Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

11 minutter siden, Shattered skrev:

Hvilken admin snakker de om? :lol: 

Ikke godt å si hva/hvem de mener, men jeg ser for meg det kan ha noe med G30-tråden å gjøre, der er jo andre merker nevnt litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må ærlig innrømme at jeg ikke helt forstår hvorfor noen har problemer med å diskutere pros & cons med f.eks 5-serien vis a vis A6 og E-klassen. For de aller fleste er dette høyst relevant og som regel er 5-serien den mest gjennomførte konstruksjonen. Jeg foretrekker å like BMW på et opplyst grunnlag fremfor å lukke meg inne i en slags fanboy boble... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, Fredrik skrev:

Jeg må ærlig innrømme at jeg ikke helt forstår hvorfor noen har problemer med å diskutere pros & cons med f.eks 5-serien vis a vis A6 og E-klassen. For de aller fleste er dette høyst relevant og som regel er 5-serien den mest gjennomførte konstruksjonen. Jeg foretrekker å like BMW på et opplyst grunnlag fremfor å lukke meg inne i en slags fanboy boble... :)

Kort sagt; begrenset tankegang hos enkelte med fanboy-briller på. Vanskelig å diskutere med folk som tror de har rett hele veien, selv med fakta som beviser det motsatte :)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, 316 skrev:

Fredrik, du som er noen år eldre enn meg. I 1988 da e34 kom, hva vil du si var den største konkurrent i markedet? 

Det kommer litt an på hvilken modell man snakker om, men helt generelt var det Mercedes-Benz W124 og Audi 100 (C3). W124 var en del dyrere enn E34, men dette jevnet seg ut på modellene med stor motor. BMW solgte mange 518i'er som firmabiler fordi den modellen sammen med enklere utstyrte 520i modeller bedre kunne konkurrere med bl.a Audi 100 og W124 200E/230E. Volvo 240 og 740 lå stadig høyt på salgsstatistikken for privatbiler og spesielt etterfølgeren 850 fortsatte med å gjøre dette tiltross for øket konkurranse fra de tre store tyske bilprodusentene.

Ford Mondeo og Scorpio samt Opel Omega var på slutten av 80-tallet også ganske populære bilmodeller og utenfor de store byene var det på denne tiden ikke så mange BMW'er ennå. E34 falt de første årene litt mellom to stoler der Ford, Opel, Volvo og tildels Audi kunne tilby biler med større motorer og mer utstyr til nogenlunde den samme prisen, mens Mercedes-Benz på den andre siden var dyrere og mer påkostet (og dermed hadde høyere status). Senere ut på 90-tallet endret dette bildet seg og spesielt Audi sammen med BMW fikk vesentlig større markedsandeler. Folk flest fikk bedre råd og dette førte til at spesielt Ford og Opel mistet markedsandeler. 

Peugeot var en annen betydelig aktør som av samme årsak også mistet markedsandeler utover 90-tallet. De slo tilbake med 406 modellen i 1995/96, men da var løpet kjørt for Peugeot som en slags semi-premium bilprodusent. På 80-tallet hadde Peugeot omtrent den samme statusen som Audi (bl.a pga. fine plasseringer i motorsport), men hverken Peugeot eller bilmodellene de bygget kunne leve opp til dette når vi kom frem til den siste halvdelen av 90-tallet. Peugeot 406 var imidlertid islolert sett en glimrende bilmodell som fortsatte med å være en populær bruktbil (spesielt stasjonsvognen) i mange år etter at produksjonen ble lagt ned i 2004 (Europa). 

Endret av Fredrik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Lifeasiknowit_bmw skrev:

Hadde vi ikke hatt sånne som "han der" i verden, hadde vi ei heller hatt noe å le av. Folk sier og gjør mye rart på Facebook. Selv synes jeg selvfølgelig at det er en del diskusjoner på Bimmers.no som kan være snodige og kanskje til og med rotløse, men likevel. Dette er et forum! Man skal jo diskutere :P 

Veldig mye nyttig informasjon her også! Finner egentlig alt man leter etter. Eneste jeg savner er at søkemotoren blir bedre for mobil-siden.

Digresjon: Synes den nye 5'ern er grisefin! Kunne godt hatt en sånn enda mange mener det er en "gamlisbil".

Disse brukerene som kommenterer her er bare fjas og tull, er ett nett troll som står bak. Den ene profilen har samme profilbilde som denne Bimmers brukeren her http://bimmers.no/profile/91136-dingo83/

I følge profilbilde så fremstår han som en gammel gubbe, men en titt i innleggene hans antyder noe annet. Samme gjelder han som kommenterte først i det Facebook innlegget, finner flere Facebook profiler med samme navn som har flere kattebilder. Kan også nevene at ett kjapt søk avslører ar det ikke finnes personer med disse navnene i de områdene de oppgir som bosted på Facebook. 

Ut ifra skrive måte og oppførsel så er jeg nesten 100 % sikker på at det her dreier seg om ett kjent nett troll som også har regjert her på forumet under flere profiler. Med andre ord, ikke noe å bry seg om 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, liffi skrev:

Hva pokker... 

9 timer siden, stig. skrev:

ja fy f... , det er drøyt faktisk.

Ikke godt å si.. Dummeste jeg har sett i hvertfall..
 

1 time siden, Fredrik 90 skrev:

Disse brukerene som kommenterer her er bare fjas og tull, er ett nett troll som står bak. Den ene profilen har samme profilbilde som denne Bimmers brukeren her http://bimmers.no/profile/91136-dingo83/

I følge profilbilde så fremstår han som en gammel gubbe, men en titt i innleggene hans antyder noe annet. Samme gjelder han som kommenterte først i det Facebook innlegget, finner flere Facebook profiler med samme navn som har flere kattebilder. Kan også nevene at ett kjapt søk avslører ar det ikke finnes personer med disse navnene i de områdene de oppgir som bosted på Facebook. 

Ut ifra skrive måte og oppførsel så er jeg nesten 100 % sikker på at det her dreier seg om ett kjent nett troll som også har regjert her på forumet under flere profiler. Med andre ord, ikke noe å bry seg om 😀

Er nok Dingo83 som står for en av kommentarene i hvertfall, han drev jo å kommenterte masse tull i tråden til Frode D angående utstyre han valgte/ikke valgte på F80en.

Og det at noen hadde nevnt noen modeller i "Styggeste BMW...osv" tråden som han ikke var enig i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Gabz skrev:

Yes, sir.

Ikke når fristen var november 2015 og jeg venter på ny periode. Oooog den er uten årsavgift, omreg og forsikring foreløpig. :oops:

Ok, og da for å slippe 2 kontroller i år så venter du til riktig måned? For er vel mulig å dra på kontroll etter fristen er gått ut, men at den da fortsatt kun gjelder innen nåværende periode.

Tenkte for din del, hvis suget for å kjøre blir for stort :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Gabz skrev:

Man kan jo ta EU 4 måneder før fristen, men hvis fristen er 31.11, kan jeg da ta 01.07 eller må jeg vente til 31.07?

Bil og Henger appen til statens vegvesen er bra på dette. Ved å gå inn på "sjekk tidspunkt for EU-kontroll" får du opp når den skulle vært på kontroll, og det er jo de samme månedene nå vil jeg tro..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, -Erik- skrev:

 

Gidder ikke betale 800kr ekstra og ta EU en gang til for å kjøre et par måneder, framfor å bare vente et par uker og få kjøre i 2 år :) Har 330 i mellomtiden og må gjøres litt smått før den er klar for kontroll uansett som tar tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, tennbrikket skrev:

Varmen har kommet på Østlandet, dessverre bringer det med seg knirking i dører..... noen som har prøvd dette produktet? Begynner å bli rimelig desperat.

 

https://www.gsbildeler.no/nettbutikk/sok/ODMxMjAzMDE0ODA=/gummibeskyttelse_original__83122298220__2212719

Bruker dette https://www.gsbildeler.no/nettbutikk/vare/555951

Delenr: 83230309627

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...