle for andre :) Jeg vet ikke, muligens bare noen få skrekkhistorier. Som sagt, jeg hadde et veldig hyggelig bekjentskap med 225xe.

@Dusy Du får vurdere. Engasjement er alltid gøy, og så får man input fra alle som alle sitter med egne meninger og behov. Jeg ville ikke avskrevet i3 helt hadde jeg vært deg, men kanskje 1- eller 2-serien(coupe/cabriolet) er veien å gå her :) 🤷‍♂️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, mr.pingu skrev:

N46 er ikke mye bedre de heller, kanskje en smule bedre enn N43 men det er ikke mye.

I tillegg så er det en sDrive, som vil si RWD. Akkurat på crossover/SUV/SAV osv så er det vel kjekt å ha xDrive? 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...