Marius2002 Skrevet 10 timer siden Skrevet 10 timer siden 15 minutter siden, awt skrev: Du bør ikke bruke høytrykk på vognen uansett, så om den ikke klarer å levere det er ikke det verdens undergang. Har også sett litt på slike, men har vel konkludert med at det er noe jeg egentlig sliter med å se hvor jeg skulle brukt. Okei! Nei skal ikke bruke høytrykk, men tenkte det var greit å ha en mobil spyler om jeg må vaske vognen eller noe. Kanskje jeg skaper et behov jeg ikke har?
Eystein Ose Skrevet 10 timer siden Skrevet 10 timer siden 15 timer siden, GreenE36Cab skrev: Jeg må ærlig talt si, her i OT-tråden, at det føles/ virker som store deler av forumet handler om å "dyrest", "finest" og i noen tilfeller "nyest" bil Så er det jo de som har gamle slitere, og som ikke skal være med i den "kampen", men ofte er det litt sånn "Hallo alle sammen, se hvor mye penger jeg har brukt på denne bilen!!!", og mange bare "WowoWow Se, En DyR Bil sÅ kULt!!" Når det gjelder andre bilmerker enn BMW/ Mini, er det ikke feks mulig å ha et eget underforum for "Andre bilmerker" eller noe? (Mulig det allerede er det, men likevel) Nå hopper jeg noen sider tilbake her, uten å ha lest alt i mellom. Men er vell ikke noe å legge skjul på at min E36 har fått en hel del oppmerksomhet her på forumet siste månene. Dette er en bil i samme prisklasse som: - 2020 mod BMW I3 - 2016 mod Ford S-max - 2017 mod Ford Mondeo Så at det kun er dyre biler som får oppmerksomhet her på forumet er helt feil synes å hvertfall jeg. mr.pingu, GreenE36Cab, Saltkjelen og 1 annen reagerte på dette 4
awt Skrevet 10 timer siden Forfatter Skrevet 10 timer siden 2 minutter siden, Marius2002 skrev: Okei! Nei skal ikke bruke høytrykk, men tenkte det var greit å ha en mobil spyler om jeg må vaske vognen eller noe. Kanskje jeg skaper et behov jeg ikke har? Ja, du gjør det. Det er få steder man ferdes på tur der det er egnet å vaske uansett, og de (ekstremt få) gangene jeg har hatt det behovet har jeg bare brukt sånn "spray på, tørk av"- hurtigvask med glans-sprayflaske fra Biltema og en mikrofiberfille. Marius2002 reagerte på dette 1
GreenE36Cab Skrevet 10 timer siden Skrevet 10 timer siden 3 minutter siden, Eystein Ose skrev: Nå hopper jeg noen sider tilbake her, uten å ha lest alt i mellom. Men er vell ikke noe å legge skjul på at min E36 har fått en hel del oppmerksomhet her på forumet siste månene. Dette er en bil i samme prisklasse som: Det er den gamle til @BjornarHS, ikke sant? Jeg har den røde, gamle girkula m/ mansjett fra den, så på en måte kan man vel si jeg eier et stykke historie 4 minutter siden, Eystein Ose skrev: Så at det kun er dyre biler som får oppmerksomhet her på forumet er helt feil synes å hvertfall jeg. Ja, jeg er klar over det
Marius2002 Skrevet 10 timer siden Skrevet 10 timer siden (endret) 6 minutter siden, awt skrev: Ja, du gjør det. Det er få steder man ferdes på tur der det er egnet å vaske uansett, og de (ekstremt få) gangene jeg har hatt det behovet har jeg bare brukt sånn "spray på, tørk av"- hurtigvask med glans-sprayflaske fra Biltema og en mikrofiberfille. Takk! Legger vaskerprosjektet på is inntil videre Har liggende Gyeon Ceramic Quick Detailer, om jeg fikk navnet rett, i vognen hele tiden med et par-tre mikrofiberfiller. Det var vel på plass/klart før resten av utstyret en måtte ha. Endret 10 timer siden av Marius2002 awt reagerte på dette 1
mr.pingu Skrevet 10 timer siden Skrevet 10 timer siden Just now, Eystein Ose said: Nå hopper jeg noen sider tilbake her, uten å ha lest alt i mellom. Men er vell ikke noe å legge skjul på at min E36 har fått en hel del oppmerksomhet her på forumet siste månene. Dette er en bil i samme prisklasse som: - 2020 mod BMW I3 - 2016 mod Ford S-max - 2017 mod Ford Mondeo Så at det kun er dyre biler som får oppmerksomhet her på forumet er helt feil synes å hvertfall jeg. Helt enig. Men din ser jo ut som det kan sammenlignes med en G05 X5, prismessig. Bra jobba 😉 Jeg vil ikke kalle min X1 noe dyre greier heller og jeg har følt meg velkommen fra dag 1 her, før den ble spesiell. En av første kommentaren har vært noe som ligner: «fint å se en vanlig / ikke spesiell bil her på forumet forumet» Nå med alle mods er den kanskje litt spesiell men tross alt har den bare en 18d motor langt fra 200hk grense, og for mange har den modellen vært bil no2 / konebil. Til og med den jeg kjøpte den av. Jeg er hvertfall utrolig glad i den om andre synes den er kjedelig / bare en bil no2. Fint for dem, jeg koser meg med den Fredrik, GreenE36Cab, Ron Jeremy og 1 annen reagerte på dette 4
KireS Skrevet 10 timer siden Skrevet 10 timer siden 3 minutter siden, Marius2002 skrev: Takk! Legger vaskerprosjektet på is inntil videre Har liggende Gyeon Ceramic Quick Detailer, om jeg fikk navnet rett, i vognen hele tiden med et par-tre mikrofiberfiller. Det var vel på plass/klart før resten av utstyret en måtte ha. Hvordan fungerer livet med vogn og elbil @Marius2002? Prøvde camping livet for første gang i sommer med leid bobil. Det falt veldig i smak for hele familien, så skal absolutt gjentas. Kunen vært artig (og billigere) å leid vogn, men tviler på at jeg har tålmodigheten som skal til å trekke det med elbil. Men uansett interessant å høre Marius2002 reagerte på dette 1
sveigis Skrevet 10 timer siden Skrevet 10 timer siden 3 timer siden, Marius2002 skrev: Ah, han Martin. Synes han var et frisk pust. Synes dog synd i de som måtte stå i reklamasjonene. Jeg fant ikke alt av innleggene, men et par. Det har vært ryddet en god del vet jeg, så ganske mange gullkorn er borte. For skikkelige gullkorn, DET var det Noe inni meg sier at man burde finne ut hvem denne karakteren er 😂 Han er jo på en måte legende .. Dette kunne være et typisk spm feks /noe som ligner : Kan jeg fylle 2,4 bar isteden 2,2 ? Da svarer jo noen ,null problem Da kontrer jo han med :ok men hvorfor skriver de ikke det er ikke farlig og fylle for mye eller for lite ,eller om der var forskjell Esso luft eller Shell 😂😂 Og vipps så var balletten igang 😂🥳🥳
or3 Skrevet 10 timer siden Skrevet 10 timer siden Noen her som har byttet til karbontak tidligere? Ser ind-distribution selger det, og frister utrolig å få en utbedring i kjøring av den kaliber, men er usikker på om det er noe jeg greier utføre selv. Tar i mot alle tips 😅
Saltkjelen Skrevet 10 timer siden Skrevet 10 timer siden 21 minutter siden, GreenE36Cab skrev: Som sagt, når/ om jeg møter på treff og feks møter deg så håper jeg at jeg kan stille på lik linje med alle andre mtp å snakke bil og kikke på de flotte bilene som dukker opp uten å være "den fyren". Så tenker som jeg skrev over at det er på tide å avslutte denne diskusjonen nå Jeg skal forsøke å avslutte her, men synes det er verdt å kommentere at jeg og @Fredrik 90 til tider har hatt noen relativt gnissende diskusjoner her, men samtidig har vi hatt en fantastisk hyggelig sammenkomst på treff. Det viser at man til tross for uenigheter her inne evner å se et helt annet bilde når man møtes. Jeg fikk til og med Fredrik til å innrømme at elbil var bra, men jeg lovet han å ikke si det offentlig på bimmers. Neida. Joda. Neida. Fredrik, Paulus, Fredrik 90 og 3 andre reagerte på dette 2 1 3
papertiger Skrevet 10 timer siden Skrevet 10 timer siden 13 hours ago, GreenE36Cab said: For en liten stund siden var det en bil til 100K til salgs. Som ikke er småpenger, men brukeren virket totalt likegyldig og virket som han kunne kjøpe bilen "for gøy". I slike situasjoner kan jeg muligens bli litt misunnelig da jeg ikke har sjanse til å kunne gjøre noe slikt Mener å huske det var meg det ble siktet til her, i finn-tråden, der jeg avsto fra å svare deg for du helt tydelig mistolket det spøkefullet svaret mitt til @StigJ (som jeg nå er så heldig at jeg har lært å kjenne utenfor forumet også), som på sin side som en åpenbar spøk foreslo om jeg ikke skulle kjøpe tilbake bilen som var til salgs for 100k for 2. gang. For - første gang jeg kjøpte denne bilen tilbake var for noen år siden, 9 år etter at jeg først bestilte den ny hos Bavaria (da kosta den ikke 100k, det kan jeg si), og 6 år etter at jeg leverte den inn etter endt leasing. At du ikke kunne den historien kan du ikke klandres for, og derfor svarte jeg deg ikke den gang, for å ikke bidra til å dra det ut til en diskusjon som bare var basert på en internspøk mellom meg og Stig. For det skal være sagt - jeg har lite og ingen interesse i å bruke 100 lapper på å kjøpe tilbake en 12 år gammel 1-serie med en lunefull motor for andre gang. Selv om jeg har midlene til det. Og det er det mange som har, det er ikke noe uvanlig i dag, på samme måte som det er like vanlig å ikke ha det, men du fikk deg selv til å framstå som misunnelig og svært forundret over dette, og fikk det til å fremstå som at dette forumet "bare" er fylt med folk med masse penger å bruke på bil og som liker å "make it rain". Det er ikke tilfelle. Det er folk i begge ender av skalaen, og det er noe med magien her synes jeg. Begge ender er glad i det de har, enten det er en hvit boble på steroider til halvannen mill med mer nøpen motor enn min gamle Mini Cooper S, eller det er en ny M5 med hver minste detalj spekket opp etter eget ønske, en gammel E39 med rustne jekkfester, eller en av norges etterhvert vanligste biler, mixmasteren og holmenkollhamsteren i3 med en farge som kun et fåtall vil elske. Og noen er ikke engang glad i den nye i4'en de har. Hvert om sitt. Noen har jobbet hardt og lenge opp gjennom for å realisere bildrømmer, noen kjører fullfinans og trives med det, noen liker å ha bil uten lån og begrenser bilvalget sitt til den økonomiske rammen det valget gir. Jeg har kollegaer som bruker 2-3 millioner på én bil med like stor letthet som andre kollegaer bruker 200k på bil - den økonomiske belastningen er ikke nødvendigvis større for førstnevnte, det har jo med hvilken økonomisk situasjon de sitter i. Men er det en ting ingen har forutsetninger for å si noe om eller vite noe om, så er det andres økonomiske kapabiliteter eller prioriteringer, for folk flest vet lite og ingenting om andres liv når det kommer til stykket Saltkjelen, GreenE36Cab, Ron Jeremy og 2 andre reagerte på dette 2 3
Eystein Ose Skrevet 10 timer siden Skrevet 10 timer siden Hehe, se der ja. Kjører med rød mansjett enda, men har montert ZHP girkule ehaugsnes, GreenE36Cab, Paulus og 1 annen reagerte på dette 3 1
Marius2002 Skrevet 9 timer siden Skrevet 9 timer siden 10 minutter siden, KireS skrev: Hvordan fungerer livet med vogn og elbil @Marius2002? Prøvde camping livet for første gang i sommer med leid bobil. Det falt veldig i smak for hele familien, så skal absolutt gjentas. Kunen vært artig (og billigere) å leid vogn, men tviler på at jeg har tålmodigheten som skal til å trekke det med elbil. Men uansett interessant å høre Vi er helt ny i hverdagen med vogn så vi må bo oss litt til og finne ut av tinger. Jeg har til nå sluppet å ladet på tur, ergo bare korte turer i nærområdet som er maks et par timer unna. Jeg ser jeg har et snittforbruk på 3,5. Da har jeg en reell rekkevidde på 25 mil, men jeg tipper jeg både vil se 20 mil og opp til 30 mil - alt etter dagen. Vi kjøpte vogna sent i august, derfor er det ikke blitt mange turene. Å trekke vogna er null problem, det er mye krefter i sving så det skumle er jo når man skal ut på vei at man på en måte "kaster" vognen utpå veien. Men det rare er at uansett hvor mye man holder fartsgrensen så skal folk forbi, og å holde fartsgrensen med elbil og vogn er fortsatt null problem, selv bratte bakker. Det går lekende lett, og der hvor motorsvake biler detter av så har jeg krefter i reserve så det holder. Jeg så etter en enkel kjørevogn, men likevel fast seng foran og bak(køyeseng) - jeg orker ikke re opp og ned seng hver dag. Vår vogn er 212cm bred, noe som gjør at den er snill med forbruket, altså mindre vindmotstand enn de som er 230 og 250. Det går jo på bekostning av innvendig plass, men vi har likevel funnet oss til rette Vår vogn er en innstegsmodell, men føler den utnytter plassen bra og har det vi trenger og vel så det, godt utstyrt innstegsmodell altså om det er lov å si? Jeg kjenner jo at det er mer kvalitet i en Hobby, Fendt eller Knaus, men likevel blir både vekt og pris deretter. Jeg må holde meg under 1600kg pga. bil. Alt i alt, meget fornøyd. Ellers kan jeg kun snakke på vegne av opphavet som har hatt elbil og vogn(1500kg, 230 bred) i 3 år. De hadde en i4 M50 og kjørte 3 somrer ca. 300 mil hver gang. Det fungerte smertefritt i den grad at man må omstille hodet at man er på tur og det tar tid. Det som tar tid er å finne parkering til vogn fordi ladeplassene ofte er plassert slik at man ikke kan lade med henger på. Gjerne har de litt krøkete innkjøring også. De hadde samme rekkevidde som meg, ca. 25 mil.. Med riktig innstilling går det meste. Og for å si det slik, i4 M50 er helt magisk å dra vogn med. Hengerfestet på i4 og min Tesla Y sitter litt lavt, det kan være litt kuktete i ulendt terreng å huke på. De byttet til X5 45e og det ble bedre for de, men det er null forkleinelse til i4, for det var den beste bilen de har hatt - før X5en. Jeg er innstilt på at det vil bli litt knoting her og der, det vil sikkert bli litt frustrasjon med å finne plass til vognen før lading og et par andre ting. Kanskje ladeplassen som var ledig var blitt opptatt mens man setter fra seg vognen. Men selve kjøringen er magisk i elbil med vogn bakpå. Ellers bygges det ut flere ladestasjoner som er ment for bil med henger og jeg kan jo selvsagt ta høyde for å planlegge litt før jeg kjører. Jeg hørte noen sa at Teslas navigasjon foretrekker stasjoner hvor man kan ha henger bakpå når den er i hengermodus. Jeg vet ikke. Finner jeg ut at det hele bare er stress så kjøper jeg en annen bil. Sikler litt på G21 330e eller G31 530e, men så ligger jo i4 M50 der å vinker i bakgrunnen. Jeg bare digger den bilen. Jeg tar også høyde for, som opphavet gjorde, å lade etter ankomst ved destinasjon der det er mulig. Altså kjøre til campingplass få opp vogn, sette igjen ungen og kjerring og så kjøre ned å lade. Minuset er at batteriet sikkert ikke er varmt lengre, men det får stå sin prøve. Jeg ser det positive i det. Satser på det vil gå meget bra. Ungene elsker vognen sålangt, så ja KireS, Ron Jeremy, Lars89 og 1 annen reagerte på dette 4
ehaugsnes Skrevet 9 timer siden Skrevet 9 timer siden 34 minutter siden, or3 skrev: Noen her som har byttet til karbontak tidligere? Ser ind-distribution selger det, og frister utrolig å få en utbedring i kjøring av den kaliber, men er usikker på om det er noe jeg greier utføre selv. Tar i mot alle tips 😅 Andreas wibstad bytta til karbontak på hans e90 m3. Det er vel og gamle bilen til noen her inne, men husker ikke hvem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå