Daniel. Skrevet Juli 6 Skrevet Juli 6 Merket dette selv for et par uker siden. Når jeg sjekket den gang så var ikke bildeler nevnt med et ord, kun båt og MC men de hører jo til samme kategori så det ble jo gebyr på bildeler uansett 🤔 Patryck reagerte på dette 1
Fredrik 90 Skrevet Juli 6 Skrevet Juli 6 Jaha, så nå blir det vanskeligere å finne brukte deler nå da. Folk kommer jo bare til å gi faen i å legge ut, blir bare en hel del uoversiktlige annonser hvor man må melde frem og tilbake. Finn.no er helt klart en elsk/hat greie. Synes også at nesten 1000 kr for en bilannonse er på grensen til ran. Hva får vi som skal selge ting igjen for at alt dette skal koste så forbanna mye penger? Dette her er ren og skjær grådighet, og det er ikke noe vi kan gjøre mot dette monopolet. Shattered og Patryck reagerte på dette 2
Patryck Skrevet Juli 6 Skrevet Juli 6 Ble litt irritert når jeg fikk det i går da jeg la ut m5-interiøret og m5-felgene, 79 kroner kostet det på hver annonse. Blir bare surr om jeg skal drive å samle alt i en annonse for å spare litt penger. Mye annet overpriset fjas som drukner ute i de andre kategoriene også. 800 kroner er heller ikke "høyt prisede objekter" i de markedene de nevner. Blir spennende å se om vi blir refundert om testen ikke er vellykket.
E.C. Skrevet Juli 6 Skrevet Juli 6 Jeg har i alle fall sendt inn tilbakemelding til finn og beskrevet alt det der, desto flere som gjør det desto mer mulighet har vi for å få dette reversert. Åpne opp chatbot og skriv inn "tilbakemelding" så kommer man til skjemaet man kan fylle ut. laffe reagerte på dette 1
Ingvaldsen Skrevet Juli 6 Skrevet Juli 6 (endret) da tror jeg det blir slutt på å bruke finn til å annonsere noe som helst fra meg i vertfall, har egentlig besluttet å aldri annonsere noe mer bil der ivertfall fra før. prisen på bilannonser har jo blitt i overkant mot hva du får igjen. var det 840kr jeg betalte tro for forrige annonse jeg la ut for 750'n ? ser jo faktisk ut som det er litt aktivitet på autodb om dagen Endret Juli 6 av Ingvaldsen
Lars89 Skrevet Juli 7 Skrevet Juli 7 Man kan legge bildeler ut i en annen kategori, f.eks kunst eller fritid og så legge til nøkkelord som gjør at det blir fanget opp av søk uansett. Ja det er gjerrig/smålig å gjøre det slik, men jeg fått solgt flere ting selv om det ligger i feil kategori. Det er jo forståelig at de vil tjene penger, men det sitter langt inne for folk å betale for noe som før var gratis. Gratis annonsering på Torget har vært en "gulrot" da de andre kategoriene er relativt dyre.
Saltkjelen Skrevet Juli 7 Skrevet Juli 7 Jeg oppdaget også dette i går i forbindelse med en liten ryddesjau i garasjen og falt på at delene likegodt kunne ligge videre i garasjen. Her burde AutoDB kjenne sin besøkelsestid og opprette en underkategori for brukte bil-, båt- og MC-deler. Ingvaldsen, laffe og ahj reagerte på dette 3
papertiger Skrevet Juli 7 Skrevet Juli 7 Helt krise. At en må betale nesten 30kr i gebyr for små bildeler til en hundrelapp, mens en kan selge en sykkelvogn til 15000kr helt gratis. Hvor i alle dager er logikken? Finn kommer her til å forhindre sirkulærøkonomi og motvirker et positivt miljøtiltak ved at folk heller lar ting ligge i garasjen fremfor å legge det på finn slik at noen andre kan få nytte av det. Dusy, laffe, ///M-ini95 og 4 andre reagerte på dette 7
Saltkjelen Skrevet Juli 7 Skrevet Juli 7 2 timer siden, papertiger skrev: Helt krise. At en må betale nesten 30kr i gebyr for små bildeler til en hundrelapp, mens en kan selge en sykkelvogn til 15000kr helt gratis. Hvor i alle dager er logikken? Finn kommer her til å forhindre sirkulærøkonomi og motvirker et positivt miljøtiltak ved at folk heller lar ting ligge i garasjen fremfor å legge det på finn slik at noen andre kan få nytte av det. ...for ikke snakke om klokker i prisklassen hundretusenvis av kroner. Det er intet annet enn fantastisk! papertiger og Dusy reagerte på dette 2
Otis Skrevet Juli 7 Skrevet Juli 7 På 29.6.2025 den 22.45, Ingvaldsen skrev: vet ikke hvordan du drar ut infoen men kan anbefale bimmerlink for livedata om du ikke allerede bruker det. ved last over tid så er det arti å se på innsugstemperatur og eksostemp. hvordan holder bremsene dine mål ? de for som regel prøvd seg på autobahn. Jeg glemte å sjekke eksos temp, men ved kjøring på autobahn opp mot 170 kmt, så fikk jeg innsugstemp på ca 1-3 grader høyere enn ute temperatur. Sjekker eksos temp i morgen.
Ingvaldsen Skrevet Juli 7 Skrevet Juli 7 6 timer siden, Otis skrev: Jeg glemte å sjekke eksos temp, men ved kjøring på autobahn opp mot 170 kmt, så fikk jeg innsugstemp på ca 1-3 grader høyere enn ute temperatur. Sjekker eksos temp i morgen. hmm sikker på at du hadde riktig verdi ? er en jungel med verdier som heter omtrent det samme, jeg har blingset på dette selv og trodd alt var overnaturlig bra. kanskje det stemmer ved rolig kjøring, men aldri i verden ved pådrag/last
Otis Skrevet Juli 7 Skrevet Juli 7 @Ingvaldsen Tja. Mener det var intake air temperature jeg valgte. Det var egentlig bare den jeg så, som var noe med innsug.
Makky123 Skrevet Juli 7 Skrevet Juli 7 13 timer siden, Saltkjelen skrev: Jeg oppdaget også dette i går i forbindelse med en liten ryddesjau i garasjen og falt på at delene likegodt kunne ligge videre i garasjen. Her burde AutoDB kjenne sin besøkelsestid og opprette en underkategori for brukte bil-, båt- og MC-deler. Hehe samme. Skulle til å fornye noen annonser, men droppa det når de skulle ha betalt per annonse
Fredrik 90 Skrevet Juli 7 Skrevet Juli 7 Hehe, nå er jeg full av skadefryd 😂 Far til en kamerat fikk i Mai sin nye Volvo EX90 (kort fortalt en elektrisk XC90) som han har venta spent på i to år nå. Bytta inn en F15 X5 40e som han hadde hatt siden den var ny i 2017. Vi var flere som advarte ham om å nedgradere fra BMW til Volvo. Men han var bestemt på at neste bil skulle være elbil og iX falt ikke i smak. Så viser det seg at…i følge hans eget utsagn at denne EX90en er den største "piece of shit" han noen gang har vært borti. Det var vist rett og slett en uferdig bil. Værst var det med softwaren og funksjoner som ennå ikke var klare, men som bilen skulle få på en senere software. Men den fant på å slutte å lade plutselig, så han kunne komme ut om morgenen for å oppdage at bilen kun hadde 20% batteri. Funker dårlig når man er privatpraktiserende distriktslege. Så nå har han vært og bytta den inn i en demokjørt X5 50e hos Bavaria i Oslo, og med det tatt ett tap på 350 000,- på to måneder 😂😂 Men han ville bare ikke se den bilen igjen, måtte bare få den vekk og komme seg tilbake til BMW igjen. Tilbake til det kjente og vante som man kan stole på at virker👍 Werther og Marius2002 reagerte på dette 2
Marius2002 Skrevet Juli 8 Skrevet Juli 8 (endret) @Fredrik 90 ja skal en kjøre elektrisk så må det bare fungere. Ellers blir opplevelsen dårlig. Og hjemmelading(evnt. på jobb) er halve vitsen, både økonomisk og bruksmessig. Orker ikke kjøre til en SC og vente en 30-45 minutt en gang eller to i uken året rundt. Da hadde jeg kjørt bensin istedenfor. Nå er jo nye iX en fantastisk bra bil, men liker man den ikke så er jo det fair. En X5 50e er ikke feil på noen som helst måte og klart at både X5 og iX er bedre å kjøre enn Volvo, iallefall for oss som vil ha både komfort og sportslighet. I tillegg så ser jo X5 ti ganger bedre ut enn XC90/EX90. Men, spør du en Volvoentusiast så påstår de såklart motsatt. Det var det med smak da. 🤷♂️ Befinner meg i Sparsör i Sverige i skrivende stund, det er ti minutt nord om Borås. Lading er null stress nedover, det eneste jeg kjente på av irritasjon var søndag kveld da en OKQ8-lader ikke fungerte. Men lastet ned OKQ8-app og da gikk det. Selv om Elton-appen liksom skulle dekke disse også. Gikk noen irriterende minutt ekstra. Kjørte også til Ullared i går, det var døden for undertegnede - aldri Ullared igjen. Folk var helt psyko og parkering var et kapittel for seg selv. Men - Been there, done that. Vi handlet bare et par bamser til barna Men på returen sendte GPSen oss ut på en grusvei midt inni skogen som til tider minnet om en gammel skogsvei, men både tidsmessig og avstandsmessig var lik da vi kjørte ned. Stole på teknologien? 🤔 Men, ikke bare oss som kjørte der, møtte noen tyskere med bobil og vogn. Artig. Kan hende den rerutet oss pga. stengt vei eller kø eller noe da? 🤷♂️ Men, Teslaen fungerer overraskende bra. Er faktisk fornøyd. Ligger fint og stødig på motorveier også, og jeg er ikke av de som skal spare strøm og kjører sakte. En bil må kunne brukes som som en bil skal, ellers faller også vitsen med elbil bort. Satser på 2-3 år til så blir det BMW som hovedbil igjen. Nå har jeg fått kjørt en del G05 45e også, og må bare få si hvor fantastisk bil dette er, den er helt sjef. Skjønner hvorfor folk liker X5 Endret Juli 8 av Marius2002 Ampera reagerte på dette 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå