Gå til innhold

Den store finn.no tråden.


Kjexx
 Share

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, Olaandref skrev:

Har du bestemt deg for å selge den nå? 🙂

Hver gang frem til jeg ser på den eller bilder av den 🤭 Om prisen er riktig ( i mine øyne 😆 ) og jeg kan skrive i kontrakten at jeg har førstepri på og kjøpe den tilbake 😅 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Skulebollen skrev:

Hver gang frem til jeg ser på den eller bilder av den 🤭 Om prisen er riktig ( i mine øyne 😆 ) og jeg kan skrive i kontrakten at jeg har førstepri på og kjøpe den tilbake 😅 

 

Egentlig skulle jeg hatt meg en tur å sett på den. Kjenner igjen det der, sånn var det med M3en og. 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Rune-K skrev:

Jeg tror ikke Karman sto for sluttmonteringen så lenge men karosseriene kan nok stemme. 

https://e9coupe.com/forum/threads/early-e24s-also-built-by-karmann.35322/

Karman build the E24 (630 Cs & 633Csi) from November 1975 to August 1977. Build quality was unacceptable and that is why the final assembly from that moment on was done by BMW itself in its Dingolfing factory. The only thing left at Karmann was the assembly and painting of the bodyshells.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Skulebollen skrev:

Du er vel den Eneste på Bimmers/ i Norge som mener at 45e ikke er innstegsmodellen på g05🤭 

Hehe, nå fjaser og fjoller dere som en syklubb på utflukt 😂 Med sine 394 hester og "45" betegnelse så synes ikke jeg dette en innstegsmodell. I modell hierarkiet til BMW sitter denne over 30d, 40d og 40i. I alle andre markeder koster den også mer enn disse utgavene. Det at den prismessig i Norge er rimeligste alternativ gjør at man selvsagt kan vri dette i rettning at det er en innstegsmodell, men dette blir jo helt feil da den ut fra BMW overhode ikke er en innstegsmodell. Det er vårt til tider noe snodige avgiftsystem som gjør at man får mer bil for mindre penger. Da mener man på samme måte at en G20 330e er en innstegsmodell mens en G20 320i ikke er det? Hvor er logikken i det?

Men jeg skjønner greia, her er dere solidariske med @Snagg30 hvor jeg mente at 730d var den minst sexy 7-serie versjonen da innstegsmodell alltid er usexy i mine øyne. Det er greit nok, men ikke ha skylapper på.

4 timer siden, Eystein Ose skrev:

Det blir vell likt som med f15. Der 40e er innstegsmodell og ikke 30d. Vertfall her til lands.

Denne fikk du som 25d som i mine øyne iallfall er en innstegsmodell.

3 timer siden, Snagg30 skrev:

45e startet på 845.000kr og 30d 989.500kr så en stor forskjell ja.

Jeg sitter og kiker på Finn for tiden etter G05 og det virker til at 30d er vesentlig mer ettertraktet en hybrid versjonen noe som er forståelig på en så tung bil når man i tillegg skal drasse rundt på enda mer vekt med dobbelt forbruk. Skal låne G05 45e søndag for å trekke med og er spent på forbruk, Cayenna jeg har på lån bruker snart 2L på mila.. 730d’n under literen men SUV-en er igjen mye bedre å dra med. 

Prisen på G05 30d holder seg latterlig høyt, men jeg ser det er lite bevegelse på bilene som ligger ute. Virker ikke som folk er så veldig villige til å velge denne, ikke til de prisene mange skal ha for disse. For en 19 modell 30d så må man fort betale 800 000,- for en bil som har gått rundt 100 000 km mens for samme penger får man en 21 modell 45e som har gått halvparten.

Jeg tror ikke at en ladbar hybrid er valget for deg som skal trekke tunge hengere. Riktig nok så har 45e et snilt forbruk til å være stort og tung med nesten 400 hester, på norsk langkjøring så ligger den på 0,8. Men jeg ser i Facebook gruppa at folk med campingvogn rapporterer om alt fra 1,3 l på mila til 1,6 l på mila ved tauing av vogn. Mindre vekt enn ei biltralle men større vindfang. I en X5 så er diesel det aller beste alternativet, ingen tvil om det. Men jeg har oppdaget at til prisen så fungerer den sekssylindrede hybriden også veldig bra 😀 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Saltkjelen

Se der ja, jeg var ikke klar over at man fikk G05 med firesylindret motor også 😅 Både bensin og diesel ser jeg nå, dieselversjonen har B47 og heter 25d mens bensinversjonen heter 30iL og har B48 motoren. Ser at man i likhet med F15 også kan få G05 som RWD only, altså Sdrive.

Endret av Fredrik 90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...