Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, ///M-ini95 skrev:

https://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=2051772

Last ned kartdata, og sett filene inn i en FAT32 formatert USB pinne med nok plass. 

Du kommer til å trenge en FSC kode. Enten kjøper du dette (ebay f.eks) eller så kan du generere den selv ved hjelp av Esys og FSC generator. 

Er sikkert flust med YT videor som forklarer det med i detalj.

 

Thanks 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere som har fått brukt tid og krefter på måking idag?😊

Kom inn nå etter 7 timer og måtte ha skuhjelp tre ganger ved kryss .

Å kjøre på selve vei er greit ,men verre når man skal svinge av og inn på sideveier pga snøkanter osv ,men sånn er det jo og mannskapet står på som bare det 😎

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Eystein Ose skrev:

Ikke vondt ment, men måtte nesten flire litt når jeg så det ble satt inn kriseteam pga 50cm snøv. Helt vanlig det her på nordvest-landet😅

Er kommet mye mer enn det ,likevel var jo dette vanlig før .😊

Og jeg som kommer fra landet her på Sørlandet ,så er jeg vant til det .

Dvs snø er mye kosligere og bedre enn i byer ,altfor mye kaos 😩

Men vi får jo ikke gjort en døyt med det så bare å smile ,plutselig vår .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, Eystein Ose skrev:

Ikke vondt ment, men måtte nesten flire litt når jeg så det ble satt inn kriseteam pga 50cm snøv. Helt vanlig det her på nordvest-landet😅

50 cm snø er ikke helt vanlig her oppe Eystein, og ikke på så kort tid heller. 😅 Men, trafikken er den store forskjellen, og befolkningstettheten ikke minst. Jeg tenkte det samme som du før jeg flyttet sørover selv, men tro meg, det er stor forskjell ja. Jeg var faktisk inne på tanken på å ta på meg brøyting på friperiodene når jeg jobbet offshore, men det slo jeg fra meg etter første vinteren. 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må ikke sammenligne Rovde med Ørsta.. Bare mellom Ørsta og Volda kommer det fort doble mengden i Ørsta.

Julehelgen i år kom det 50cm i Ørsta, 5-10 på Eidså (Vanylven).
 

Men ser absolutt at det er mer krevende med snørydding i byer og mer befolkede områder enn her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går greit her på den riktige siden av fjorden men det er mye snø ja. Et av problemene er jo at sist gang det kom like mye er sikkert 12-13 år siden og da er ingen forberedt på det. En snøfreser som ble startet sist gang for 10 år siden starter som regel ikke på første forsøket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 17 år siden det var like mye snø sist, ihvertfall her lokalt. 

I dag var det virkelig ille å kjøre.

Trailere på tvers, snøføyke og E18 er som å kjøre på en dårlig grusvei.

Spesielt av/påkjøringer til E18 var helt krise med store mengder dyp, løs snø.

Frister farlig mye å bytte F20en i en heva Landcruiser akkurat nå, men det går jo over en gang dette også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Eystein Ose skrev:

Må ikke sammenligne Rovde med Ørsta.. Bare mellom Ørsta og Volda kommer det fort doble mengden i Ørsta.

Julehelgen i år kom det 50cm i Ørsta, 5-10 på Eidså (Vanylven).
 

Men ser absolutt at det er mer krevende med snørydding i byer og mer befolkede områder enn her. 

Ørsta er jo et kuldehol da 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker en venn av meg ble drapstruet av halve Nord-Norge i et kommentarfelt (og på andre sosiale plattformer samt på SMS) på VG for noen år siden. I den aktuelle tråden irriterte nordlendingene seg over at det som angivelig var "snøkaos" sørpå der de latterliggjorde Sør- og Østlendinger. Som han så fint sa; "Det er ikke rart det blir snøkaos her nede når vi har biltrafikk, store folkemengder og kontorjobber, mens dere i nord knapt kan se naboen, jobber med rein og fraktes rundt i sjark". Et snev av humor og litt sannhet. :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Saltkjelen skrev:

Husker en venn av meg ble drapstruet av halve Nord-Norge i et kommentarfelt (og på andre sosiale plattformer samt på SMS) på VG for noen år siden. I den aktuelle tråden irriterte nordlendingene seg over at det som angivelig var "snøkaos" sørpå der de latterliggjorde Sør- og Østlendinger. Som han så fint sa; "Det er ikke rart det blir snøkaos her nede når vi har biltrafikk, store folkemengder og kontorjobber, mens dere i nord knapt kan se naboen, jobber med rein og fraktes rundt i sjark". Et snev av humor og litt sannhet. :P 

Jeg har lært meg å styre unna slike kommentarfelt etter å ha slengt inn en kommentar om vedpriser, begynte å komme meldinger i innboksen endatil 😂😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, sveigis skrev:

Flere som har fått brukt tid og krefter på måking idag?😊

Kom inn nå etter 7 timer og måtte ha skuhjelp tre ganger ved kryss .

Å kjøre på selve vei er greit ,men verre når man skal svinge av og inn på sideveier pga snøkanter osv ,men sånn er det jo og mannskapet står på som bare det 😎

Åh gjett om! Glad jeg hadde fri fra jobb idag så jeg slapp å stresse med å få løs biler. Dog har det vært utfordrende nok å være fotgjenger idag, spesielt med barnevogn. Hovedveiene i Oslo virker å være ganske fine nå, men småveiene der det er boligbebyggelse lider nok. Iallefall hos meg, her er det snart så man må sette opp skilt for enveiskjøring så trangt som det er blitt. 

20240102_090109.thumb.jpg.db7951c9883d13ee1202af661d5f33f4.jpg

F10n står heldigvis på egen plass og var ikke veldig hardt rammet. Ble overasket da jeg så under panseret, og så at det var masse snø i diverse kriker og kroker til tross for at bilen har stått stille. Tannstangen var blant annet tildekt med snø (heldigvis puddersnø), så det tyder på at det har vært godt med trøkk de siste 24t. 

Merker også at det ikke er nøe gøy med senka bil når du møter høye kanter i midten av veibanen.

20240102_195558.thumb.jpg.13541075956205692c2d56bdbbcadd3a.jpg

De som har gateparkert er det verre med 😅

20240102_195611.thumb.jpg.dddf7ec2e74bf324a5752ae7c78d79c6.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...