Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er veldig enig med deg, og med vognen vi har nå er nok dette det eneste som er aktuelt (stor pluss at de har høy egenvekt, så man kan lovlig kjøre i 100 med 2,5 tonn vogn).

Mitt ankepunkt er at garantien begynner å minke på de fleste av disse, så man bør kjøpe en som har fått byttet det som gjerne feiler.

Her skulle jeg gjerne hatt din @Fredrik 90 😛 Virker som om du har fått til å bytte ting som andre aldri hadde tenkt over engang. :D 

Skrevet (endret)
11 timer siden, awt skrev:

Jeg er veldig enig med deg, og med vognen vi har nå er nok dette det eneste som er aktuelt (stor pluss at de har høy egenvekt, så man kan lovlig kjøre i 100 med 2,5 tonn vogn).

Mitt ankepunkt er at garantien begynner å minke på de fleste av disse, så man bør kjøpe en som har fått byttet det som gjerne feiler.

Her skulle jeg gjerne hatt din @Fredrik 90 😛 Virker som om du har fått til å bytte ting som andre aldri hadde tenkt over engang. :D 

Ja jeg hører litt rundt forbi at biler som X5 45e og Ford Explorer er ettertraktede blant campingfolket nå som bilparken sakte men sikkert elektrifiseres. De som før sverget til diesel SUV finner det vanskeligere og vanskeligere å finne seg nye bil å trekke med, her er disse ladbare hybridene ett bra alternativ der elbiler som regel blir for knappe. Bare det at man kan holde 100 på motorveien er ett stort pluss, blir ikke rare rekkevidden ut av en iX50 om du skal holde 100 km/t på motorveien med stor vogn bak.

Det med garanti er jo selvsagt en greie, men en god motor og drivverks dekning hadde dekket de tingene jeg har fått på garanti. Også er det en kombinasjon av at jeg har vært heldig og flink til å "krangle" som har gjort at jeg har fått ryddet bra opp i min bil. Man pleier ofte å fleipe med at så fort garantien går ut på en bil så starter problemene, min har oppført seg helt eksemplarisk etter at garantien gikk ut for straks ett år siden. Batteri har jeg fortsatt garanti på og resten som eventuelt skulle utgjøre risiko vil gå på forsikring. Også har jeg inntrykket av at G05 X5 generelt sett er en godt sammenskrudd bil med lite kjente feil og gjengangere, litt sånn som BMW skal være.  

Endret av Fredrik 90
Skrevet

Havner jeg i helvete? 😅 Jeg ga ei eldre dame «voksenkjeft» fordi hun valgte å parkere helt inn til avdelingens bil. Bilen vår sto helt fint mellom linjene mens hun parkerte mer inntil. Jeg satt og ventet på at en pasient skulle handle ferdig. 

Hun åpen døren sin og dunker den inn i vår bil, og når hun endelig var ute skulle jo selvfølgelig krykken med som hun også dro med seg på siden av bilen vår. Vi fikk øyekontakt og smilte, mens jeg tok ned vinduet. Spurte hun om syntes dette var greit å gjøre. Hun spilte dum og fikk ikke med seg at hun hadde truffet bilen to ganger.

Forklarte henne at hun er heldig at dette ikke er min bil, ei heller er det en bil det er så farlig med da det er en godt brukt Caravelle med sine skavanker. Men, det gjør det ikke mer riktig av den grunn og om dette hadde vært min bil hadde jeg blitt skikkelig irritert. Anbefalte hun å finne en mer egnet plass hvor hun har god plass til å åpne døren sin, eventuelt skaffe seg et blått kort. 

Er det rart man velger å parkere bilen sin langt unna folk? 

Skrevet

Jeg har en lignende historie der jeg fortsatt er usikker på om vedkommende spilte dum eller om vi er på grensa til tilbakestående.

Jeg hadde noen kollegaer på en tidligere arbeidsplass som samkjørte til jobb. Der satt de i bilen på en parkeringsplass og venta på sistemann. Så kommer det en bil og parkerer ved siden av. Det blåste en del ute, så i det kjerringa i den nylig ankomne bilen åpner døra så smeller det i siden på bilen de sitter i. Vedkommende fremstår lite brydd etter uhellet, så når de går ut av bilen og spør hva er det hun holder på med så får de i retur følgende: "Åja, ja, jeg var borti, men det var jo vinden som tok tak i døra, hva skal jeg gjøre?" før hun bare gikk vekk fra stedet. 

Det verste ved å høre på denne historien var at de bare lot henne gå. Tror heller ikke at eieren som var konfliktsky tok det videre, til tross for at det var så å si ny bil. Det må være noe av det mest forbanna jeg har vært på noen andres vegne.

Skrevet

Flere her som har litt grei stereo hjemme vet jeg så, har ny platespiller på tur i posten og fikk lyst på en enhjørning i tillegg. Altså en bra rør riaa som ser fet ut men ikke koster heroin. 

Noen forslag? 

Skrevet

Angående havne i helvete ..😊

Vel jeg er en ihuga Bmw entusiast og vært siden jeg var liten .

Det er da naturlig at de fleste i min krets som skal ha bil som første bil kommer bort og lurer på hvilken Bmw de kan kjøpe da ?

De har sett på div en serie og tre serie .

Da sier jeg enkelt ,hun / han skal ikke ha Bmw i det hele tatt som første bil .

Auris eller Yaris er bilen da sier jeg .

Ja grusom kjedelig men problemfritt bilhold kontra halv gamle 1 eller 3 serier .

Da lurer dere på om jeg er blitt skadet i hodet etter jeg ble syk i vinter ?

Overhode ikke ,men når mor eller far jobber som lærer eller sitter sitter i skatteetat og vet pokker meg ikke hvordan man peiler olje,da skjønner jo alle at man ikke kjøper det merket vi dyrker .😊

For selv om alle vet at Bmw er best ,så er Toyota bedre .

I forbindelse med dette var vi og kjøpte en Toyota idag som knakans bra men grusom kjedelig .

Meen bilen som stod på siden derimot :

IMG_6430.thumb.jpeg.8bed2e3085dfa64494a629456df28b54.jpeg

Ja folkens jeg skjønner dere som er her inne liker merket godt 💕

Kan ikke noe for det men synes det er megafett hele Porsche greiene :

IMG_6432.thumb.jpeg.8000562ab40ba6efadb09e28b5da4777.jpeg

Hvertfall så var det ei særs fornøyd jente som fikk seg bil idag ,selv om det egentlig var 1 serie hun ville ha .

Som jeg sa det kan du kjøpe når du har fått fast jobb .😊

Skrevet
16 minutter siden, sveigis skrev:

a lurer dere på om jeg er blitt skadet i hodet etter jeg ble syk i vinter ?

Overhodet ikke. Det rådet du refererer til der ville uten tvil også vært mitt

Skrevet (endret)
11 minutter siden, Kvasi skrev:

Overhodet ikke. Det rådet du refererer til der ville uten tvil også vært mitt

Jeg skulle helst også gitt samme råd i samme tilfelle. 😅 For jeg vet om det velges BMW hvem dem kommer til når det blir biltrøbbel. 

Endret av Iv3rs3n
Skrivefeil
Skrevet
24 minutter siden, Iv3rs3n skrev:

Jeg skulle helst også gitt samme råd i samme tilfelle. 😅 For jeg vet om det velges BMW hvem dem kommer til når det blir biltrøbbel. 

Ja og det er akkurat det jeg vil unngå bla .😊

Ikke tall på disse kollegaer / venner vi har som har en Bmw ,der jeg har bidratt så godt jeg kan .

Veldig enkelt og spørre oss 😅

Skrevet
27 minutter siden, StigJ skrev:

Er det bare jeg som lurer på hva slags Toytoy @sveigis har kjøpt inn som han skal skru på fremover? 😁

Jeg har ikke kjøpt Toyota garantert Stig 😊,datter til en kollega av fruen som har .😊

Skrevet (endret)

Litt omvendt her. Søstra til fruen hadde en avensis jeg skrua min del på, når den skulle byttes ut ble det en lett påvirkning til BMW. Siden jeg allikevell må skru er det best å holde på med noe man er kjent med å liker. 

Endret av Eystein Ose
Skrevet
Akkurat nå, Eystein Ose skrev:

Litt omvendt her. Søstra til fruen hadde en avensis jeg skrua min del på, når den skulle byttes ut ble en lett påvirkning til BMW. Siden jeg allikevell må skru er det best å holde på med noe man er kjent med å liker. 

Ja da stiller ting seg anneledes ,men jeg gidder ikke å foreslå en bil som jeg vet er møkk ,så blir jeg stående med det 😩.

Hadde jeg hatt garasje og halvparten kunne vist litt betalingsvilje så kanskje .

Men som du skriver ,nærmeste familie absolutt ingen problem men kolleger osv ..Niks for min del .

Skrevet

Det er mange år siden Toyota utpekte seg som så mye bedre enn alle andre bilprodusenter. I dag er de mer på linje med de fleste når det kommer til driftsikkerhet. For meg så virker det som at det stadig blir færre av de virkelig gode og driftssikre bilprodusentene som før pleide å utmerke seg. Virker liksom som om alle møtes på midten nå, ingen dårligere og ingen bedre. Bortsett fra italienske og britiske bilprodusenter, de er stadig like dårlige som deres langvarige rykte tilsier 😅

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...