Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

3 minutes ago, Fredrik 90 said:

Eneste årsaken til at X5 45e vurderes er pga totalpakke, jeg har aldri sett meg selv i noen SUV. Men når den koster 100 000 mindre enn å bruktimportere en tilsvarende G31 540d LCI, er billigere å bruke her hjemme, tilbyr bedre plass, norsk bil med resterende nybilgaranti og den føles som en bra oppgradering så må den vurderes.

Om jeg hadde vært i din situasjon så hadde jeg ikke vært i tvil om at jeg hadde valgt 45e av de grunner du selv nevner. Når du om noen år er forbi barnevognstadiet så er du tilbake på track med 5xxD Touring.

Da jeg hadde mindre barn så var løsningen VW Sharan og i det lyset er 45e et fantastisk valg. Jeg har forøvrig ved flere (4?) anledninger leid 7-serie hos Sixt rett på den tyske side av grensen til Danmark. Den gang var F01 helt ny og kunnes leies forbausende rimelig uten kilometerbegrensning. Leide da i 2-3 uker og leverte bilen tilbake med 6-7000 flere kilometer på telleren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, RNJ skrev:

Jeg har forøvrig ved flere (4?) anledninger leid 7-serie hos Sixt rett på den tyske side av grensen til Danmark. Den gang var F01 helt ny og kunnes leies forbausende rimelig uten kilometerbegrensning. Leide da i 2-3 uker og leverte bilen tilbake med 6-7000 flere kilometer på telleren.

Det er vel Sixt i Flensborg du refererer til. Vi har også leid biler der (sammen med "halve" Danmark) og avtalene man kunne få var virkelig fantastiske. Såpass bra at de dessverre tilslutt måtte slutte med dette (sannsynligvis pga logistikken/mangel på biler). Vi leide bl.a en helt ny F31 320d xDrive med adaptivt understel og manuell gearkasse (helt perfekt for min del). Det ble som du påpeker fort 6-7000 kilometer ut av disse turene sydpå til rivieraen.

@Fredrik 90 Dine argumenter høres rasjonelle ut og jeg tror ikke at du gjør noe dumt ved å kjøpe en X5 45e.

Endret av Fredrik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nokon om kjenner til Bilomsetningen Skien?   En bekjent snuste litt på en billigbil som er annonsert der, men ser at over 50% av bilene som er til salgs mangler EU-kontroll, og mange skulle hatt den for mange år siden.  Andre biler har stått avregistrert i årevis.   Er han bare glad i å samle på billige småbiler kanskje? 

 

Biler til salgs | FINN Bil

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde vel kjøpt Cayenne Hybrid i stedet. :D Men nå er jeg farget av kjøreegenskaper. Og de er fortsatt vesentlig dyrere enn 45e som du får ca 200k under en Cayenne. Vanskelig å argumentere bort egenskapene og rekkevidden til X5 45e i det daglige. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, GtiGtr skrev:

Nokon om kjenner til Bilomsetningen Skien?   En bekjent snuste litt på en billigbil som er annonsert der, men ser at over 50% av bilene som er til salgs mangler EU-kontroll, og mange skulle hatt den for mange år siden.  Andre biler har stått avregistrert i årevis.   Er han bare glad i å samle på billige småbiler kanskje? 

 

Biler til salgs | FINN Bil

 

 

Dessverre mye grumsete bruktbilbutikker i dette området. Skrives ukentlig om grinete kunder i avisene. Ville vært særdeles varsom…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, fupsaker skrev:

Hadde vel kjøpt Cayenne Hybrid i stedet. :D 

Neineinei, er alt bra? Hva med feberen? Eller er det ladelukeproblematikken som har gjort deg litt tussete? :P 

Kjør på med G05, @Fredrik 90! G05 pre-LCI er en av de siste skikkelige nyere BMWene å få tak i. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Saltkjelen skrev:

Neineinei, er alt bra? Hva med feberen? Eller er det ladelukeproblematikken som har gjort deg litt tussete? :P 

Kjør på med G05, @Fredrik 90! G05 pre-LCI er en av de siste skikkelige nyere BMWene å få tak i. :) 

Du kjenner meg, Lasse. Det bor en liten tysker i meg, som liker sportsbiler. :D Nei, blir nok ingen av de her uansett på noe vis. Han tyskern liker ompa-musikk også, så ender vel opp med en Alpina på sikt i stedet. 😛 Og jeg er enig med alle her, G05 til de prisene vi ser nå er røverkjøp med deilig sekserlyd og fornuftig rekkevidde, med hauger av komfort. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For oss rikmannsfolk, ser at 60%  av g05 x5 har kjipt skinn/lookalike skinn på dashen. Er der noen utstyrskode som forklarer hvilken type skinn som er på dash osv.? 

 

Endret av Skulebollen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Skulebollen skrev:

For oss rikmannsfolk, ser at 60%  av g05 x5 har kjipt skinn/lookalike skinn på dashen. Er der noen utstyrskode som forklarer hvilken type skinn som er på dash osv.? 

 

på g30 mener jeg å huske at det er spesifisert i utstyrsliste om det er sensatec eller ekte skinn, kanskje det er noe likt på g05.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Skulebollen skrev:

For oss rikmannsfolk, ser at 60%  av g05 x5 har kjipt skinn/lookalike skinn på dashen. Er der noen utstyrskode som forklarer hvilken type skinn som er på dash osv.? 

Utstyrskode 4M5 er ekte skinn (nappa og/eller merino) på dashbordet på alt av BMW, men det kan være varierende hvorvidt det er skinn på topp eller på topp og bunn av dashbordet. Hvorvidt det er skinn på topp eller topp og bunn er gjerne styrt av "extended/utvidet merino" (uten skinn på nedre del) og "full merino" (skinn på nedre del). :) 

F.eks:

G2x 3- og 4-serie:
- 4M5 skinntrukket dashbord gjelder på over- og underdel (sort nappa over og merino under uansett hva)
- Extended merino gir noe så merkelig som bortfall av skinntrukket dashbord
- Full merino beholder 4M5, men om man har farge (ikke sort) på skinnet blir nedre del av dashbord i skinnets farge

G05 X5:
- 4M5 skinntrukket dashbord gjelder kun på øvre del av dashbord (og øvre del av dørtekk)
- Extended merino gir kun en ekstra skinntrukket list på midtkonsollen
- Full merino gir i tillegg til extended skinn på nedre del av dashbord i skinnets farge

G07 X7:
- 4M5 skinntrukket dashbord gjelder kun på øvre del av dashbord (og øvre del av dørtekk)
- Extended merino gir kun en ekstra skinntrukket list på midtkonsollen
- Full merino gir i tillegg til extended skinn på nedre del av dashbord i skinnets farge, seteryggdeksler i skinn og skinn på nedre del av dørtrekk

G3x 5-serie:
- 4M5 skinntrukket dashbord gjelder kun på øvre del av dashbord (og øvre del av dørtekk)
- Extended merino gir skinntrukket midtkonsoll
- Full merino gir i tillegg til extended skinn på nedre del av dashbord i skinnets farge og seteryggdeksler trukket i skinn

F1x 5-serie: 
- 4M5 skinntrukket dashbord gjelder kun på øvre del av dashbord
- Extended merino gir skinn på nedre del av dashbord, midtkonsoll og seteryggdeksler
- Full merino gir i tillegg til extended skinn på nedre og øvre del av dørtrekk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Saltkjelen

Vet du hva 2VH, "Integral Active Front Steering" er på G05? Da jeg kjøpte bilen fikk jeg inntrykk at at det også omfattet styring på bakhjulene men det synes ikke å være tilfellet.

Endret av RNJ
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, RNJ skrev:

@Saltkjelen

Vet du hva 2VH, "Integral Active Front Steering" er på G05? Da jeg kjøpte bilen fikk jeg inntrykk at at det også omfattet styling på bakhjulene men det synes ikke å være tilfellet.

I utgangspunktet er det slik, men det er vel noen unntak i forhold til om bilen har bakakselstyring også. Vet at for eksempel 7 seterader gir bortfall av bakakselstyring. Denne skal vise greit hvilken pakke man må ha for at 2VH skal inneholde bakakselstyring også;

EPS = bare foran
HSR = foran og bak

attachment.php?attachmentid=2516380&stc=
attachment.php?attachmentid=2555805&d=16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutes ago, Saltkjelen said:

I utgangspunktet er det slik, men det er vel noen unntak i forhold til om bilen har bakakselstyring også. Vet at for eksempel 7 seterader gir bortfall av bakakselstyring. Denne skal vise greit hvilken pakke man må ha for at 2VH skal inneholde bakakselstyring også;

EPS = bare foran
HSR = foran og bak

attachment.php?attachmentid=2516380&stc=
attachment.php?attachmentid=2555805&d=16

Takk! Ikke helt lett å bli klok på. Tror jeg får sjekke igjen om bakhjulene faktisk rører på seg. Det samme gjelder min G11 som også har 2VH, "Integral Active Front Steering". Her har jeg trodd at den styrer med bakhjulene, men jeg har aldri sett det med egne øyne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   2 medlemmer

×
×
  • Opprett ny...