Andreas_R Skrevet Mai 9, 2024 Forfatter Skrevet Mai 9, 2024 Våren er på gang her nord, og bilene er stort sett klare til sommersesongen. M3 har fått nye rådelager. Jeg forventet lite til ingen slitasje, og fikk heldigvis rett: Dette ble gjort prevantivt da jeg ikke har dokumentasjon på når lagrene ble byttet sist. Men siden dette er en tidlig utgave av S54, ble nok lagrene som sto i byttet på kampanje hos BMW i Tyskland i god til før bilen kom til Norge i 2005. Har ikke så mye bilder fra denne jobben, tenker det går greit da hele internettet er full av materiale om dette emnet 🤣 Ble litt plaget med oljepumpeboltene, 2 av de måtte løsnes med makt og grovt verktøy. Bortsett fra dette var jobben rett fram. Litt ny hardware ble kjøpt inn på BMW, kun kr. 850,- for ovenstående 🤣🤣🤣 Har vært på utkikk etter en «yellow tag» tannstang en stund, og fant til slutt en på Koed til en overkommelig pris. Denne ble byttet samtidig som traversen var nede. Har ikke fått testet bilen så mye enda, men det virker nå bra 👍 Er jo litt dumt å oppgradere bilen rett etter vinterlagring, vanskelig å sammenligne med året før 😅 Har også vært plaget med airbaglampe. Den kunne komme å gå litt, med lange mellomrom. Men nå var den konstant og feilkoden var tilstede konstant. For høy motstand i kretsen for beltestrammer på sjåførsetet. Etter litt målinger fant jeg ikke noe feil under setet, så da var det bare å demontere midtkonsollen for å komme til airbaghjernen. Åpnet opp kontakten og målte kretsen, fortsatt ok, ca 2,5ohm som er riktig. Mistenkte da om det kunne være dårlig kontakt i stikket i kontakten, den ene kom lett ut av plastkontakten mens den andre var vanskelig. Endte opp med at ene stikket ble ødelagt. Heldigvis hadde jeg liggende noen stikk fra 545 prosjektet, disse passet overens 😁 Loddet på nytt stikk, satt alt sammen og nå kunne feilkoden slettes 😁 Enn så lenge en suksess! Så ble det en vask og ny voks til slutt 🤩 I4 har fått en skikkelig nedvask med avfetting og ironx, og fremstår meget pen 😁 Har savnet night gold felgene, det var deilig å få dem på igjen 👍 Fikk tatt en shine innvendig, men skal ta en ny runde her når jeg har bedre tid. Takboksen skal av snarest, skisesongen er ikke helt ferdig i fjellene her enda og da er det veldig greit å bare ha den på 😎 mslello, E.C., Dusy og 10 andre reagerte på dette 13
papertiger Skrevet Mai 9, 2024 Skrevet Mai 9, 2024 Får stadig god pleie disse bilene dine, både kosmetisk og mekanisk! Hvordan er livet med i4?
Andreas_R Skrevet Mai 9, 2024 Forfatter Skrevet Mai 9, 2024 3 timer siden, papertiger skrev: Får stadig god pleie disse bilene dine, både kosmetisk og mekanisk! Hvordan er livet med i4? Ja må holde dem representabel 😁 Livet med i4 er behagelig og bekymringsløst. For oss er det en komplett bil, den duger til alt. Og den føles som en BMW skal. Blir fortsatt glad når jeg ser bilen, både fra utsiden og innsiden 😁😅 fupsaker, Marius2002, Saltkjelen og 3 andre reagerte på dette 6
mslello Skrevet Mai 10, 2024 Skrevet Mai 10, 2024 Nytt bilde med Night gold ja 🤩 Får bra stell M3'n også Andreas_R reagerte på dette 1
Andreas_R Skrevet Mars 3 Forfatter Skrevet Mars 3 Stille og rolig på bilfronten nå på vinteren. Men har fått syslet litt med M3 rundt juletider, med noen enkle oppgraderinger. Armlenen på passasjersiden har i alle mine år med bilen vært krakellert og fæl. Har med jevne mellomrom sjekket koed og gs++ om denne delen var mulig å få tak i, men den har inntil nylig vært NLA. Jeg var dermed kjapp og bestille når den var blitt tilgjengelig igjen! Ny del montert: Nå vil jeg si interiøret er så strøkent som det kan få blitt i en 2002 modell med 150000km på telleverket. Neste oppgradering ble den velkjente fiksen på auto-dim speilet, som væsken har begynt å lekke ut av. Eller, hvor den har blitt av vet jeg ikke, den har ikke lekt ut, men åpenbart at noe er på gang her. Kjøpte inn nytt speilglass fra en leverandør i UK, kom vel på ca 1500kr. Separerte speilhuset og glasset, og loddet på det nye glasset på eksisterende elektronikk. Enkel jobb! Ellers har I4 fått oppfriskning av drop-off coatingen, jeg synes dette konseptet er helt greit. 1500kr og bilen ser som ny ut igjen med ny "topcoat". Vurderer å ta enda en oppfriskning til sommeren. Det kan se ut som det blir endringer i bilparken snart, mer om det senere når det er på plass. Men, det betyr at en bil må selges. Eller, må og må, men med knappe 1000km mellom hver EU kontroll innser jeg nå at det er på tide å la M3 gå videre til nestemann. Jeg har eid den gjennom hele 11 år, så det blir rart å se den gå. Så, M3 kommer nok på finn til våren. Det hadde jo vært gøy om den ble solgt "internt" her. Mulig jeg har sagt dette før, men nå er det alvor! laffe, sveigis, Orjan og 7 andre reagerte på dette 10
mslello Skrevet Mars 4 Skrevet Mars 4 Bli vel rart å selge en bil man har hatt så lenge. Men er jo bestandig morro med noe nytt
Andreas_R Skrevet Mars 4 Forfatter Skrevet Mars 4 Ja det blir definitivt rart. Men jeg får aldri brukt den skikkelig, har hvert år hatt lyst til å dra på treff og banekjøringer osv, men det har alltid vært andre prioriteringer å som har måttet gå foran. Egentlig skulle jeg vel ha solgt den for lenge siden, men hver vår har jeg ombestemt meg etter første prøvetur 😅 Har vurdert å nedskalere litt til standard E36 eller E46, men disse begynner jo også å bli dyre og sjeldne. Vi får nå se 😊 sveigis og mslello reagerte på dette 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå