Gå til innhold

Den store finn.no tråden.


Kjexx
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg skjønner ikke den evige sutringen over at "ungdommer kjøper fine eldre biler og rævkjører dem". Alle kan da kjøpe en fin eldre bil. Bare bla opp summen de ligger ute for og putt masse penger i vedlikehold de kommende årene for å holde bilen tipp topp. Det er jo ikke sånn at rånergjengen har forkjøpsrett ala OBOS på potensielle klassikere. Skal man klage så får man klage på at for få folk gidder å bruke masse penger på å holde bil #1/#2/#3 i klassikerstand. Alle kan ikke ha en slik prioritering og det aner meg at folk som klager på at enkelte ikke tar vare på "verneverdige biler" ikke gidder ellet har råd til å ta den prioriteringen selv. Da blir det bare for dumt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan godt klage på at en modell brukes opp fordi folk ikke gidder å ta vare på dem. Men la oss være realistiske, de som oftest ikke evner å ta vare på en slik bil er ungdom. Det er ikke til å komme utenom at biler som E34 i dette tilfellet er veldig vanlige ungdomsbiler. De har vært en billig inngangsbillett til bakhjulstrekk, sekssylindret motor og tøft design. Ungdom har sjelden mye penger, de er enten studenter, lærlinger eller arbeidsløse (nei, jeg drar ikke alle under en kam...det finnes unntak). Så de går etter de billige bilene, de som gjerne ikke har hatt det beste livet fra før. Så må anlegg og felger monteres, og tanken må fylles. Da er det ikke mye penger igjen til generelt vedlikehold. Kombiner det med hard bruk, og du har en årsak til at de fleste E30, E34 og E36 har gått på skroten. 

Jeg kjøpte min E34 for 18 lapper for seks år siden. Den var kommet dit at den var på full vei «nedover». Jeg kunne kjørt den ned, gitt faen i service og vedlikehold. Den hadde nok holdt ett par år, kanskje tre år da bensinpumpa røyk og den trengte nye bremserør rund baut på EUen. Da kunne jeg solgt den som delebil da det er masse gode deler på den. Heldigvis så har jeg midler og vilje til å holde den på veien, siden jeg kjøpte den så har den fått løpende vedlikehold og stell. Jeg har tatt vare på den slik man skal ta vare på en bil, ingen restaurering eller sånt..bare godt vedlikehold. Den går som en kule den dag i dag, ikke noe problem å få den igjennom EU lenger og den er driftsikker som få 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Kolstad Jr. skrev:

Billig 525xd LCI ! Manuell også..

Men interiør ser jo ut til å ha gått ca. Dobbelt så langt som det står i annonsen 🤔

https://www.finn.no/115498910

Står automat i utstyrslista, er den ombygd mon tro? Har individual interiør, meiner eg har sett før at dei fort ser litt slappe ut. Rattet såg velbrukt ut og. Men fin pris..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 hours ago, Gabz said:

Blitt veldig hyggelige priser på E9x M3 nå. 

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=114620007&fks=114620007

Det er nok en god grunn til at skiltene har blitt tatt av på bildene. Jeg tipper den er ombygget på en eller annen måte. Vet ikke om noen her inne kjenner til bilen, men eieren hadde bruker på forumet her før i alle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   1 medlem

×
×
  • Opprett ny...