Gå til innhold

Den store finn.no tråden.

Kjexx
 Share

Anbefalte innlegg

1 hour ago, Dusy said:

image.thumb.png.ca7acfa9a678e3382e9e0ff6027276de.png

https://www.finn.no/mobility/item/367612212

https://www.finn.no/mobility/item/385394721?ci=17

Lekre begge to. Skal man tro utvalget på Finn så syntes jeg mange iX3 eiere er jævla kjedelige i fargevalgene sine 😅 Men er det bare meg, eller fremstår iX3 som mye bil for pengene? Ser de ligger under 400k også. Jeg er i prosessen med å kvitte meg med restlånet på E-Golfen nå, og vil bytte den inn i en bil med mer rekkevidde og ikke minst nyere. i4 ligger dessverre litt utenfor rekkevidde da jeg ikke gidder så mye lån. Noen tanker?

Ny Model 3 står også dessverre på listen, med tanke på at Tesla lokker med gunstige renter. Men helst ikke Tesla. Er som å være tenåring og kle seg likt som alle andre på trinnet sitt..

Nye 3p er ganske så komfortabel og ikke minst rask. Er godt lydisolert blitt også. Har ikke testet 3LR, men ser at det er andre seter, så ville prøvd begge kategorier først 🙂.

Endret av LP760
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Dusy skrev:

Ny Model 3 står også dessverre på listen, med tanke på at Tesla lokker med gunstige renter. Men helst ikke Tesla. Er som å være tenåring og kle seg likt som alle andre på trinnet sitt..

Du går ikke fra dette til en tesla, jeg vet du skal beholde M3’n men uansett. Just dont

kjøp den røde ix3’n med hvit skinn, den var dritt pen :) vi vurderte selv ix3 før det ble Alpina. 

IMG_9641.thumb.jpeg.b5ed75734561681b6cc04232b2e2adeb.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Snagg30 Du har helt rett! Har sendt en melding på den. Men vi får se, tidshorisonten er februar / mars for å få nulle ut lånet på E-Golfen. Krysser fingrene for at Ola Nordmann er redd for farger på en slik bil, og at den røde blir stående en god stund :D 

@LP760Absolutt, og det står på agendaen. Har en kollega på jobb som har den nye 3ern og han virker stor fornøyd. Skal høre om jeg kan få prøvekjørt hans, og få prøvd ix3 etter hvert.

@SaltkjelenJa, den fargen var rett og slett nydelig, sammen med de felgene! Men å låne penger for en bil til 500k nå virker å strekke seg litt for langt, da jeg hater å skylde penger på noe annet enn bolig akkurat nå :) Hvis pre-lci ligger til under 400k nå så virker det mørkt for LCI versjonene etter hvert. Hadde lommeboka bare tillatt en i4 men de ligger svært godt i pris, til tross for at en ny i4 koster opp mot 700k full speccet i dag? 

Endret av Dusy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

pre-LCI iX3 virker gammel, og den levde kun i 6-7 måneder før den ble erstattet av LCI. Det er ingen gode forutsetninger for å holde på annenhåndsverdien tenker jeg. Jeg vil tro iX3 LCI og dagens i4 vil holde seg relativt greit fremover. Spesielt sett i lys av at mange bilfabrikanter nå bremser elbilrushet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Dusy skrev:

@SaltkjelenJa, den fargen var rett og slett nydelig, sammen med de felgene! Men å låne penger for en bil til 500k nå virker å strekke seg litt for langt, da jeg hater å skylde penger på noe annet enn bolig akkurat nå :) Hvis pre-lci ligger til under 400k nå så virker det mørkt for LCI versjonene etter hvert. Hadde lommeboka bare tillatt en i4 men de ligger svært godt i pris, til tross for at en ny i4 koster opp mot 700k full speccet i dag? 

Har selv eid preface iX3, på de første båtene var det mye Carbonsort og grå biler, så LCI og litt farger frisker definitivt opp.

Dessuten får man rattvarme og M snadder, valget er lett, velg deg LCI om du går for iX3 og ja, det er mye BMW for pengene, en meget god bil med få problemer, jeg kjørte min 50k uten trøbbel.

Men verdimessig, tror jeg kanskje i4 vil holde seg bedre?

Prøv bilene du skisserer og se hvem for passer best lommeboka og bruken, lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Dusy skrev:

@Ron Jeremy Det er virkelig farlig å henge på dette forumet her. En gang BMW, alltid BMW 😅

Jeg vet, er på min BMW nr 19, det blir nok noen til 🫣

Det kunne vært verre, jeg kunne likt Saab eller Citroën 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IX3 i facelift er jo råkule, tenker på hvordan denne modellen kunne solgt i Norge med litt aggresiv prising og 4x4. Men det er vanskelig å ikke tenke at en ny I4 M50 på kampanje til 599,- er bedre et bedre kjøp enn ca 1år gamle iX3er til 540,- både mtp. verditap og verdi for pengene om man ikke trenger plassen i iX3`en.

Men om budsjettet skal holde og det er prisklassen 350-400 000,- du ønsker å holde deg innafor er det jo fort gjort å peke på ny Model 3 mtp. garanti, pris og at det faktisk er en helt ok bil. Men jeg er helt sikker på at jeg hadde trivdes mye bedre i denne pre-face iX3`en, selv om det hadde vært en vanskelig avveining med tanke på garanti og total bilholdskost. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   1 medlem

• Opprett ny...