Marius2002 Skrevet Tirsdag kl. 09:44 Share Skrevet Tirsdag kl. 09:44 @papertiger både Ioniq 9 og EV9 er fine biler. Synes EV9 gjør et fint tilskudd langs veien. Den har også mange praktiske løsninger som er en familiebil verdig. Likevel faller de igjennom på materialkvalitet innvendig. Neida, Tesla er ikke noe bedre, men prisen på nesten 1 million for en Kia sitter dypt. Den har hjulkapsler i tillegg Da er BMW med sin iX 50 et mye bedre valg og den har BMW kampanje på nå. fupsaker og Ron Jeremy reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Tirsdag kl. 16:43 Share Skrevet Tirsdag kl. 16:43 Skal man betale 900 000 for en ny koreaner eller skal man for samme sum velge en X5 45e med tre år resterende nybilgaranti? Det kan jo ikke være ett vanskelig valg. Trenger 7 seter sier du? Volvo XC90 T8 da! Men det er sikkert bare meg som liker å ha en bil jeg snur meg etter når jeg har satt den fra meg 😅 Saltkjelen og fupsaker reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fupsaker Skrevet Tirsdag kl. 16:48 Share Skrevet Tirsdag kl. 16:48 4 minutter siden, Fredrik 90 skrev: Skal man betale 900 000 for en ny koreaner eller skal man for samme sum velge en X5 45e med tre år resterende nybilgaranti? Det kan jo ikke være ett vanskelig valg. Trenger 7 seter sier du? Volvo XC90 T8 da! Men det er sikkert bare meg som liker å ha en bil jeg snur meg etter når jeg har satt den fra meg 😅 XC90 T8 vil jeg ikke ha før den kommer med skikkelig firehjulstrekk, minimum Haldex-basert og ikke elektrisk på bakaksel. Med mindre den største motoren er elektrisk og bak som på 2-serie. laffe reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dieselen Skrevet Tirsdag kl. 18:31 Share Skrevet Tirsdag kl. 18:31 (endret) — Fått rette svaret no 😊 Endret Tirsdag kl. 20:42 av Dieselen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Tirsdag kl. 18:51 Forfatter Share Skrevet Tirsdag kl. 18:51 2 timer siden, Fredrik 90 skrev: Skal man betale 900 000 for en ny koreaner eller skal man for samme sum velge en X5 45e med tre år resterende nybilgaranti? Det kan jo ikke være ett vanskelig valg. Trenger 7 seter sier du? Volvo XC90 T8 da! Men det er sikkert bare meg som liker å ha en bil jeg snur meg etter når jeg har satt den fra meg 😅 Jeg har tenkt veldig mye på akkurat dette, minus Volvoen naturligvis. Har veldig sansen for EV9, og tenker man helelektrisk er det få (familie-) biler som slår totalpakken her etter min mening. …men, jeg er veldig usikker på om helelektrisk hovedbil er det rette for oss, og jeg ønsker ikke å bruke en liten million for å finne ut det. I så tilfelle hadde jeg nok sett nærmere på F150 også, selv om den er helt idiotisk stor. Marius2002 og fupsaker reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Tirsdag kl. 21:14 Share Skrevet Tirsdag kl. 21:14 2 timer siden, awt skrev: Jeg har tenkt veldig mye på akkurat dette, minus Volvoen naturligvis. Har veldig sansen for EV9, og tenker man helelektrisk er det få (familie-) biler som slår totalpakken her etter min mening. …men, jeg er veldig usikker på om helelektrisk hovedbil er det rette for oss, og jeg ønsker ikke å bruke en liten million for å finne ut det. I så tilfelle hadde jeg nok sett nærmere på F150 også, selv om den er helt idiotisk stor. G05 X5 i enten hybrid eller diesel må jo være en soleklar arvtager for din X4 når den skal byttes ut. Dieselvariantene er kanskje litt overprisa men det er vel sjelden noe som passer bedre enn sekser diesel i en X5. Alternativt så har du 45e som etter min erfaring egentlig er en elbil, iallfall i det daglige. F150 Lightning er helt klart av av mine elbilfavoritter, men for å være ærlig så må man virkelig mene det for å ha en slik som familiebil. Jeg kjørte en sånn i sommer og man finner ikke bedre familiebil, og jeg skjønner hvorfor pickup er det store i USA. Du har jo en bil til alt. Men norsk infrastruktur er egentlig ikke laget for slike personbiler som dette. Men herlighet å artig det er… 😂 Det er latterlig praktisk å har en familiebil som kan flytte rundt på ting. Men selv når man rygger så langt bak at hengerfestet nesten toucher i veggen så stikker den langt utenfor en parkeringsplass. laffe, fupsaker og Saltkjelen reagerte på dette 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Tirsdag kl. 21:22 Forfatter Share Skrevet Tirsdag kl. 21:22 Skal man ha F150 her til lands bør man være typen som går med cowboyhatt på butikken, og jeg er ikke akkurat der. 😛 Jeg har veldig sansen for amerikanske suver, og dette er jo sånn sett det nærmeste man kommer her til lands om man skal ha noe av nyere dato uten en lottogevinst på lur. Videre er jeg redd for denne blir litt for nisje-preget her til lands, og kan være litt vanskelig å eie når den er noen år, og Ford Norge er lei av de 😛 (litt sånn Opel Ampera-e, selv om det var av helt andre grunner). Likevel, jeg hadde gjerne tatt en. Ellers har du rett med tanke på X5, på alle måter. Jeg har egentlig ingen motargumenter der enn at nytt er nytt og brukt er brukt. laffe, Marius2002, Ron Jeremy og 2 andre reagerte på dette 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ron Jeremy Skrevet Tirsdag kl. 21:35 Share Skrevet Tirsdag kl. 21:35 2 timer siden, awt skrev: Jeg har tenkt veldig mye på akkurat dette, minus Volvoen naturligvis. Har veldig sansen for EV9, og tenker man helelektrisk er det få (familie-) biler som slår totalpakken her etter min mening. …men, jeg er veldig usikker på om helelektrisk hovedbil er det rette for oss, og jeg ønsker ikke å bruke en liten million for å finne ut det. I så tilfelle hadde jeg nok sett nærmere på F150 også, selv om den er helt idiotisk stor. Jeg ville unngått hyundai og Kia pr nå, de sliter med mye trøbbel med startbatterier som lader seg ut. Og de har ikke klart å løse problemet/ene. IX syns jeg er en formidabel elektrisk suv, men den sine egne issues, men klarer man utseendet (og stolene) er det den mest komfortable, stillegående bilen på markedet langt på vei. Og med rett rekkevidde (iX50) er det få om noen el suv’er som slår den pr idag, men så er det en LCI rundt hjørnet. Volvo’n har fått en facelift, men er en 10(!) år gammel konstruksjon som er vekket til live pga desperasjon og dårlige avgjørelser. fupsaker og Marius2002 reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Tirsdag kl. 22:23 Share Skrevet Tirsdag kl. 22:23 45 minutter siden, awt skrev: Jeg har egentlig ingen motargumenter der enn at nytt er nytt og brukt er brukt. Men nyere brukt BMW er bedre enn ny Kia, det er iallfall helt sikkert 😅 33 minutter siden, Ron Jeremy skrev: Volvo’n har fått en facelift, men er en 10(!) år gammel konstruksjon som er vekket til live pga desperasjon og dårlige avgjørelser. Men sånn som dette her har Volvo holdt på i 50 år. 240 produserte de i 19 år, 740 laga de i 10 år, 940 holdt det gående i 8 år og 850/V70 holdt koken i 10 år. Forrige XC90 holdt de i kunstig koma i 13 år. Også har jo Volvo driti seg ut med å skulle satse alt på EX90 som en erstatter for dagens XC90 fra og med 2025. De skulle aldri bygget den bilen som en EV only plattform, men de hadde så troa på at elbil skulle ta skikkelig av ut over 2020 tallet…også gikk det ikke sånn likevel. Så nå sitter de der med en ny modell som har kosta enormt med ressurser å utvikle som kommer til å selge en fjerdedel av hva den faceliftede gamle XC90 kommer til å gjøre. Hver og en konsernsjef i bilindustrien som har kommet med en berømt sluttdato for ICE biler burde tuppes langt ut av sjefsstolen. Makan til dårlig kremerånd skal man lete lenge etter. La oss fase ut de produktene som kundene etterspør og som vi tjener shitloads med penger på. Godt det er voksne på jobb hos BMW og Toyota mens dette elbil sirkuset pågår 👍 fupsaker og Saltkjelen reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ron Jeremy Skrevet Onsdag kl. 08:44 Share Skrevet Onsdag kl. 08:44 10 timer siden, Fredrik 90 skrev: Men nyere brukt BMW er bedre enn ny Kia, det er iallfall helt sikkert 😅 Men sånn som dette her har Volvo holdt på i 50 år. 240 produserte de i 19 år, 740 laga de i 10 år, 940 holdt det gående i 8 år og 850/V70 holdt koken i 10 år. Forrige XC90 holdt de i kunstig koma i 13 år. Også har jo Volvo driti seg ut med å skulle satse alt på EX90 som en erstatter for dagens XC90 fra og med 2025. De skulle aldri bygget den bilen som en EV only plattform, men de hadde så troa på at elbil skulle ta skikkelig av ut over 2020 tallet…også gikk det ikke sånn likevel. Så nå sitter de der med en ny modell som har kosta enormt med ressurser å utvikle som kommer til å selge en fjerdedel av hva den faceliftede gamle XC90 kommer til å gjøre. Hver og en konsernsjef i bilindustrien som har kommet med en berømt sluttdato for ICE biler burde tuppes langt ut av sjefsstolen. Makan til dårlig kremerånd skal man lete lenge etter. La oss fase ut de produktene som kundene etterspør og som vi tjener shitloads med penger på. Godt det er voksne på jobb hos BMW og Toyota mens dette elbil sirkuset pågår 👍 Elbil sirkuset og ideologien bak blekner litt. Det er en reality check om dagen. Og det er komisk å se paradigmeskiftet etter at Trump ble valgt - og nettopp Trump har fokus på penger fremfor ideologi, og at USA har vært og blir ennå mer attraktiv å investere i - ser man daglig tegn på. Personlig tror jeg man kan ha to tanker i hodet samtidig, jeg tror ikke det blir en ny boom i salg eller fokus på diesel eller bensin. Men utvilsomt, VAG og andre som hoppet tidlig på bølgen får svi kraftig nå. Jeg tror batteri prisen skal halveres med nåværende teknologi og at fast stoff batterier blir dyttet fremfor oss. Så får vi se hva som blir realiteter og hva kundene og ikke minst politkerne sier etterhvert. Det er uforutsigbare tider og vanskelig å spå. mslello, mr.pingu, BMWE39turbo og 2 andre reagerte på dette 5 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mr.pingu Skrevet Onsdag kl. 09:44 Share Skrevet Onsdag kl. 09:44 1 hour ago, Ron Jeremy said: Elbil sirkuset og ideologien bak blekner litt. Det er en reality check om dagen. Og det er komisk å se paradigmeskiftet etter at Trump ble valgt - og nettopp Trump har fokus på penger fremfor ideologi, og at USA har vært og blir ennå mer attraktiv å investere i - ser man daglig tegn på. Personlig tror jeg man kan ha to tanker i hodet samtidig, jeg tror ikke det blir en ny boom i salg eller fokus på diesel eller bensin. Men utvilsomt, VAG og andre som hoppet tidlig på bølgen får svi kraftig nå. Jeg tror batteri prisen skal halveres med nåværende teknologi og at fast stoff batterier blir dyttet fremfor oss. Så får vi se hva som blir realiteter og hva kundene og ikke minst politkerne sier etterhvert. Det er uforutsigbare tider og vanskelig å spå. Du oppsummerer det ganske godt her. 👍🏻☺️ fupsaker reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Onsdag kl. 09:47 Share Skrevet Onsdag kl. 09:47 56 minutter siden, Ron Jeremy skrev: Elbil sirkuset og ideologien bak blekner litt. Det er en reality check om dagen. Og det er komisk å se paradigmeskiftet etter at Trump ble valgt - og nettopp Trump har fokus på penger fremfor ideologi, og at USA har vært og blir ennå mer attraktiv å investere i - ser man daglig tegn på. Personlig tror jeg man kan ha to tanker i hodet samtidig, jeg tror ikke det blir en ny boom i salg eller fokus på diesel eller bensin. Men utvilsomt, VAG og andre som hoppet tidlig på bølgen får svi kraftig nå. Jeg tror batteri prisen skal halveres med nåværende teknologi og at fast stoff batterier blir dyttet fremfor oss. Så får vi se hva som blir realiteter og hva kundene og ikke minst politkerne sier etterhvert. Det er uforutsigbare tider og vanskelig å spå. Ja det skal bli spennende å se hva som skjer fremover. Hva Trump foretar seg i USA har jo litt ringvirkninger særlig på Europa. Han kommer nok til å reversere en del kostbare klimatiltak i USA, slik som forrige periode han satt hvor han trakk landet ut av Paris avtalen. Jeg tror heller ikke på noen boom av ICE biler igjen, vi skal ikke slutte med elbil...elbil er kommer for å bli. Men jeg tror heller ikke vi skal slutte med ICE biler, jeg tror ikke vi kommer til å se den "take over" bølgen av EVs som vi ble spådd for noen få år siden. Det er her kontrastene til Norge begynner å bli enormt store. Her snakker vi nå om ICE teknologi i nye hverdagsbiler som noe vi er ferdige med, godt drevet av en sterk elbilforening, journalister og media. Mens i Tyskland eller USA så er holdningen til nye ICE biler at dette fortsatt er noe vi skal holde på med...ICE bilene skal ingen vei. Ron Jeremy, mr.pingu og fupsaker reagerte på dette 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius2002 Skrevet Onsdag kl. 13:20 Share Skrevet Onsdag kl. 13:20 Etter jeg hører fra kjente innen VW/Audi her i Norge så er produksjon av Q8 E-Tron stoppet/skal stoppes straks. Det er ikke offisielt enda. Vedkommende fortalte også at det er spådd en helomvendig i markedet fra sommeren neste år. Det blir mer fokus på leasingavtaler og bruktbilsalget vil få seg en knekk og prisene på nybil faller. Vi får se 🤷♂️ Ron Jeremy, fupsaker og ahj reagerte på dette 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Onsdag kl. 15:10 Forfatter Share Skrevet Onsdag kl. 15:10 I Trump-land får man jo leaset bl.a. Audi GT RS og F150 Lightning for ca. ingenting nå. Her til lands har det ikke vært de store kuppene på leasing, men Hongqi e-HS9 kunne (kan?) man gjøre en grei deal på en periode. Ellers blir det «spennende» å se hvordan ting blir over dammen med toll og greier på ditt og datt. Virker som om markedet er positivt om ikke annet, noe som også gjenspeiler den megatragiske kroneprisen vi ser nå om dagen. Var dyrt nok når vi var der i høstferien, og om trenden fortsetter spørs det hvordan det blir å reise over neste år. fupsaker, Ron Jeremy og Marius2002 reagerte på dette 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Snagg30 Skrevet i går, 08:24 Share Skrevet i går, 08:24 Dette liker vi! vi har jo det allerede her inne i regi av @E.C. sin tråd, men flott om det blir en ny standard for alle biler og verksteder. https://www.tv2.no/broom/slik-skal-det-bli-tryggere-a-kjope-bruktbil/17223802/ E.C., papertiger og fupsaker reagerte på dette 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå