Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

10 minutter siden, GreenE36Cab skrev:

Jeg skjønner det er mye meninger om disse bilene men jeg liker virkelig ikke måten han skriver på om dem :)

Men hvordan skal han da skrive om dem ?😊

Det er jo en reell fasit akkurat det han skriver jo .

Av og til må man lese litt mellom linjene uten at man skal ta ting ut av kontekst .

Det handler jo ikke om at ting er myntet til enkelt personer bestandig ,men generell basis .😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, GreenE36Cab skrev:

. Veldig ovenfra og ned, grunnen til at jeg kommenterte det var pga jeg leste det som "E36 cab er noe av det kleineste som har blitt laget" i sammenheng med alt annet han har skrevet om E36 cab

Da synes jeg du må lese innleggene en gang til eller to. Jeg mener at jeg var ganske tydelig på at det var M3 Cab i US utgave jeg her beskrev som noe av det kleineste BMW M har laget. 

Jeg kan også legge til at en vanlig E36 Cab gir langt mer mening, særlig med BMW sin eminente M50/52 rekkesekser. Her har man en perfekt cruiser og sommerbil som i flott stand vil bli en super klassiker. Har aldri vært noen E36 fan selv, for min del er det E34 for alle penga fra denne perioden. Men E46 synes jeg er en utrolig fin bil og en veldig bra erstatter for E36. 

Endret av Fredrik 90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, sveigis skrev:

Men hvordan skal han da skrive om dem ?😊

Jeg vet det ikke er "til enkeltpersoner", og at det ikke handler om meg, men likevel det går an å være saklig i det man skriver uten å være nedlatende.. Jeg mener man kan skrive disse faktaene uten samtidig å virke "arrogant" om det er riktig ord.. Det handler litt om formuleringer og måten man skriver på. Det er mange måter å skrive at "E36 328i er raskere enn en USA versjon E36 M3" uten at det blir irriterende

Nå tok jeg ikke noe ut av kontakst heller da jeg leste hele innlegget i sammenheng med resten av snakken om E36 cabriolet. Greit å ha meninger men da må man godta at noen (feks jeg) har andre meninger enn deg selv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Fredrik 90 skrev:

Da synes jeg du må lese innleggene en gang til eller to. Jeg mener at jeg var ganske tydelig på at det M3 Cab i US utgave jeg her beskrev som noe av det kleineste BMW M har laget. 

Ja akkurat, og var vel omtrent det jeg skrev, at US E36 M3 i dine øyne er noe av det kleineste BMW har laget. Men igjen, det er tusenvis av måter å skrive dette på, Fredrik

 

1 minutt siden, Fredrik 90 skrev:

Jeg kan også legge til at en vanlig E36 Cab gir langt mer mening, særlig med BMW sin eminente M50/52 rekkesekser. Her har man en perfekt cruiser og sommerbil som i flott stand vil bli en super klassiker.

Akkurat, så nå liker du E36 cabriolet? Tidligere mener jeg å ha lest at du og noen andre stort sett misliker dem og velger en coupe hvilkensomhelst dag i uka.. Og det er helt ok men igjen grunnen til at jeg siterte deg og reagerte var måten du skriver på.

Uansett, jeg skal ikke fortsette denne diskusjonen/ samtalen nå da jeg er opptatt med noe men kan legge til at jeg skjønner hva du mener og at du har noen greie poenger innimellom der

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@GreenE36Cab

Hvis du synes jeg var nedlatende og arrogant så beklager jeg gjerne det :) 

Jeg sier ikke at jeg liker E36 Cab, men at jeg ser fordelene modellen har i vanlig utførelse. Tvert i mot skrev jeg at fra denne perioden foretrekker jeg storebror E34, og at jeg synes E46 er en utrolig fin generasjon av 3-serien. E36 falt litt mellom to stoler for min del, men det synes jeg ikke du skal vektlegge så mye. Vi er forskjellige, er ikke det bare fint? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E36 M3 US er den kleineste M-modellen. Så enkelt er det. Sedan, coupe eller cab spiller ingen rolle, det er nærmest allment enighet world wide. Det betyr derimot ikke at bilene isolert sett er dårlig, tvert imot. Dette er supre biler med herlig kjørefølelse, det tror jeg nesten alle som liker E36 er enige om. Men det om den lever opp til M-navnet er diskuterbart. Kunne heller laget en 328is eller noe, litt ala E30 320is (italiensk m3). Men da hadde kanskje ikke statusen vært der igjen, men det finnes det sikkert mange meninger om :)🤷🏼‍♂️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, GreenE36Cab skrev:

Nå tok jeg ikke noe ut av kontakst heller da jeg leste hele innlegget i sammenheng med resten av snakken om E36 cabriolet. Greit å ha meninger men da må man godta at noen (feks jeg) har andre meninger enn deg selv

Det at du liker e36 cabbe bil ,det skjønner jeg godt og er glad at der er en på forumet som har det .

Samtidig må man og akseptere at ikke alle liker de og det at noen kanskje prater om de på en måte som ikke tilfaller deg ,betyr overhode ikke at det er snakk om ovenfra og ned holdning .

Litt det samme som om at jeg la ut en link på e28 M5 800000 laken og noen hadde sagt :800 for det dritet der og så gammel osv osv ,man får en e92 for den prisen som @Fredrik 90 nevnte ,det betyr jo ikke ikke at han eller andre hadde ment det som dritt til meg .

Av og til handler tingene litt her på forumet om lese ting litt med lay back holdning og ikke dra frem sur og sint /lei seg krenkekortet med en gang .🙏.

Og bare så det var sagt ,så var siste setning en generell setning ,ikke til bare deg .

Du skriver bra og kommer med mye bra og fortsett med kontra diskutere med folk som ikke har samme forhold til cab 36 som du har .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men skal man kontrollere ordlyden til den enkelte på et forum @GreenE36Cab?

Fredrik90 har jeg hatt mange fine og noen mer kompliserte diskusjoner med. Men om dette skulle vært et ekko kammer der alle har lik preferanse og samme holdning, hadde dette vært et jævlig kjedelig sted!

Ikke vær så prippen og fintfølende hele tiden, vi syns ikke sin grønne E36 cab nødvendigvis er ræva fordi enkelte disser en velkjent floskel som tross alt E36 M3 var/er.

Dette er et forum, men ulike folk, i ulik alder og med ulik smak, det er i slike ærlige fora man kan lære noe.

Så ikke mistolk enhver knirk, vær heller trygg i ditt eget valg av bil, slik at det blir mindre rabalder og fjas.

Den video’n av E36 M3 var heftig bias, men jeg har aldri kjørt en US M3 selv dog.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Ron Jeremy skrev:

Men skal man kontrollere ordlyden til den enkelte på et forum @GreenE36Cab?

Fredrik90 har jeg hatt mange fine og noen mer kompliserte diskusjoner med. Men om dette skulle vært et ekko kammer der alle har lik preferanse og samme holdning, hadde dette vært et jævlig kjedelig sted!

Jeg mener å huske at det er flere som har reagert på måten han skriver/ formulerer seg, det er ikke bare jeg som har snakket om det? :)

Og ang at alle skal ha lik mening og slikt, det har jeg aldri hatt noen mening om eller sagt noe om.. Jeg har derimot sagt gjentatte ganger at det ville vært veldig kjedelig om alle hadde samme meninger og like biler..

 

24 minutter siden, Ron Jeremy skrev:

Ikke vær så prippen og fintfølende hele tiden, vi syns ikke sin grønne E36 cab nødvendigvis er ræva fordi enkelte disser en velkjent floskel som tross alt E36 M3 var/er.

Seriøst? Jeg prippen og fintfølende? Så jeg skal ikke kunne si imot ham, når det gjelder E36 cab som han plutselig liker likevel? Ang US E36 M3 er jeg nokså enig pga måten den ble detunet og nedjustert (som vel egentlig er samme ord når jeg tenker meg om..)

At noen ikke er like gira på E36 (cabriolet) er jo greit nok, men så fort jeg altså sier noe imot eller har en annen mening er jeg "krenket" eller "prippen"? Det er jo litt kleint det også

Enkelte ting går det da ikke an å "mistolke", til den grad at det virker irriterende uten å være det? Men det har tydeligvis skjedd her nå likevel? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter og ha vært på diverse forum i mange år så har jeg funnet ut av skriftlig kommunikasjon er noe av det vanskeligste som finnes. Men jeg har funnet ut at hvis man begynner og tolke alt motparten sier i beste mening så hjelper det mye. Man behøver ikke å være enig med vedkommende men noen har en måte å utrykke seg på som kan erte på seg en sten. Det er jo ikke ditt problem.

 

Ellers så har jeg sikkert nevnt det før men det største markedet for M3 cab på begynnelsen av 2000 tallet var London City. Da ble de nok ikke kjøpt for at eieren jagde rundetider for og si det slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg regner med jeg vil få et annet inntrykk av feks @Fredrik 90 og @Ron Jeremy om jeg møter dem på noe BMW-treff etterhvert.. Noe jeg regner med vil gjøre det enklere å forholde seg til dem her på forumet :P

Slik som @sveigis og @Fredrik 90 dere er jo venner i virkeligheten virker det som, så det er jo klart du har en annen oppfatning av Fredrik enn jeg har.. Det skjønner jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, GreenE36Cab skrev:

Jeg regner med jeg vil få et annet inntrykk av feks @Fredrik 90 og @Ron Jeremy om jeg møter dem på noe BMW-treff etterhvert.. Noe jeg regner med vil gjøre det enklere å forholde seg til dem her på forumet :P

Slik som @sveigis og @Fredrik 90 dere er jo venner i virkeligheten virker det som, så det er jo klart du har en annen oppfatning av Fredrik enn jeg har.. Det skjønner jeg

Ja vi er venner ,likevel så går ikke denne diskusjonen på at jeg forsvarer han eller ikke bare for å få det på det rene .

Jeg hadde svart nøyaktig det samme om det var Jesus Kristus eller hvem som helst som skrev det .

Å forholde seg på et forum er verdens letteste det  bare man ikke bruker tid på å irritere seg ,la seg provosere av hva andre skriver bestandig .

Ja kom deg på treff og treff disse menneskene som er her på dette forumet ,anbefales 😊

De jeg har truffet i virkeligheten ,er verdens greieste mennesker som jeg har hatt det mye gøy med ,noe jeg faktisk akter å gjøre fremdeles .😊

Så ja møt opp på treff og ha det gøy ,vet du vil like det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, sveigis skrev:

Ja vi er venner ,likevel så går ikke denne diskusjonen på at jeg forsvarer han eller ikke bare for å få det på det rene .

Jeg hadde svart nøyaktig det samme om det var Jesus Kristus eller hvem som helst som skrev det .

Nå var ikke poenget at du forsvarer ham, det handlet egentlig bare om at du som sagt har en annen oppfatning av ham enn jeg har. Og det er jo en "ærlig sak" som man sier :)

Om Jesus Kristus hadde snakket ned (US) BMW E36 M3 Cab så tror jeg ikke jeg hadde reagert noe særlig på det.. Hadde bare vært morsomt om han hadde skrevet noe på forumet... Neida 😂

 

6 minutter siden, sveigis skrev:

Så ja møt opp på treff og ha det gøy ,vet du vil like det.

Ja kjenner jeg ser frem til noen treff, så du har nok rett i det. Gleder meg til å se noen av bilene jeg kun har sett bilder av til nå også, det vil bli ganske kult :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er drøyt priset den cab'en hos Konghelle, selv om det er en riktig pen bil. Om man skal bruke mye penger på en E36 cab i dag, så er denne minst like interessant, både som samlerbil og i forhold til fremtidig verdi.

Alpina B3 | FINN.no

231_1033319490.jpg

 

Når det er sagt så er jeg en stolt eier av en E36 (og Alpina-entusiast), men jeg snur meg alltid minst 3 ganger etter E46 M3. Det er noe av det lekreste som har rullet ut fra BMW - "tidløs eleganse" er det noe som heter...

bmw_m3_csl_coupe_836_03b300c00ec00c6e.jp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...