BMWE39turbo Skrevet August 12 Skrevet August 12 Pent i sølv. Liten oppgradering er heller aldri feil, prisen er dog ikke så pen, men er vel smårusk for folk i porscheverden 😛 https://ipeofficial.com/products/mfr-02-magnesium-wheels 26% vektreduksjon i roterende masse er oppegående. Originale er vel 10.xx og 12.xxkg(?)
Snagg30 Skrevet August 12 Skrevet August 12 (endret) @GtiGtr @Dusy platinum silver er bestilt! Porsche leverer felgene til felg teknikk gratis. Motor er allerede ute av bilen og demontert, for en gjeng. Ble levert i går kveld, frakta kostet alene 20k 😅 @BMWE39turbo dette hadde vært gromt men er det noe jeg med mine ferdigheter ikke hadde merket så er det dette. En GT3 er allerede så mye raskere en hva jeg klarer å utnytte, samt er bilen satt opp av Manthey racing så her er det tut å kjør. Blir første bil med skikkelig oppsatt camber. Jeg skal betale PAW og service på både GT3 og cayenne neste år samtidig så er bare å begynne og spare… Endret August 12 av Snagg30 Lars S, Dusy, Orjan og 5 andre reagerte på dette 8
ahj Skrevet August 12 Skrevet August 12 1 time siden, Snagg30 skrev: @GtiGtr @Dusy platinum silver er bestilt! Porsche leverer felgene til felg teknikk gratis. Motor er allerede ute av bilen og demontert, for en gjeng. Ble levert i går kveld, frakta kostet alene 20k 😅 @BMWE39turbo dette hadde vært gromt men er det noe jeg med mine ferdigheter ikke hadde merket så er det dette. En GT3 er allerede så mye raskere en hva jeg klarer å utnytte, samt er bilen satt opp av Manthey racing så her er det tut å kjør. Blir første bil med skikkelig oppsatt camber. Jeg skal betale PAW og service på både GT3 og cayenne neste år samtidig så er bare å begynne og spare… Bra det løste seg med bilen. Sølv er alltid en slager. Ble bilen sendt til Tyskland?
Snagg30 Skrevet August 12 Skrevet August 12 Akkurat nå, ahj skrev: Bra det løste seg med bilen. Sølv er alltid en slager. Ble bilen sendt til Tyskland? Ble sendt til Son! spon i oljen funnet. Krysser fingrene for ny motor, er en fare for overhaling. ahj reagerte på dette 1
Snagg30 Skrevet August 12 Skrevet August 12 7 minutter siden, EspenM3css skrev: @Snagg30 har du fått pris på paw til gt3n? Nei, men kan be om pristilbud i morgen når jeg snakker med de. Sier ifra
Skulebollen Skrevet August 12 Skrevet August 12 (endret) Hei hå, for og plukke ned taktrekk og rollo på min g31 begynner Bmw med at soltak skal settes i "serviceposition" før man begynner. Er det noen som har kjennskap til hva dette vil si, og om det er nødvendig for og ta ned taktrekk/rollo? Har ikke Bmw diagnoseapperat ( har dog mulighet til og kjøpe bimmerlink om der er dette som option ) Endret August 12 av Skulebollen
Snagg30 Skrevet August 13 Skrevet August 13 (endret) 17 timer siden, EspenM3css skrev: @Snagg30 har du fått pris på paw til gt3n? 1 år 24.700kr - 2 år 44.800kr - 3 år 59.000kr fikk og pristilbud på 12 års service som bilen skal ha, dette er den største servicen disse bilene får. Men her holdt jeg på å gå i bakken når jeg såg pristilbudet… om du handler sørg for at denne er tatt Edit: de hadde gjort feil på tilbudet, pusta letta ut her nå 😂 41.000kr men det er da kun på 12 års service, de andre er billigere. Endret August 13 av Snagg30 fupsaker og EspenM3css reagerte på dette 1 1
jorg1s1 Skrevet August 13 Skrevet August 13 (endret) Anbefaler dere med Porsche som skal forlenge PAW å be om pris fra andre land, feks Sverige. Har selv forlenget PAW to ganger hos Porsche Center Göteborg, måtte sende bilde av servicehefte, instrumentpanel med km.stand, printe ut, signere og scanne inn kontrakt for så overføre med IBAN/BIC til slutt. I Norge fikk jeg pent beskjed om å møte opp på nærmeste Porsche Center med servicehefte - de hadde sluttet med "remote extension" etter covid-årene var over (kunne gi beskjed over tlf mail om forlengelse om det var på tampen av fristen, men måtte da innom for det formelle senere). Liten prisoversikt for 2018 Panamera (svenske priser i SEK, men verdien på de to valutaene var tilnærmet identisk da jeg handlet PAW i fjor): Norge vs Sverige 2023: 1 år : 20696 - 17 060 2 år : 37302 - 30 720 Sverige 2024 (spurte ikke en gang om pris i Norge, da det eneste jeg visste var at den ikke var gått ned): 1 år 17 885 2 år 32 240 Vet at 2025 prisen har steget vesentlig mer enn fra '23-24, men solgte bilen tidligere i sommer og tror jeg har hatt min siste nyere Porsche uansett så det bekymrer meg ikke så mye. Son er bra, men for langt for meg å reise hele tiden for småting. Jeg setter ikke min fot inn hos Porsche Center Asker og Bærum igjen, Møller Bil over veien har bedre service og det sier vel det meste. Nå er det jo Møller som har kjøpt blant annet PCAB, så jeg håper for Porsche-folket sin del at Son ikke går i dragsuget etter hvert også. Endret August 13 av jorg1s1 Snagg30 og Ron Jeremy reagerte på dette 2
Eystein Ose Skrevet August 13 Skrevet August 13 (endret) Finner ikke delenummer på venstre spiralfjær bak på denne: WBAWZ5108F0M13589 - FT51175 Noen som kan hjelpe? Endret August 13 av Eystein Ose
Lars89 Skrevet August 13 Skrevet August 13 8 timer siden, Snagg30 skrev: Edit: de hadde gjort feil på tilbudet, pusta letta ut her nå 😂 41.000kr men det er da kun på 12 års service, de andre er billigere. Har 2 bekjente med Boxster som begge fikk feil tilbud på service. Porsche hadde satt opp 2,9 20-litere med girolje stedet for 2,9 liter. Sikkert endel som bare betaler da de ikke har noe forhold til det tekniske.
Snagg30 Skrevet August 13 Skrevet August 13 39 minutter siden, Lars89 skrev: Har 2 bekjente med Boxster som begge fikk feil tilbud på service. Porsche hadde satt opp 2,9 20-litere med girolje stedet for 2,9 liter. Sikkert endel som bare betaler da de ikke har noe forhold til det tekniske. Var akkurat det som hadde skjedd, nesten 30k i olje på girkassa hørtes noe drøyt ut. Ingvaldsen reagerte på dette 1
Fredrik 90 Skrevet August 13 Skrevet August 13 Har nettopp vært på bilhobby konferanse i regi av Amcar på Arendalsuka. Det ble det løftet frem noen punkter som Amcar skal jobbe med fremover som er ganske interessante for oss som liker halvgamle til gamle biler. Mest interessant synes jeg var: * Avgiftsfri import av alle biler eldre enn 15 år. Amcar mener at tilførselen av nyere fossile biler til bilparken er kritisk lav, derfor bør biler eldre enn 15 år fritas for avgift mens biler fra 10-15 år får 95% bruksfradrag. Dette vil også slå veldig positivt ut for bruktimport av alle fossile biler fra 0-15 år. Det vil si at en F10 M5 vil kunne importeres med kun å betale moms, noe som gjør at en slik bil kan man skaffe seg for under 400 000,-. * Halv moms på import av biler som er eldre enn 30 år. Samme system som de kjører i Sverige. Det ble argumentert godt for at med nesten 100% nybilsalg av elbiler så vil dette være en pølse i slaktetiden for politikere å begge sider. Dette blir spennende å følge 👍 Ingvaldsen, EspenM3css, Dusy og 6 andre reagerte på dette 9
Skulebollen Skrevet August 13 Skrevet August 13 Kjipt for dei som sitter på 15 år+ gamle biler då🤔 eller dei som sitter på en 8 år gammel overprisa italiener feks🙈🤭 Eystein Ose reagerte på dette 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå