mr.pingu Skrevet Fredag kl. 23:30 Skrevet Fredag kl. 23:30 (endret) 1 hour ago, awt said: Det er normalt norsk sommer der nede på den tiden. Yep, kan være alt fra sommerlig vær til ordentlig vått. Om det er veldig sent og kaldt vinter kan temperaturer fortsatt går mot 0 i slutten i mars men det har vært sjelden det siste årene tror jeg Siste året med lang vinter der nede var vel 2013 med fortsatt minus i april om jeg husker rett. Vi har et ordtak som lyder: «Maart roert zijn staart» og «April doet wat hij wil» og det bokstavelig oversett er det «Mars rører sin hale» og «April gjør hva han vil». Så med andre ord, som @awt sier, Norsk sommer Sent april / tidlig Mai er som regel veldig fint i «Ardennene». Men kan få regnbyger noen dager som ligner F1 2021, men det kan skje neste hele våren. (Naboen vår hadde hytte i nærheten av Malmedy, så har vært noen helger der nede over årene som barn) Endret Fredag kl. 23:36 av mr.pingu fupsaker reagerte på dette 1
Ingvaldsen Skrevet i går, 00:58 Skrevet i går, 00:58 noen som har erfaringer med endoskop/inspeksjonskamera som er mest for pengene ? vil helst ha bøybar tupp, og det må kunne være såpass kvalitet at man kan inspisere sylindrer. da jeg jobbet i flyindustrien så hadde jeg tilgang på et fra Olympus med skikkelig bøybar tut å høy oppløsning, men tror det kostet 250 000kr. om man har tenkt å få tak i en brukt s63 må man nesten ha kontroll på tilstanden på sylinderveggene.
GreenE36Cab Skrevet i går, 07:09 Skrevet i går, 07:09 (endret) Norge i finale i håndball VM mot Tyskland Spilles i morgen ettermiddag Frankrike og Nederland skal kjempe om bronse Edit: @Ingvaldsen Gir det ikke mer mening at selger inspiserer sylindervegger og slikt før salg? Istedenfor at du må kjøpe dette "instrumentet" kun for å sjekke dette denne ene gangen? Endret i går, 09:29 av GreenE36Cab
Otis Skrevet i går, 09:36 Skrevet i går, 09:36 @Ingvaldsen Projectfarm har jo selvsagt testet dette. Jeg tror at det var teslong 500 eller noe som var best. De har forskjellig tykkelse på sine kamera også. Helt ned i 5 mm tror jeg.
GreenE36Cab Skrevet i går, 09:57 Skrevet i går, 09:57 (endret) Man har et maks antall reaksjoner hver dag? Eller skjønte det, men er det nødvendig da? Endret i går, 10:07 av GreenE36Cab
Ingvaldsen Skrevet i går, 10:05 Skrevet i går, 10:05 27 minutter siden, Otis skrev: @Ingvaldsen Projectfarm har jo selvsagt testet dette. Jeg tror at det var teslong 500 eller noe som var best. De har forskjellig tykkelse på sine kamera også. Helt ned i 5 mm tror jeg. ja så på den videon igår, men det som koster 130dollar der er jo 3-5000 norske på ei ugga bugga nedside du aldri har hørt om. da er man jo halvveis til et som ser ut for å være midt i blinken fra hazet: https://www.autodoc.co.no/hazet/23788289 2 timer siden, GreenE36Cab skrev: Edit: @Ingvaldsen Gir det ikke mer mening at selger inspiserer sylindervegger og slikt før salg? Istedenfor at du må kjøpe dette "instrumentet" kun for å sjekke dette denne ene gangen? det vil nok komme til nytte ved flere anledninger GreenE36Cab reagerte på dette 1
mr.pingu Skrevet i går, 10:24 Skrevet i går, 10:24 Kjøpte en fra AliExpress funker fint for de fleste formål men er jo Kina-vare, ikke noe tvil om det når du har det i hånda. https://a.aliexpress.com/_EIZCSCU Otis reagerte på dette 1
Otis Skrevet i går, 10:37 Skrevet i går, 10:37 31 minutter siden, Ingvaldsen skrev: ja så på den videon igår, men det som koster 130dollar der er jo 3-5000 norske på ei ugga bugga nedside du aldri har hørt om. da er man jo halvveis til et som ser ut for å være midt i blinken fra hazet: https://www.autodoc.co.no/hazet/23788289 Koster jo ca 1500 fra AliExpress, fri frakt. Pluss moms. Og det jo rundt 2000,- ganske langt unna hazet til 9500,- Men bevares. Du bestemmer jo selv. mr.pingu reagerte på dette 1
Haug530D Skrevet i går, 11:08 Skrevet i går, 11:08 10 timer siden, Ingvaldsen skrev: noen som har erfaringer med endoskop/inspeksjonskamera som er mest for pengene ? vil helst ha bøybar tupp, og det må kunne være såpass kvalitet at man kan inspisere sylindrer. da jeg jobbet i flyindustrien så hadde jeg tilgang på et fra Olympus med skikkelig bøybar tut å høy oppløsning, men tror det kostet 250 000kr. om man har tenkt å få tak i en brukt s63 må man nesten ha kontroll på tilstanden på sylinderveggene. Kjøpte Teslong TD450S fra Amazon på Black friday, samt "Powerbuilt 9 piece metric stubby long arm ball end hex set" og Powerbuilt 9 piece star stubby long arm hex key wrench set" Betalte 150$ totalt pluss ca 800,- til Jetcarrier for frakt og mva. Fikk pakken i forgårs, men det lille jeg testet Teslongen virket bra så langt, jeg kjøpte dette pga man kan stappe det neddi en sylinder og se opp på ventilene for eksempel Jeg følger ett firma som heter "Royalty Auto service" på Facebook og det var han som eier og driver det som anbefalte det som mest "bang for buck" Jeg har fulgt de en stund og det virker som de vet hva de holder på med. mr.pingu og Otis reagerte på dette 1 1
awt Skrevet i går, 21:37 Forfatter Skrevet i går, 21:37 Liker ikke å få tips her inne om ting jeg ikke trenger. Nå ligger denne i Amazon-handlekurven min. 🙄 Koster $113 nå, så får vi se hva prisen er neste gang vi skal den veien. 😬 Kvasi og Otis reagerte på dette 2
Fredrik 90 Skrevet 10 timer siden Skrevet 10 timer siden På 12.12.2025 den 20.50, Snagg30 skrev: Noen her med erfaring hvordan været nedover mot Tyskland - Belgia er rundt månedsskifte mars/april? Har fått mulighet til å reise på Spa bana 29 og 30 mars men er usikker på hvordan føret nedover er. Har kun vært på tur nedover rundt juli Det er det samme som her hjemmet på samme tiden. Kan være tørt og fint med 15 varmegrader eller det kan være 0 grader og sludd. Snagg30 reagerte på dette 1
GreenE36Cab Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden Da er det offisielt - Norge er best i verden 😀 Otis reagerte på dette 1
316 Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden Prøver igjen her jeg nå. Noen som ruger på en BBS RS 003 i 4x100? 🙈 Kan vel bli det vanskeligste noen sinne å få kjøpt en stk.
Haug530D Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden 21 timer siden, awt skrev: Liker ikke å få tips her inne om ting jeg ikke trenger. Nå ligger denne i Amazon-handlekurven min. 🙄 Koster $113 nå, så får vi se hva prisen er neste gang vi skal den veien. 😬 Slike tips får jeg overalt, kjøpte nylig en Wiim Amp ultra hos Power med Dnb rabatt, koster 7k til vanlig men ble 5600,- ca med Dnb rabatt 😂🤪
awt Skrevet 3 timer siden Forfatter Skrevet 3 timer siden Der sa du noe, DNB-rabatt på Power ut dagen i dag ja. 😬
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå