Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

1 time siden, E.C. skrev:

Kan hende jeg hadde/har lave krav, men jeg følte at P60 hadde helt grei effekt selv med lansen som tok ut litt trykk, så det er forhåpentligvis noe tull på den du har som du finner ut av 🤞

Brukte en annen kort slange og et annet uttak kun som kjapp test og der var akkurat det løst. En kombo av litt for lavt trykk og dårlig og lang slange kanskje? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutes ago, Hallgrim86 said:

Brukte en annen kort slange og et annet uttak kun som kjapp test og der var akkurat det løst. En kombo av litt for lavt trykk og dårlig og lang slange kanskje? 

Typisk med knekk i slangen, andre samtidige forbrukere av vann hjemme som resulterer i lavere trykk eller is i slangen i vintersesong.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.2.2023 den 16.14, Marius2002 skrev:

All spekulasjoner til side, nå er det vel slått fast om jeg ikke tar feil(?). Fra VG idag:

 

092A0037-B24C-41BA-9F18-72734366481F.jpeg.2338006707a10928d99bc1556bd726a9.jpeg

Som jeg sa så er ikke siste ord sagt i denne saken, vi krysser fingrene og heier på Tyskland og Italia 🤩

https://beta.refuel.no/no/artikler/nytt+hap+for+bensinbilen+tyskland+og+italia+gar+mot+eus+lovforslag.html

I tolvte time så setter altså Tyskland og Italia seg på bakbena og vil ikke godta EU sitt lovforslag om å forby salg av fossilbiler fra 2035. Det er også ventet at Polen og Ungarn vil hive seg på, og uten ett ja fra samtlige EU land så blir det ikke noe av ett forbud. Det er også verd å merke seg at ikke ubetydelige bilkjemper som BMW, Stellantis, Toyota og Porsche også kommer til å motarbeide dette lovforslaget med alle de økonomiske midler de har. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har erfaring med Bridgestone Potenza? Kjører med en eller annen type Bridgestone (brostein) på i3en og der synes jeg dekkene er elendige. Støyer mye og gir mye rumlestøy. Tanken er bruk på i4en, så støy her er et vesentlig moment.
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Saltkjelen skrev:

Noen som har erfaring med Bridgestone Potenza? Kjører med en eller annen type Bridgestone (brostein) på i3en og der synes jeg dekkene er elendige. Støyer mye og gir mye rumlestøy. Tanken er bruk på i4en, så støy her er et vesentlig moment.
 

Potenza runflat er søppel, eller var i alle fall for noen år tilbake. På i4'n ville jeg overhodet ikke hatt det. Pilot Sport tenker jeg er riktig. ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, fupsaker skrev:

Potenza runflat er søppel, eller var i alle fall for noen år tilbake. På i4'n ville jeg overhodet ikke hatt det. Pilot Sport tenker jeg er riktig. ;) 

Hvis jeg skal kjøpe løse dekk, blir det nok Continental Sport Contact 7 ettersom jeg får gode priser på Contidekk. Disse Brostein-dekkene følger med på et felgsett jeg vurderer å kjøpe, men om de er like søppel som på i3 ender det opp med å bli et veldig dyrt felgsett. Da får en lete videre etter andre alternativer. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs hvilken Potenza det er snakk om, jeg har kun erfaringer med S007-utgaven som stod på både F20’en og F36’en i RFT utgave når de rulla ut fra fabrikk i hhv 2012 og 2015 - det var et forferdelig dekk som ødela BMW-egenskapene til de grader. Støya og sporet noe så forferdelig. F36’en er en helt annen bil å kjøre nå enn når vi kjøpte den, dekkene er en av årsakene. Men det er mye mulig modellene og egenskapene til dekket har endret seg, hvilken modell er det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, papertiger skrev:

Spørs hvilken Potenza det er snakk om, jeg har kun erfaringer med S007-utgaven som stod på både F20’en og F36’en i RFT utgave når de rulla ut fra fabrikk i hhv 2012 og 2015 - det var et forferdelig dekk som ødela BMW-egenskapene til de grader. Støya og sporet noe så forferdelig. F36’en er en helt annen bil å kjøre nå enn når vi kjøpte den, dekkene er en av årsakene. Men det er mye mulig modellene og egenskapene til dekket har endret seg, hvilken modell er det?

Usikker på modell, men når det er så mye generelle negative tilbakemeldinger om Potenza (og jeg selv har dårlige erfaringer med Brosteinene på i3en), tenker jeg det er greit å styre unna alt som heter Bridgestone.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sommerdekk spørsmål, noen som vet om Goodyear Efficientgrip performance er et OK dekk på en liten elbil?
Ser at Byttdekk.com har disse på kampanje til 795,- pr stk.

Har i dag Michelin Energy EV men usikker på om GY er like gode?

Edit: Er det noe i veien å gå opp til 205/55-16 fra 195/55-16?
Lenge siden jeg har kjøpt dekk 😛 så ble litt usikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meldt en dose snø her også til uka, nå har vi hatt vår og 10 varmegrader siden midten av Februar. Jeg tok ut Alpinaen av vinterlagring på Torsdag, satte den tilbake der i dag 🙁 Jævlig typisk…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer mest sannsynlig til å ligge F11n min ut for salg i løpet av våren, men jeg er litt usikker på hva jeg skal gjøre i forhold til pris.

Jeg kan jo ikke sammenligne med tilsvarende biler, da det kun er 11 stykker av de i landet (LCI 530d med bakhjulstrekk).

Dette er den eneste som er til salgs p.d.d https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=248797199

Nordmenn virker jo passe opphengt i xDrive så da vil de vel de fleste anse min som mindre verdt. Men hvor langt ned må jeg da liksom gå? Eller er det bare prise den som hvilken som helst annen 530d, xDrive eller ei og la det gå sin gang? 🤔

Sikkert ikke super enkelt å selge slike biler nå uansett 🤷‍♂️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...