StigJ Skrevet 22 timer siden Skrevet 22 timer siden Tja, penere hekk enn nye iX2 i alle fall. Saltkjelen, fupsaker og GtiGtr reagerte på dette 3
GtiGtr Skrevet 21 timer siden Skrevet 21 timer siden 57 minutter siden, Fredrik 90 skrev: Frekke proporsjoner på nye Volvo ES90 😂😂🤮 Litt for kort bak, men resten var jo meget bra. Synd den blir "dyr" og ikkje kjem før om eit år. Bilen ellers går jo mange av dei tyske elbilane en høg gang, ikkje at det er så vanskelig for tiden... Premiere: Her debuterer nye Volvo ES90
fupsaker Skrevet 20 timer siden Skrevet 20 timer siden Jeg synes faktisk at Polestar 4/Zeekr 001 er langt bedre alternativer...
Fredrik 90 Skrevet 17 timer siden Skrevet 17 timer siden 2 timer siden, fupsaker skrev: Jeg synes faktisk at Polestar 4/Zeekr 001 er langt bedre alternativer... Jeg synes både i5, i4, A6 e-tron og I.D 7 er penere biler enn denne ES90 saken. Det ser for meg ut som at Volvo sin tid med bra design er over. Enda verre synes jeg det er at den er bygget i Kina, lager de fortsatt noen Volvoer i Sverige? fupsaker og Marius2002 reagerte på dette 2
Yngvejos Skrevet 13 timer siden Skrevet 13 timer siden Jeg lånte bort firmabilen min idag og fant ut at det var en god ide å kjøre en i4 M50 hjem fra jobb. (Dette er første gang jeg har kjørt elbil) Denne hadde 35% batteri og 135km rekkevidde ved avreise, så jeg tenkte å lade den litt slik at den har litt rekkevidde igjen når jeg leverer den tilbake til jobben. Jeg forsøkte å stoppe på Uno-x og scanne Fortum brikken som hang på nøkkelknippet. Da fikk jeg beskjed om at denne var deaktivert. Jeg ble stresset av andre elbiler som stilte seg i kø og andre ladende som tydeligvis visste hva de holdt på med, så jeg slapp tak i rekkeviddeangsten og kjørte hjem. Går det an å bruke en ladestasjon som en bensinpumpe og betale med kort/vipps uten å styre med apper ol? Vil bilen forsyne seg med så mye strøm som er tilgjengelig, eller må jeg stille inn ladestrøm noe sted? Hvor mye vil jeg realistisk greie å lade på feks 15 min? Er det noen spesielle leverandør jeg bør se etter eller unngå?
Skulebollen Skrevet 13 timer siden Skrevet 13 timer siden Er stortsett bank kort terminal på ladestasjoner, vertfall med mulighet for tæpping. Dette fungerer langt i fra alltid, så det medfører bare enda mer irritasjon. Du kan vertfall halvere ladehastighet som er lovd i reklamen om du tar snittet på antall ganger du lader ute. Generelt fungerer elbil kun til daglig bruk, når all lading foregår hjemme.. Ellers er det noe dritt. Men dette er mine erfaringer, finnes sikkert mer positive folk som kan informere om dette. Som setter pris på enorme verditap for og spare seg 10.000 i året i drivstoff😆
Ampera Skrevet 13 timer siden Skrevet 13 timer siden Dette fikk jeg på 23 minutter startet på 170 kw og koblet fra 101 kw. Gikk fra 44 km til 237 km, betalte med kort.
Fredrik 90 Skrevet 12 timer siden Skrevet 12 timer siden Det går jo ikke an å lade med kort, er jo svinedyrt. Elbil er billig hvis man lader hjemme, å lade ute er bare styrete, stressende, ukomfortabelt og uforutsigbart. Du sitter å ser lengselsfullt bort på de som stopper ved pumpa på stasjonen bortenfor, fyller drivstoff i 4 minutter, betaler 987 kr og suser videre. Mens du sitter der og lader så har de 20 minuttene det skulle ta har blitt til 38 minutter fordi en løk i en Hongqi har kobla seg til samme lader og dere må dele på strømmen. Så sitter du der og tvinner tommeltotter, ungene er sure og kona er utålmodig. Så når ladingen er over så trekker de 519,- fra kortet dit…takk for ingenting liksom. Det er dyrt men latterlig lettvint og deilig å være fossil bilist 😅 Til og med kona, som alltid har vært for elbil og bærekraftige løsninger ser på de ladende mens vi kjører forbi og sier "stakkars folk, at de orker" 😂 Og med dette så skyter jeg vel skudd rett inn i elbil leiren her på forumet. Sikkert jeg som har gjort feil, skulle hatt ladeavtale, er forutinntatt, ladet på feil lader osv. papertiger, Markus E30, KireS og 2 andre reagerte på dette 5
fupsaker Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden UnoX har vel nå om dagen 1,- pr kW, vanligvis rundt 4,-, Tesla har 3,5-4,-, så mulig uten å blakke seg helt og faktisk tæppe med kort.
Fredrik 90 Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden 1 time siden, fupsaker skrev: UnoX har vel nå om dagen 1,- pr kW, vanligvis rundt 4,-, Tesla har 3,5-4,-, så mulig uten å blakke seg helt og faktisk tæppe med kort. På UnoX her, hvor de har fått opp KW pris på skiltet sammen med bensin og diesel prisene (smart forøvrig) så koster det 3,99,- per kw. fupsaker reagerte på dette 1
awt Skrevet 3 timer siden Forfatter Skrevet 3 timer siden 1,- /Kw har med ski-VM å gjøre. Hvis en eller annen vinner gull blir det billig neste dag eller noe slikt. Marius2002 og fupsaker reagerte på dette 2
Marius2002 Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden 14 minutter siden, awt skrev: 1,- /Kw har med ski-VM å gjøre. Hvis en eller annen vinner gull blir det billig neste dag eller noe slikt. Riktig. I sommer kjørte de samme kampanje i et par uker pga. en løper vant noe. 🤷♂️
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå