Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

1 time siden, Ron788m skrev:

Ønsker tips til en konebil til under 250.000,-

Ønskelig med 4x4, automat, litt snert og noe X-faktor.

Ser litt på 120d xdrive, og tror den kan passe bra. Noen med erfaring med slik, evt har tips på en outsider?

Mini Countryman All4 kanskje? Er jo en del av hybridene som har kommet en del ned i pris, men om hybrid ikke er aktuelt finnes det jo eksempler uten batteripakke:

https://www.finn.no/277599263

https://www.finn.no/287594526

Edit: Hadde selv tatt en 1-serie framfor Countryman, men synes likevel disse er litt kule og har litt X-faktor sammen med litt BMW-DNA. 

 

Endret av laffe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

120d xDrive høres ut som en god plan. Jeg trives ihvertfall med min F20. Alt er veldig gjenkjennelig fra større modeller. 

Det er mange halvveis utstyrte 1-serier der ute så greit å se over utstyrslista to ganger før man handler. Mange "selvsagte" ting som kan mangle på en ellers godt utstyrt bil.

Et opplagt "konebil"-emne rundt 250k er jo F48 X1, men x-faktoren mangler litt der.  Mini klarer jeg ikke å trives i. Er noe med sittestilling, avstand til frontrute osv. 

MÅ det være BMW?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, laffe skrev:

Noen som har erfaringer å dele med priser på mindre lakk/rust skader.

Så på en 2013 1-serie som var relativt strøken med unntak av en rustflekk/lakkskade på nedre del av venstre hjulbue. Var i tillegg noen bobler under lakk på begge hjulbuer, men er det kanskje et håp om at rustgarantien til BMW dekker.

 

Rust.jpg

Det dekkes aldri av noen som helst, vil jeg tro. Da det åpenbart kommer av steinsprang. Skvettlapper er fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Otis skrev:

Det dekkes aldri av noen som helst, vil jeg tro. Da det åpenbart kommer av steinsprang. Skvettlapper er fint.

Rust flekken antar jeg ikke dekkes av noe,  men trodde ikke bobler under lakk kom av steinsprut, men av rust under lakken. Så disse tenkte jeg kanskje det var en sjanse for at garantien dekket. Eksempel på bilde under. Kanskje litt vanskelig å se på grunn av skitten bil. 

 

IMG_20230123_211326.jpg

Endret av laffe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror kanskje en 1-serie xDrive vil dekke de fleste behov. Også en god dose kjøreglede. Du får jo selvfølgelig helt nye Suzuki Ignis og nesten ny Swift til 250’, som sikkert er moro å kjøre hardt i byen, gokart, men noen BMW er det ikke. Samtidig får du en Subaru Levorg, som jeg synes faktisk er tøff, men de er jo mer en 3-serie i størrelse, 2012-2013 Audi TT også krysser av for alle punkt utenom alder. Som innledningsvis tror jeg F20 xDrive vil være den bilen som huker av på flest punkt :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke annet enn å anbefale F20. Jeg kunne godt tenkt meg en slik igjen, gjerne med sekser bensin. Nå har jeg hatt en uten xDrive og med manuell, og det er en nydelig balansert bil. @fupsaker har jo hatt en 120xd så han skulle kunne si noen velvalgte ord om denne modellen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, laffe skrev:

Rust flekken antar jeg ikke dekkes av noe,  men trodde ikke bobler under lakk kom av steinsprut, men av rust under lakken. Så disse tenkte jeg kanskje det var en sjanse for at garantien dekket. Eksempel på bilde under. Kanskje litt vanskelig å se på grunn av skitten bil. 

 

IMG_20230123_211326.jpg

Er vel 5 års lakkgaranti, så tror ikke noe av dette blir tatt på garanti. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, eeikenes skrev:

Her har en ikke vært inne på lenge gitt! Godt å se det finnes folk her enda og ikke facebook har tatt over helt

Det skal du bare være glad for FB er jo ubrukelig, tenker mest på E60/E61 gruppen. 
Sluttet og skrive der egentlig (selvom jeg ofte har svaret på spørsmålene). Folk har null peiling, folk spør om det samme flere ganger om dagen, folk viser en feilmelding i OBC og spør hva er galt?, folk spør hvor får man kjøpt deler til BMW?, folk ta ett skrå snapchat bilde av bilen og hva kan jeg få for denne?  ..osv. Orker ikke. Gruppen er jo også blitt 94% wish.
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   1 medlem

×
×
  • Opprett ny...