Saltkjelen Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden 16 timer siden, KireS skrev: Meget pen og ryddig E34 til fin pris: https://www.finn.no/mobility/item/467922897?ci=35 Denne var nydelig! 57 minutter siden, Fredrik 90 skrev: Jeg klarer ikke å komme på noen tilfeller hvor det ene er bedre enn det andre. Mulig det er litt lettere å sjekke opp historikk på en Norsk bil, men ut over dette ser jeg ingen negative ting med å kjøpe en import bil som dette. Den Cold Clima pakka må folk slutte å glorifisere, nå har jeg hatt biler med og uten denne pakka om hverandre i 15 år...merker ingen forskjell over hode. Det levner liten tvil om at 842 Cold Climate version sannsynligvis er tidenes mest omdiskuterte og uavklarte BMW kode. Når det er sagt er det visse mekaniske forskjeller i luftinntak/veivhussystem, men samtidig tror jeg også at det er en del software-relatert knyttet til denne. Dette blir en høyst uoffisiell sammenligning, men F01en jeg hadde var uten 842 (men med webasto og firesoners klima) og F11en er med 842 (og webasto og 4-soners klima). På F01en går det fort 5-6 minutter i 12-13 minus, mens F11en avgir lunk etter rundt halvparten av tiden. E60en jeg hadde var uten 842 og brukte år og dager på avgi varme. Trolig påvirker 842 kodingen DDE og IHKA også. BMW gir ingen beskrivelse av hva 842 rent faktisk innebærer, men som med 843 Hot Climate version og den russiske "bad road package" er det faktiske forskjeller som optimaliserer bilen for det gitte markedet bilen er levert til. Jeg tror man kan konkludere med at det har noe for seg, men i hvor stor grad kan trolig diskuteres. På en annen side tenker jeg også det har av svært stor betydning om en bil uten 842 ruller på sørlandske vinterveier der -5 er den laveste temperaturen, mens man i @Ingvaldsen-land snuser på -30 bare kalenderen bikker oktober. Ron Jeremy, Ingvaldsen og teerex reagerte på dette 1 1 1
teerex Skrevet 57 minutter siden Skrevet 57 minutter siden (endret) 1 time siden, Fredrik 90 skrev: Jeg klarer ikke å komme på noen tilfeller hvor det ene er bedre enn det andre. Mulig det er litt lettere å sjekke opp historikk på en Norsk bil, men ut over dette ser jeg ingen negative ting med å kjøpe en import bil som dette. Den Cold Clima pakka må folk slutte å glorifisere, nå har jeg hatt biler med og uten denne pakka om hverandre i 15 år...merker ingen forskjell over hode. Vi som har norsksolgte biler må jo holde på denne "fordelen" hvis vi skal selge. Det er alltid noen som vil foretrekke norsksolgt 😇 Og så er det antall eiere da. Den bilen har 11 registrerte eiere etter import (hvorav 6 bilfirma). Kanskje litt uvanlig for en bil med så lav km-stand. Bare første norske eier som hadde bilen over litt lengre tid (6 år). Endret 22 minutter siden av teerex
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå