Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)

awt
 Share

Anbefalte innlegg

Er vel knapt en leiebil der som er under 3500kg. 😛

I tillegg hadde de nok aldri tatt sjansen på å leie ut biler om ikke folk hadde riktig førerkort. Kunne fort blitt noen søksmål da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Eystein Ose skrev:

En kompis skal ettermontere webasto på sin 17 mod f31. Han har utstyrskode S534, og i ettermonteringskitte står det han må ha utstyr S534A. Er det forskjell på de?

uten å lest meg opp kan det ene være auxillery heating og det andre independent heating, teknisk så er begge deler likt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Eystein Ose skrev:

En kompis skal ettermontere webasto på sin 17 mod f31. Han har utstyrskode S534, og i ettermonteringskitte står det han må ha utstyr S534A. Er det forskjell på de?

Utstyrskode 534 er klimaautomatikk, noe som er en forutsetning for å kunne montere webasto (utstyrskode 536).

I papirform brukes f.eks SA-betegnelsen, mens det i kodesammenheng brukes kodespråk 0/$.

SA = SonderAusstattung = ekstrautstyr.

$534
0534
534
S534
S534A

Kjært barn, mange navn. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekket forsikring på 12 år gammel W204 C63 AMG, og if skulle jommen meg ha 28000kr i året for fullkasko, voksen person med full bonus og 12000km pr år. Ble litt overrasket. 38000kr pr år for superforsikring. 12000kr for delkasko. 

De er jo sjeldne her til lands, mye mer sjeldne enn M3/M4, så burde være begrenset hvor mange som har havnet i grøfta.  Synes 28 løk var drøyt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutes ago, Werther said:

Sjekket forsikring på 12 år gammel W204 C63 AMG, og if skulle jommen meg ha 28000kr i året for fullkasko, voksen person med full bonus og 12000km pr år. Ble litt overrasket. 38000kr pr år for superforsikring. 12000kr for delkasko. 

De er jo sjeldne her til lands, mye mer sjeldne enn M3/M4, så burde være begrenset hvor mange som har havnet i grøfta.  Synes 28 løk var drøyt. 

Føler kanskje ikke if er rette selskapet å gå til på en slik bil. Jeg betaler for mye for F11 der synes jeg, straks 9 år gammel, superkasko, 75% bonus i over 3 år, 20k km året. 16800kr takk. Men totalen er grei så da går det bra. Over dobbelt så mye som for i3S’en. Og over dobbelt så mye som jeg betalte for CooperS’en i si tid. 

Prøv Gjensidige eller Tryg? Det var store forskjeller mellom Gjensidige, Tryg og if på 4-serien min. if var over dobbelt så dyre på 4-serien sammenlignet med Tryg. Det har med forskjellige skadestatistikker å gjøre. 

Endret av papertiger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Werther skrev:

Sjekket du om bilen var import? IF har skyhøye priser på alle import biler, tror de skulle ha 40k på Porscha. Tryg skulle ha 13.000kr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutes ago, papertiger said:

Føler kanskje ikke if er rette selskapet å gå til på en slik bil. Jeg betaler for mye for F11 der synes jeg, straks 9 år gammel, superkasko, 75% bonus i over 3 år, 20k km året. 16800kr takk. Over dobbelt så mye som for i3S’en. Og over dobbelt så mye som jeg betalte for CooperS’en i si tid. 

Prøv Gjensidige eller Tryg? Det var store forskjeller mellom Gjensidige, Tryg og if på 4-serien min. if var over dobbelt så dyre på 4-serien sammenlignet med Tryg. Det har med forskjellige skadestatistikker å gjøre. 

Min tidligere E60 530d var også veldig dyr hos if, men antok at dette var fordi de nå er ungdomsbiler. Men gjelder tydeligvis flere.  If nekter også å forsikre 911en som veteran, så den er også dyr. Z3en er ikke så gæren!

Har dog veldig gode erfaringer med if når det kommer til skade, der er de helt konge. 

@Snagg30 Den er bruktimport i 2023 ja. 

Endret av Werther
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Werther skrev:

Min tidligere E60 530d var også veldig dyr hos if, men antok at dette var fordi de nå er ungdomsbiler. Men gjelder tydeligvis flere.  If nekter også å forsikre 911en som veteran, så den er også dyr. Z3en er ikke så gæren!

Har dog veldig gode erfaringer med if når det kommer til skade, der er de helt konge. 

@Snagg30 Den er bruktimport i 2023 ja. 

Sjekk en som er norsk solgt, da tipper jeg vi snakker helt annen pris. 

Har ingen erfaring når det kommer til uhell med bil hos IF men vi oppdaget sopp under oppussing nylig og der fikk vi avslag før de i det hele tatt fikk se bilder av soppen. Og kunde behandler var noe av det mest ubrukelige menneske jeg har vært borti 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Snagg30 said:

Bare hyggelig! Si ifra hva dommen ble da, er nysgjerrig 

Fikk sjekket opp litt mer på pris.  Ved kjøp på regnr kostet den som nevnt 28k fullkasko og 12k delkasko.

Fant ingen C63 solgt ny i Norge, men fant en som var registrert 2 mnd gammel. Den kostet 14k fullkasko og 8500 delkasko. 

Hvis jeg valgte bil manuelt uten regnr, spesifiserte C-klasse Coupe C63 , da ble det 21k fullkasko og 11k delkasko. 

Så store forskjeller ja, halv pris på en bil registrert i 2010 istedenfor 2023.  Og 25% billigere ved å velge bil i liste uten regnr.  Superforsikring kostet henholdsvis 38k, 32k og 34k, så mindre forskjeller der. 

Endret av Werther
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, papertiger skrev:

Føler kanskje ikke if er rette selskapet å gå til på en slik bil. Jeg betaler for mye for F11 der synes jeg, straks 9 år gammel, superkasko, 75% bonus i over 3 år, 20k km året. 16800kr takk.

Har også If, og føler bilene våre kan sammenlignes litt der.

Her er prisen 14798,- inkl. veiavgift og 12000 km kjørelengde. Usikker på hvor mye kjørelengden spiller inn på pris, men tipper vi hadde ligget ganske likt. For min del er jeg låst til If grunnet motorskadedekningen, så blir nok neppe aktuelt med bytte her.

For min del er det huset som drar veldig opp uansett, og der kom jeg mye bedre ut hos Fremtind. Begynner man derimot å regne med kvantumsrabatter og dilldall er det lite å hente totalt sett.

Ser jeg faktisk kunne vurdert å juster ned kjørelengden et hakk også, men hele det opplegget der er jo idiotisk. Hvorfor kan man ikke ha et system der man avregner faktisk kjørelengde i løpet av et år?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutes ago, awt said:

Ser jeg faktisk kunne vurdert å juster ned kjørelengden et hakk også, men hele det opplegget der er jo idiotisk. Hvorfor kan man ikke ha et system der man avregner faktisk kjørelengde i løpet av et år?

Det er enkelte ganger enda mer enn idiotisk, en slags idiotisk+

Slik som Codan hadde:

- Hvor langt kan jeg kjøre i min neste forsikringsperiode?
- Max 10 000 km, fram til 01. desmber neste år!
- Flott, så hvor mange km kan odometeret vise 01. desember neste år, før jeg går over?
- Aner ikke, men det vi kan oppgi deg er at du hadde kjørt 153 276 km i 2013 da du registrerte forsikring for første gang, så du må bare bla gjennom alle forsikringsdokumentene som kom etter dette og legge sammen alle de kjørelengdene du har hatt! Det blir ekstra spennende når du har endret kjørelengde underveis i året, haha! Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har If på alt jeg eier bortsett fra X5en, der var de latterlig mye dyrere enn Enter. Hos Enter betaler jeg 13500,- per år med 16 000 km årlig og full pakke. Både E34 og Alpina har jeg fått klassiker forsikring på hos IF via Amcar. Betaler vel 700,- året for E34en (veteran) og 3700,- i året for Alpina med verdi opp til 300 000,-. Så jeg synes det er merkelig at de ikke ville forsikre din klassiske 911 @Werther. Har du vurdert medlemskap i amcar? Den kontingenten sparer iallfall jeg fort inn igjen hver år i form av forsikringsavtaler, rabattavtaler på deler og gratis veihjelp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...