Gå til innhold

Den store finn.no tråden.


Kjexx
 Share

Anbefalte innlegg

1 time siden, Skulebollen skrev:

I dette eksempelet heter selger robin 0101. Og ikke oppgi etternavn i selve annonsen burde da vere innafor? Og glemme stor R burde vel også vere innafor? Synes synd på dyslektikere som har ønske om å eige en dyr bil noen gang 🙄 Da blir det vertfall vanskelig og bli kvitt den til forumets aktive kjøpere, men da kan heller jeg snappe opp kuppene som blir solgt av folk som mangler stor bokstav 😬

Igjen, dette er hva jeg mener om emnet, hva andre mener får så være. For alt man vet kan "robin0101" hete noe helt annet enn Robin, og det er nettopp det; jeg skal ikke måtte gjette meg frem til hva vedkommende heter. Jeg liker i hvert fall å kommunisere med folk med ekte navn når det er snakk om større transaksjoner, så får de som ønsker å ta opp kampen med "rambo_boy_00" om man skal reklamere på et produkt ta den kampen (jeg kan love deg at vedkommende vil være svært vanskelig og/eller umulig å komme i kontakt med). For meg gir det å skrive slette annonser og/eller droppe noe så elementært som en stor forbokstav i navnet sitt inntrykk av at vedkommende "gir litt faen". Det er ikke nødvendigvis fasit (og det er synd for de som av en eller annen grunn ikke kan ordlegge seg bedre), men det gir et inntrykk av det. Igjen - om folk ønsker å bruke en million kroner hos "rambo_boy_00" eller "dritt bra bil trimmet eksos proff polert hos hydro texaco hilsen bob kåre" står man fritt til det, men jeg tar mine forhåndsregler og styrer unna. Ellers kan jeg erkjenne at jeg er i overkant nøye på slike ting ettersom jeg stort sett daglig håndterer transaksjoner av betydelig størrelsesorden, og forventer følgelig en viss seriøsitet når jeg selv handler. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Skulebollen skrev:

I dette eksempelet heter selger robin 0101. Og ikke oppgi etternavn i selve annonsen burde da vere innafor? Og glemme stor R burde vel også vere innafor? Synes synd på dyslektikere som har ønske om å eige en dyr bil noen gang 🙄 Da blir det vertfall vanskelig og bli kvitt den til forumets aktive kjøpere, men da kan heller jeg snappe opp kuppene som blir solgt av folk som mangler stor bokstav 😬

I så måte kom jeg over et kupp som Saltkjelen og jeg styrer unna.

Men som du kanskje vil anse som et varp.

Det er en "ROLLS-ROYCE-EDITION/PERFEKT VINTERBIL/2X LEDBAR "

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=167740810

Den skal visstnok også dra "bra med damer".

Jeg jobber med et par dyslektikere, De har også laget et par finn annonser opp igjennom - som ikke ser ut som om de har blitt laget av en "dyslektiker".

Trenger ikke å dra krenkekortet bare fordi noen styrer unna visse annonser/selgere.

:-)

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Ron Jeremy

Mistenker jeg handler mer enn deg, ren spekulasjon 🤔

Men han der hadde jo fornavn og rettskriving sånn tålig i orden, så det dømet er jo totalt på bærtur iforhold til hva jeg klagde på. Jeg er nå vertfall av typen som dømmer en bil utifra stand og ikke utifra teksten i annonsen. Her har jeg brent meg 2(!) Ganger tidligere på å kjøpe bil av folk som oppfører seg som petimetre. Da lar ivertfall JEG meg lettere lure

Dra krenkekortet var vel å ta litt hardt i.. Hele den store finn.no tråden er jo bare en haug med annonser med dårlige bilder/ dårlig annonsetekst. Det trigger tydeligvis forumets hovedmasse noe voldsomt, og det ser ikke ut som folket går lei av å kommentere det heller😲

 

Vil gjerne nevne at jeg igår, tulling som jeg var handlet dette: https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=166757278

Kanskje var det takket vere navnet: iGn at jeg var den heldige ( dumdristige? ) Som snappet opp dette? Dette er til preface biler, jeg har leita siden juni etter ett slikt, 5 forskjellige søkenavn på finn med oppdateringer flere ganger daglig, dette er eneste som har dukket opp. Disse ligger fra 5k på ebay. 

Jeg forhåndsbetalte og pakken ble sendt neste morgen. Så skal jeg oppdatere deg om jeg ble lurt eller ei. 

P.d.d ser det ut som jeg har gjort ett superkupp her!🤩

 

Beklager min off topic her. Sier meg ferdig nå 👍 ( foruten oppdatering av rattet selvsagt😬 )

 

 

 

Endret av Skulebollen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Ron Jeremy skrev:

I så måte kom jeg over et kupp som Saltkjelen og jeg styrer unna.

Men som du kanskje vil anse som et varp.

Det er en "ROLLS-ROYCE-EDITION/PERFEKT VINTERBIL/2X LEDBAR "

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=167740810

Den skal visstnok også dra "bra med damer".

Jeg jobber med et par dyslektikere, De har også laget et par finn annonser opp igjennom - som ikke ser ut som om de har blitt laget av en "dyslektiker".

Trenger ikke å dra krenkekortet bare fordi noen styrer unna visse annonser/selgere.

:-)

 

 

 

Den der har stått utenfor jobben store deler av vinteren uten skilter. Sett ved noen anledninger at det har vært et par stk som har starta den og stått og skravla også reist igjen. Men idag forsvant den fra åstedet med splitter nye JD skilter 🤷🏼‍♂️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

https://www.finn.no/167754929
En F11 helt i min ånd! 530xd  Titansilber vokser ikke på trær men passer utrolig bra (alle er jo svarte eller grå), og alcantara-stoff-interiøret er spot on👌🏻 ! Bare synd den er gått for langt til at det hadde vært aktuelt 😞

Endret av papertiger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Solberg93 skrev:

125 på 8 år er for langt?

Ikke objektivt sett, men for langt og for gammelt for meg. Ser etter F11, men da vi kjører en del i året er det snakk om 3 år så bikker den 200k. Og da er det typisk en del utgifter som kan begynne å løpe. Men klart, det er jo en vesentlig rimeligere bil i innkjøp, så det går an å sette av noe mer penger til vedlikehold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Skulebollen skrev:

@papertiger

Ganske artig hvor smaken er som baken😂 Tror du må ha funnet den farge/interiør kombinasjonen jeg absolutt sist kunne tenke meg, mulig det er bildene som gjør det men🙈

Men det er jo det som gjør mangfold i trafikken😁

Ah, se der! Jeg savner litt vår E91 i titansølv, den fargen fremhever linjene veldig bra. Og alcantara/stoff er jo mye mer behagelig alle årstider :) herlig med mangfold!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, papertiger skrev:

Bare synd den er gått for langt til at det hadde vært aktuelt 😞

Langt? Under 20k i året er vel normalt for en bruksbil 🤔 deilig med lav km generelt men bilen skal vel brukes fremover også? Min er 12mod å bikka 153k nå. Men tusla noen min på Autobahn

 

edit: så svaret ditt over her nå

Endret av liffi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

BMW får så hatten flagrer når det gjelder endringen av "M" og "M Performance". Skal vi tro dette innlegget og konfiguratoren til BMW USA, går BMW nå vekk fra M-performance slik at disse nå også er rene M-biler. En M340i er nå like mye M-bil som en M3. Dette gjør nå også at vi omsider har fått de første forhjulsdrevne M-bilene i form av M135i, M235i og X2 M35i. Jeg vet ikke helt hva jeg synes om manøvren, men hadde vel helst sett at man fortsatte med M-performance, eller aller helst at de hadde forholdt seg litt mer klassiske i navnegivningen -  340tii, 340is, 340si.. :-k

Nå står vi altså igjen med følgende:

BMW
320i, 330i etc.

BMWi
i3, i8 etc.

BMW iPerformance
330e, X5 45e etc.

BMWM
M235i, M3, X5 M50d, M5 etc.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i deg saltkjelen, men samtidig ser jeg også andre siden av saken. For meg er det bare m3 osv som er M-bil. M etterfulgt av ett tall. Men det kan være ryddig å innlemme f.eks m240i under M-portføljen, da dette er også en bil som er kvikk og uten hybridmotor.

For utenforstående blir det da lettere å forstå at m'ene er de som går fort, i'ene er de miljøvennlige (og kjappe de også) og de andre 320, 520 er de som ingen vil ha lenger.

Bmw gjør grep over alt for å gjøre imaget og merket mer for hvermannsen. Oss gamle purister vet bmw hvor de har og de vet at vi har allerede har noe kjekt gull i garasjen. Det er ikke alle vi som kjøper nytt fra bmw, fremover.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...