Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
4 minutter siden, Skulebollen skrev:

Blir veldig OT nå, men hva med turbohavari på 50d? Koster vel 120k det også har jeg lest? 

Hadde ikke jeg blitt rådet til å starte en egen tråd og fått mye stygge blikk via internett omtrent nå?

Skrevet
59 minutter siden, Skulebollen skrev:

Blir veldig OT nå, men hva med turbohavari på 50d? Koster vel 120k det også har jeg lest? 

Nei turboras er det minste problemet og det er stort sett bare den minste som sitter øverst som er utsatt for slitasje.

er noen år siden jeg sjekket pris men da var det 68 000kr for alle 3 med bmw logo

2 timer siden, Saltkjelen skrev:

Hva er det som gjør at rammelagrene raser på N57 og B57? Av alle fossil-BMWer jeg har hatt er M550en den med desidert minst trøbbel, men på en annen side kjører jeg den fornuftig og bytter olje årlig uavhengig kilometerstand og maksimalt 10-12 000km. Det hører med til historien at alle turboene er byttet, DPF, eksosmanifold og andre vitale deler, men kun av preventive hensyn på nybilgaranti etter oljelekkasje fra den ene turboen. Jeg tipper det hjelper at jeg er eier nr. 3, og ikke nr. 17 i rekka, og jeg tror nok dette ofte også er essensen i de tilfeller man ser havarier og ikke.

din har jo ikke gått langt enda

probleme er at mange n57 går med for lavt oljetrykk uten at det blir varslet siden bmw bruker samme trykkbyter de har brukt i alle år.

det er også poengtert på mange tyske forum at det er noen avvik på opplagring av veiv.

Skrevet
55 minutter siden, Skulebollen skrev:

Har fått pris på 85kFra Turbopower AS for originale fabrikknye turboer. Koster også en brøkdel av dette visst du sender de man har til overhaling.

Dieselgrossisten kom med tilbud på 25k+mva + pakninger.. 

dette har jeg sjekka kun for å sjekke opp i forkant. 

det er ikke slik at det er alvorlig dyrt på m50d. Det koster også skjorta på en ny Toyota.

Skrevet
11 minutter siden, Ingvaldsen skrev:

Nei turboras er det minste problemet og det er stort sett bare den minste som sitter øverst som er utsatt for slitasje.

er noen år siden jeg sjekket pris men da var det 68 000kr for alle 3 med bmw logo

din har jo ikke gått langt enda

probleme er at mange n57 går med for lavt oljetrykk uten at det blir varslet siden bmw bruker samme trykkbyter de har brukt i alle år.

det er også poengtert på mange tyske forum at det er noen avvik på opplagring av veiv.

Leverer ikke m50d oljepumpa vesentlig høyere trykk? Er dimensjonsforskjell på tannhjula i hvert fall 

Skrevet (endret)
1 time siden, GreenE36Cab skrev:

Hadde ikke jeg blitt rådet til å starte en egen tråd og fått mye stygge blikk via internett omtrent nå?

Har man ny m3 gjør man som man vil på forumet, det er jo noe alle veit

@FransEirik

Er det ikke ett helvete og bytte disse turboene? 

@Saltkjelen

Da har jo bilen din allerede hatt en 150k kost. Allerede før garantien gikk ut. Prevantivt eller ei.. 

Endret av Skulebollen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...