Skulebollen Skrevet August 16 Skrevet August 16 5 timer siden, Fredrik 90 skrev: Det er alltid noen som er uheldige og får en mandagsbil. Er jo flere G31 eiere innpå her som ikke har slike problemer, men så fort noen rapporter om feil da er det automatisk en dårlig bil. Min erfaring etter å ha eid en G30 540d i 5 år og 100 000 km er at det er den beste bilen jeg har eid. Skulle tro jeg er den her inne som har mest brukererfaring med modellen. Bortsett fra bytte av ei hardykobling og justering av takluke så var det aldri noe galt med den bilen. Japansk driftsikkerhet bygget i Tyskland. Men jeg hadde ikke luftfjæring og ikke firehjulstyring på min, så der er jo en stor og kompleks kilde til feil luket bort. Kjører kun mandags Bmwer jeg 🤔 F11 520d. Kjøpt på 80-90.000km, kjørt til 120-130 ( husker ikke helt ) Feil i vårt eige jeg kommer på: Begge luftbelger bak Adblue system Turbo havari Keyless handtak røk på minst 2 dører Selger fikk motortull rett før vi skulle kjøpe, husker dog ikke hva det var G11 730d. Kjøpt på 80-90, kjørt til 100 ish? 3 fjørbein til 25k per stk. 🙃 Og nå g31 med sin smørbrød liste som aldri tar slutt. Ikke ufattelig mye feil, men på antall år og km. Er det vel lite og skryte av.. fupsaker, ///M-ini95, Otis og 1 annen reagerte på dette 4
Skulebollen Skrevet August 17 Skrevet August 17 I dag har jeg bestemt for og selge g31... Otis, mslello, GtiGtr og 9 andre reagerte på dette 6 6
Fredrik 90 Skrevet August 17 Skrevet August 17 @Skulebollen Helt seriøst, den bilen må du bare få kvitta deg med. Få den opp å gå også selger du den før noe annet ryker igjen. Men men synes ikke du i såfall skal gi opp G31, men prøv å få tak i en LCI. fupsaker reagerte på dette 1
Skulebollen Skrevet August 17 Skrevet August 17 Blir vel en Taycan med nybilgaranti tenker jeg nå som hengersesongen er over..
*MrB* Skrevet August 17 Skrevet August 17 Hvor lenge kan man egentlig ha samme olje på bilen? Oljen på bildet har 2 år og knappe 2000km under beltet. Så jo nesten ny ut. Og jeg som hadde dårlig samvittighet for at jeg skippet oljeskift i fjor…
Ingvaldsen Skrevet August 17 Skrevet August 17 38 minutter siden, Fredrik 90 skrev: @Skulebollen Helt seriøst, den bilen må du bare få kvitta deg med. Få den opp å gå også selger du den før noe annet ryker igjen. Men men synes ikke du i såfall skal gi opp G31, men prøv å få tak i en LCI. det blir bare verre jo nyere bmw du kjøper EspenM3css reagerte på dette 1
Fredrik 90 Skrevet August 17 Skrevet August 17 50 minutter siden, Ingvaldsen skrev: det blir bare verre jo nyere bmw du kjøper Det er jo ofte sånn at litt lenger ut i produksjonsløpet så er en del forbedringer gjort og barnesykdommer luket bort. Da har man større sjans for å slippe trøbbel. Å kjøpe premium elbil med nybilgaranti vil ikke jeg si er løsningen, grøsser ved tanken på verditapet. Men folk får gjøre hva de vil 😀
Skulebollen Skrevet August 17 Skrevet August 17 2 minutter siden, Fredrik 90 skrev: Det er jo ofte sånn at litt lenger ut i produksjonsløpet så er en del forbedringer gjort og barnesykdommer luket bort. Da har man større sjans for å slippe trøbbel. Å kjøpe premium elbil med nybilgaranti vil ikke jeg si er løsningen, grøsser ved tanken på verditapet. Men folk får gjøre hva de vil 😀 Kjørte Premium elbil i hele vinter uten 1 krone i verditap eller utlegg 😏🤓
Ingvaldsen Skrevet August 17 Skrevet August 17 3 minutter siden, Fredrik 90 skrev: Det er jo ofte sånn at litt lenger ut i produksjonsløpet så er en del forbedringer gjort og barnesykdommer luket bort. Da har man større sjans for å slippe trøbbel. Å kjøpe premium elbil med nybilgaranti vil ikke jeg si er løsningen, grøsser ved tanken på verditapet. Men folk får gjøre hva de vil 😀 stort sett det eneste som har skjedd på facelift av G serie biler er jo kostnadsbesparelser
Ingvaldsen Skrevet August 17 Skrevet August 17 2 timer siden, Skulebollen skrev: I dag har jeg bestemt for og selge g31... slik jeg har skjønt det så har vell bilen seget helt ned over natten i forkant av dette ? da er det jo å be om kompressorhavari om det får pågå forlenge før du bytter ventilblokk eller belger. belger på nyere bmw er jo helt hinsides dårlig kvalitet, mens på e39 går det fortsatt biler med belger fra den var ny i 2003 feks. kjøpte brukt fjørbein til f01 på begge sider bak fra delebil som var gått 90k km, så ut som de var nye. høyre fungerer fortsatt bra men venstre kom defekt og seg helt ned over natta, hinsides dårlig kvalitet for deler som koster 25k nytt. fikk heldigvis pengene tilbake uten å sende det i retur til tyskland.
Snagg30 Skrevet August 17 Skrevet August 17 2 timer siden, Skulebollen skrev: I dag har jeg bestemt for og selge g31... Kan få kjøpe ei cayenne billig. fupsaker, Werther og Skulebollen reagerte på dette 1 2
Fredrik 90 Skrevet August 17 Skrevet August 17 42 minutter siden, Ingvaldsen skrev: stort sett det eneste som har skjedd på facelift av G serie biler er jo kostnadsbesparelser Hva slags kostnadsbesparelser er det snakk om på LCI G30/31?
fupsaker Skrevet August 17 Skrevet August 17 2 timer siden, Skulebollen skrev: Blir vel en Taycan med nybilgaranti tenker jeg nå som hengersesongen er over.. Jeg har én. 😅😍
Saltkjelen Skrevet August 17 Skrevet August 17 1 time siden, Ingvaldsen skrev: stort sett det eneste som har skjedd på facelift av G serie biler er jo kostnadsbesparelser 34 minutter siden, Fredrik 90 skrev: Hva slags kostnadsbesparelser er det snakk om på LCI G30/31? Både G30/G31 og G11/G12 er vel nesten unntaket når det gjelder kostnadsbesparelser, da disse bilene ble lansert i F-serie tiden og fikk LCI som 2020 og 2021-modeller, året før/et par år før BMW dro fram sparesabelen. BMW opp til typ ca. 2021/2022 er så "ekte og god" BMW man kan få det, før det gikk helt bananas noen år senere. At G30/G31 og G11/G12 har kostnadsbesparelser i forhold til forgjengeren sin, er derimot en annen sak. fupsaker, Otis og Eystein Ose reagerte på dette 3
Fredrik 90 Skrevet August 17 Skrevet August 17 @Saltkjelen Ja jeg må si at jeg kjente meg ikke igjen i @Ingvaldsen sin påstand om at det eneste man får på LCI er kostnadsbesparelser. Jeg har jo eid G30 per LCI og naturligvis klådd en hel del på G3x LCI så dette kjente jeg meg ikke igjen i. En G30/31 LCI med dieselsekser er vel så nære man kommer en perfekt nyere bruks BMW. For min del toppes det med laser lysene som jeg alltid savnet på min pre LCI (som jeg nå heldigvis har på X5). Det går som du sier ett vannskille ved ca 2021/22 hvor det virker som om noen bare slo av lyset og reiste hjem. LCI av G05 X5 er jo ett skrekk eksempel på hvordan de har nedgradert facelift modellen. Og det er forbaska synd fordi drivlinjen i en 50e kompletterer liksom det lille som mangler i 45e. Litt lenger el rekkevidde (100 km kontra 80 km), rett under 500 hester (489 hk kontra 394 hk) og vesentlig sterkere elmotor (194 hester kontra 118 hk).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå