Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

@Skulebollen

dama kjører Nesodden Oslo ( Ullevål )

sjekket nå. Ca 46km herifra å inn på kartet.

vi har en 2021 120ah

hun dro i dagtidlig ( 7 grader å regn ) med 271km å 100% på skjermen, kom frem med 214km og 81% igjen. 
 

usikkert om dette hjelper deg men hang meg nå på denne batteri praten 😬

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange som har Tibber her? Hva synes dere om deres siste stunt idag? 
Jeg liker Tibber hittil, de har levert og vært litt på og har en genial app. Samtidig har det lokale nettselskapet også et abonnement som de ikke reklamerer for og man finner det ikke på nettsiden, men de må tilby dette, og dette er like billig som Tibber. Altså må man ringe inn og si at en skal ha det abonnementet. Det jeg ikke liker er slike stunt som dette, ikke for at jeg ikke skal klare det fint, men bare det å få seg til å gjøre dette gjør at de mister troverdigheten skikkelig og profesjonaliteten er fraværende(jeg liker derimot dem uformelle tilnærmingen de hele tiden har hatt). Tibber fikk seg en knekk for min del. Gruble litt hva jeg skal gjøre, lukke øynene og fortsette som før eller bytte for min egen stahet 🤔

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tibbers stunt var både skammelig og ulovlig. Det er jo bare å se på det massive underskuddet til Tibber over flere år for å forstå at man ikke skal forskuddsbetale for en vare man ikke har fått. Personlig tømte jeg poengene mine i Tibber Store og meldte overgang til Gudbrandsdal Energi. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på å bytte selv. Ingen tør å gi fastpris pga. et marked som svinger, så her kommer de nesten garantert til å fakturere for mye med vilje for å "trekke fra" på neste runde. Fra tidligere har appen vært tidvis bugga, hvor mye dagen har kostet kommer lovlig seint (noe annet enn kl. 00:15 er i grunn for treigt for denne type oppdatering), samt at deres prisgrafing blir direkte feil når de drar streken fra punkt til punkt (det ser ut som at prisen øker/synker i løpet av timen og noe annet enn stolpediagram eller linje med samme fasong som stolpediagram er egentlig feil/for dårlig). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja plutselig var ikke Tibber så stas likevel 😅 Er veldig glad nå for at vi ikke gikk for Tibber, vi hadde det oppe til vurdering men valgte å droppe det. Tok en sjans og gikk for fastpris på 2,69,- per kw og det har vi så langt tjent penger på 👍 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppet fra Tibber tidligere i dag. Liker selskapet, appen og alt det der, men dagens stunt syntes jeg veldig lite om. Mest på grunn av den altfor korte fristen.

Ettersom Tibber ikke fakturerer nettleie (altså betaler strømstøtte) vil dette bety en regning på nærmere 20K for disse seks ukene for min del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selskaper med gjennomfakturering av nettleien blir den store vinneren av kunder. Tibber som hovedselskap går i underskudd, Tibber Norge AS går greit rundt. Selv har jeg Polar Kraft som også har gjennomfakturering, det har vært veldig bra så langt. Men vi bruker lite strøm virker det som. Noe skyldes at jeg de siste to mnd har hatt defekt hjemmelader i bilen, så måtte ut og lade på Ionity. Men strømforbruket er generelt lavt. Alle som får tilbud om fastpris burde hoppe på det i alle fall, for strømmen vil være dyrere og dyrere en periode fremover grunnet despoter i Øst og lav vannstand i magasinene, i alle fall på østlandet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Saltkjelen skrev:

Tibbers stunt var både skammelig og ulovlig. Det er jo bare å se på det massive underskuddet til Tibber over flere år for å forstå at man ikke skal forskuddsbetale for en vare man ikke har fått. Personlig tømte jeg poengene mine i Tibber Store og meldte overgang til Gudbrandsdal Energi. 

Skammelig og ulovlig. Mistet egentlig all troa. Det er ikke beløpet i seg selv, vi er forholdsvis bortskjemt med strøm og det vil ikke velte noen lass, men selve handlingen (eller stuntet) er så uprofesjonelt at jeg vil bort.

11 timer siden, E.C. skrev:

Lurer på å bytte selv. Ingen tør å gi fastpris pga. et marked som svinger, så her kommer de nesten garantert til å fakturere for mye med vilje for å "trekke fra" på neste runde. Fra tidligere har appen vært tidvis bugga, hvor mye dagen har kostet kommer lovlig seint (noe annet enn kl. 00:15 er i grunn for treigt for denne type oppdatering), samt at deres prisgrafing blir direkte feil når de drar streken fra punkt til punkt (det ser ut som at prisen øker/synker i løpet av timen og noe annet enn stolpediagram eller linje med samme fasong som stolpediagram er egentlig feil/for dårlig). 

Enig!

10 timer siden, awt skrev:

Hoppet fra Tibber tidligere i dag. Liker selskapet, appen og alt det der, men dagens stunt syntes jeg veldig lite om. Mest på grunn av den altfor korte fristen.

Ettersom Tibber ikke fakturerer nettleie (altså betaler strømstøtte) vil dette bety en regning på nærmere 20K for disse seks ukene for min del.

Blir nok å hoppe av tror jeg ja :) 

10 timer siden, fupsaker skrev:

Selskaper med gjennomfakturering av nettleien blir den store vinneren av kunder. Tibber som hovedselskap går i underskudd, Tibber Norge AS går greit rundt. Selv har jeg Polar Kraft som også har gjennomfakturering, det har vært veldig bra så langt. Men vi bruker lite strøm virker det som. Noe skyldes at jeg de siste to mnd har hatt defekt hjemmelader i bilen, så måtte ut og lade på Ionity. Men strømforbruket er generelt lavt. Alle som får tilbud om fastpris burde hoppe på det i alle fall, for strømmen vil være dyrere og dyrere en periode fremover grunnet despoter i Øst og lav vannstand i magasinene, i alle fall på østlandet. :)

Ja, tror fastpris funker bra i sør/øst. :) 

11 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Ja plutselig var ikke Tibber så stas likevel 😅 Er veldig glad nå for at vi ikke gikk for Tibber, vi hadde det oppe til vurdering men valgte å droppe det. Tok en sjans og gikk for fastpris på 2,69,- per kw og det har vi så langt tjent penger på 👍 

Tibber har funket utrolig bra og ingenting i veien helt til nå. Med en strømpris på 3 øre i sommer og jevnt på 1,- er det dumt for midt/nord å binde seg. Om det lønner seg for dere i sør og øst, så kjør på :) 

 

Edit: Da var det byttet leverandør her :) Istad Kraft

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha lest litt her, samt nyhetssaker rundt dette, og etter å ha lest mailen en gang til og sett hva dette egentlig innebærer, valgte jeg å hoppe av Tibber selv, og tilbake til Rauma Energi som jeg hadde før. For ikke å snakke om at det er ulovlig å gjøre en så kjapp endring og stikk i strid med bransjenormalen med etterfakturering så synes jeg de svarte særdeles dårlig for seg i NRK-artikkelen jeg leste. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, papertiger skrev:

Etter å ha lest litt her, samt nyhetssaker rundt dette, og etter å ha lest mailen en gang til og sett hva dette egentlig innebærer, valgte jeg å hoppe av Tibber selv, og tilbake til Rauma Energi som jeg hadde før. For ikke å snakke om at det er ulovlig å gjøre en så kjapp endring og stikk i strid med bransjenormalen med etterfakturering så synes jeg de svarte særdeles dårlig for seg i NRK-artikkelen jeg leste. 

Gjorde samme selv etter å ha lest her inne. Kul app og alt det der. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...