Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

Absolutt en mulighet det, men med mitt begrensede arsenal av maskineri og stål, så er det mye enklere for meg å bruke et fra bakakselen, siden det faller godt sammen med designet jeg har laget uten modifikasjoner :) 

Har det meste jeg trenger av verktøy, men hva hadde jeg ikke gjort til tider for en litt bedre utstyr maskinpark. Dreiebenk, skikkelig søyleboremaskin, fres, båndsag... Og ikke minst, noe annet enn tregulv på låven såpass man kan sveise på ting uten å måtte dra det utenfor :\ En mann kan drømme.... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heldigvis priviligert med alt det, men mye som ordner seg med enklere metoder også :)

 

men har du begynt å kjøpe inn komponenter som motor, reimhjul og den type ting enda? jeg har 1,5hk 1400hk gira ned til ca 250 omdreininger. den er hakket for sterk, men ville ikke gått noe lengre ned enn rundt 0,8hk tror jeg. Neste plan for min er frekvensomformer.

Dersom du skal pusse opp delte felger trenger du heller ikke nav, bruker bare ei treplate da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg kjørt noen hundre mil opp og ned i landet. Det var én bil som var overalt. Bokstavelig talt. Dro henger, campingvogn, kajakk på taket, alt.. Det var Kia Niro. Og det var alt fra unge folk helt opp til de eldre. Den var seriøst overtallig. Hva er det med denne som trekker så mange kjøpere? 

 

kia-niro.jpg?itok=988A4b0y

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være lokal gunstig ordning, á la det suzuki baleno var i sin tid? Eller mitsubishi asx de 2 årene den solgte? Jeg tror Niro er en døgnflue samme som de to jeg nevnte, men designet og måten merket reklameres på i utlandet kan også ha mye å si for salget. I norge er den littegrann for dyr og i den klassen finnes det mange andre alternativer også. Nordmenn er også litt satt i merkebevissthet, så kia sliter nok litt med salget av niro her hjemme. Men nå får de optima hybrid stasjonsvogn, som jeg forventer blir storselgeren til Kia. Man skal ikke le av koreanske biler lenger, prøvde en i30 i forgårs og var imponert over hvor stor en småbil føles anno 2017. Nye sportage er en bra bil også. Om fronten er noe rar, så er det noe bmw'sk over sittestillinga og det førervinklede dashbordet. Nær perfekt kjøreposisjon, noe suver ikke er kjent for i stor grad. En sportage 2.0d 4x4 manuell GT line hadde vært mitt valg om jeg skulle hatt en suv og det ikke skulle vært en X3 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, awt skrev:

Den der har jeg faktisk aldri hverken sett eller hørt om, selv etter 1561km gjennom sør-Norge nå nylig. :)

Oi. Nei etter 300 mil så ble jeg overrasket. Skal dog sies at de fleste oppholdt seg i Nord-Trøndelag og Nordland. Jeg ble forundret over hvor mange slike det var, de var overalt hele tiden... Til og med madammen kommenterte og satte spørsmål over hvorfor det var så mange av den bilen og hun har ingen interesse av bil :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den har jeg ikke sett mange av, og godt er det for fin var den ikke. Tipper dette er enn sånn bil som selger litt i en liten periode, for så å forsvinne helt. Suzuki Baleno er allerede nevnt som en slik bil, kan også nevne Huyndai Accent, Chrysler Voyager, Seat Toledo, Daewo Espero, Jeep Commander og masse annet særdeles ukurante biler. Fellers for de alle er at det popper opp en importør full av optimisme, bilene pumpes ut til nesten netto priser og forsvinner som regel etter noen få år. Igjen sitter eiern med ett tragisk verdifall, kundene vender tilbake til gode gamle VW, Volvo og Toyota.

Kia her i byen skyter så av alle de kundene de tar ifra andre merker, spørsmålet er hvor lenge det varer. Eneste som Kia i Norge overlever på er Soul modellen fordi det er en elbil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsomt at dere ikke har sett mye av den, er ikke mange i Molde heller enda. Som jeg sa var dette i hovedsak i Nordland og Nord-Trøndelag, så det kan ha litt med det geografiske å gjøre? Som sagt, det krydde av de overalt langs E6en. Kan hende jeg bare kom midt i en "Niro-bølge" og avviker fra normalen.

Mulig et alternativ til Peugeot 3008? 3008 er iallefall en finere bil, jeg har ikke sjekket prislister. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper noen kan gjøre meg litt klokere her nå. Hva definerer dere en ladestasjon til elbil å være? Fikk tilbud av utbygger på det nye huset vårt på en ladestasjon i fellesgarasje. Jeg takket ja til dette tilbudet og endte opp med en 16A blå kontakt på veggen. Føler meg vel litt snytt akkurat nå da jeg så for meg en type T1 eller T2 lader... 

Har søkt på nett og ladestasjon ender alltid opp i noe annet en sånn blå 16A kontakt :?

Har klaget på dette men så langt står dem på sitt at dette er innenfor ladestasjon definisjonen. Men har vel ikke helt lyst til å gi meg enda på den der :) så derfor tenkte jeg å høre her inne hva dere mener om definisjonen av ladestasjon er ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fokus bør kanskje heller være på at de har gitt et nytt navn som høres ut om noe mer enn det det egentlig er. De har jo solgt deg 16A uttak til garasjen din, av nevnte type. De har med vilje brukt et navn som gir assosiasjoner til noe annet, for å lettere kunne selge flere slike.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   2 medlemmer

×
×
  • Opprett ny...