Marius2002 Skrevet i går, 10:08 Skrevet i går, 10:08 Ok. Min drøm er også cabriolet som hovedbil når ungene er store nok. Jeg må ha krok, for vi skal dra vogn. Denne hadde vært fin: Finn.no | 4-serie cabriolet Men så er det nå engang slik at vi skal ha med både utstyr og ting. Og da veier det praktiske opp når det er snakk om hovedbil. Derfor er stasjonsvogn eller Gran Coupe/Gran Turismo veien å gå for vår del. Jeg liker også BMW sedan, så skal vel ha funnet hjelp i disse også. Hengerfeste må vi ha, foruten vogn så: i går hentet vi en sofa og det var veldig lettvint å bare huke på å kjøre uten å være avhengig av andre. Ungene har mer og mer utstyr som skal være med og ikke minst lagvenninner som skal sitte på. Enn sålenge må vår Tesla Y klare seg, men den gjør nytten godt med både god plass og … ja.. god plass Neida, det er en overraskende god bil for pengene. Med både ytelser, rekkevidde og infotainment ivaretatt så kan det veie opp for mangel på kvalitet og materialvalg. Neste bil blir BMW igjen uansett. laffe, Ron Jeremy, fupsaker og 4 andre reagerte på dette 6 1
316 Skrevet i går, 12:42 Skrevet i går, 12:42 Dæven, bruktbilselgere og oppkjøpere… Har bilen min ute på Finn, priset hvert fall 20-30.000 under hva en forhandler hadde lagt den ut for. Likevel så er det enkelte av disse som tillater seg å pruter 50-60.000. Veldig aktuelt med tanke på at jeg vet at bilen blir lagt ut for 80-100.000 mer enn de byr. Skikkelig natta-opplegg 🫣
GreenE36Cab Skrevet i går, 13:18 Skrevet i går, 13:18 (endret) 40 minutter siden, 316 skrev: Dæven, bruktbilselgere og oppkjøpere… Har bilen min ute på Finn, priset hvert fall 20-30.000 under hva en forhandler hadde lagt den ut for. Likevel så er det enkelte av disse som tillater seg å pruter 50-60.000. Veldig aktuelt med tanke på at jeg vet at bilen blir lagt ut for 80-100.000 mer enn de byr. Skikkelig natta-opplegg 🫣 Jeg skjønner ikke helt hva de prøver å oppnå med det der.. Flippe bilen og selge penger, kanskje. Men uansett da Jeg hadde en (veldig) billig bil til salgs for 30K en gang. "Kan du ta 11K ved rask og ryddig handel?" Ehhh.. nei? Endret i går, 13:23 av GreenE36Cab
Snagg30 Skrevet i går, 13:22 Skrevet i går, 13:22 Jeg håper dere er klar over at beskrivelsen over her er akkurat slik privat personer og holder på, gjerne 22:48 på kvelden. Og med en frekk tone det er et bud, takk nei og gå videre. laffe, Saltkjelen, GreenE36Cab og 6 andre reagerte på dette 8 1
GreenE36Cab Skrevet i går, 13:25 Skrevet i går, 13:25 (endret) 16 minutter siden, Snagg30 skrev: Jeg håper dere er klar over at beskrivelsen over her er akkurat slik privat personer og holder på, gjerne 22:48 på kvelden. Og med en frekk tone det er et bud, takk nei og gå videre. Jeg har egentlig ofte inntrykk av at det er et stort flertall forhandlere som ringer og skal prute, for å tjene penger på bilen i sjappa si? Når det gjelder privatpersoner, så gjør vel de det også for å tjene penger på bilen.. Det er nok sjelden noen vil ha bilen til 1/3 eller 1/4 av prisen, for å selv ha og bruke den Kan vel legge til at når man har fått feks 10 slike telefoner, så begynner man å bli litt lei. Ja, det er bare bud, men likevel Endret i går, 13:39 av GreenE36Cab
*MrB* Skrevet i går, 13:54 Skrevet i går, 13:54 Skambud er alltid kjedelig, samme hvem det kommer fra. Men jeg må si jeg fyrer meg mindre opp når det kommer fra fra private lykkejegere. Jeg forventer litt mer takt og tone fra en forhandler, selv om det er snakk om en ren oppkjøper. Mange er imidlertid frekk som f... Pakker det fint inn i fagre ord, skal liksom hjelpe meg osv. Med hva da? Å tape enda mer penger? laffe, 316 og BMWE39turbo reagerte på dette 3
Saltkjelen Skrevet i går, 13:59 Skrevet i går, 13:59 Er enig med @Snagg30 her. At en bruktbil fra en privatperson ligger 20-30 000kr under hva en tilsvarende ligges hos forhandler skulle bare mangle (egentlig burde de ligge enda lavere med tanke på hvilke rettigheter man får når man kjøper fra en profesjonell part). Når en profesjonell part ringer for å by på bilen din er det helt åpenbart hva agendaen deres er - livnære seg og tjene penger på bilen. En annen betydelig fordel ved å være amatør og selge til en profesjonell, er at man også enkelt kan selge bilen uten reklamasjonsansvar i ettertid. Man kan riktignok inngå en tilsvarende klausul amatører mellom, men det er likestiller maktbalansen som kan gi skjerpede omstendigheter og gjøre at avtalevilkåret tilsidesettes på grunn av urimelighet. I enkelte tilfeller er det ikke helt dumt å heller ta til takke med et lavere beløp og slippe bekymringen om at kjøper ringer deg for den minste ting i de to neste årene. Eystein Ose, Fredrik 90, Snagg30 og 1 annen reagerte på dette 4
316 Skrevet i går, 14:09 Skrevet i går, 14:09 Skal selvfølgelig flippes for å tjene penger ja. Helt enig i at et lavere beløp kan man måtte regne med å godta, men forskjell på et lavere beløp og et uaktuelt beløp 🤣 Dette er en bil som fremdeles har nybilgaranti, og har gått 40.000 så jeg føler vel personlig at det er litt hardt å prute 60.000 da 🤭
GreenE36Cab Skrevet i går, 14:19 Skrevet i går, 14:19 (endret) Man legger vel ofte ut bilen for litt mer enn man forventer å få for den, for å ta høyde for pruting Men det er forskjell på pruting og skambud Endret i går, 14:26 av GreenE36Cab 316 reagerte på dette 1
Saltkjelen Skrevet i går, 14:20 Skrevet i går, 14:20 14 minutter siden, 316 skrev: Skal selvfølgelig flippes for å tjene penger ja. Helt enig i at et lavere beløp kan man måtte regne med å godta, men forskjell på et lavere beløp og et uaktuelt beløp 🤣 Dette er en bil som fremdeles har nybilgaranti, og har gått 40.000 så jeg føler vel personlig at det er litt hardt å prute 60.000 da 🤭 Selv om bilen har resterende nybilgaranti sitter likevel den profesjonelle parten igjen med et salg etter en ufravikelig forbrukerkjøpslov og fem års reklamasjonsfrist for neste kjøper (om denne er amatør). Om bilen din har garanti til f.eks 01.01.2027 og bilen selges hypotetisk sett til ny kjøper som er privatperson den 01.01.2026, har denne kjøperen anledning til å storme ned dørene til bilbutikken helt frem til 01.01.2031. Da blir det plutselig litt forståelig at det må ligge en viss fortjeneste til grunn om dette skal være lønnsomt for forhandler. Det er forklarer selvfølgelig ikke eller rettferdiggjør at du skal selge bilen din billig, men det gir likevel et visst innblikk i hvorfor profesjonelle parter byr som de gjør når de tar kontakt for å vise interesse for bilen man har ute for salg. Da får en selv velge om det er verdt å stå i et langt salgsløp og tjene noen ekstra kroner på det med dertilhørende økt risiko eller om man vil kjøpe seg vekk fra risikoen ved å selge den rimeligere til en profesjonell part. Tenk at et DPF-filter eller en hvilken som helst frontlykt i dag fort koster nord for 50 000kr og vel så det. Det er med andre ord ikke rare feilen eller mangelen som skal til før den potensielt "gode fortjenesten" til forhandler er spist opp og endt i et underskudd. 316 og Marius2002 reagerte på dette 2
316 Skrevet i går, 14:24 Skrevet i går, 14:24 4 minutter siden, GreenE36Cab skrev: Man legger vel ofte ut bilen for litt mer enn man forventer å få for den, for å ta høyde for pruting Ja, klart. Har senket prisen nedover gradvis mot hva jeg må få igjen i forhold til restgjeld. Ingen bråhast men kunne tenkt meg i4 m60 i år. Eneste som har prutet foreløpig er butikker 😂
Fredrik 90 Skrevet i går, 14:50 Skrevet i går, 14:50 24 minutter siden, 316 skrev: Ja, klart. Har senket prisen nedover gradvis mot hva jeg må få igjen i forhold til restgjeld. Ingen bråhast men kunne tenkt meg i4 m60 i år. Eneste som har prutet foreløpig er butikker 😂 Har du forsøkt nettbil eller liknende? Det hører jeg flere har vært heldige med.
316 Skrevet i går, 14:56 Skrevet i går, 14:56 Nei, ikke enda. Jeg drar på jobb i kveld og hvis ingen er veldig interessert før jeg er tilbake neste tirsdag så prøver jeg nettbil. Ettersom jeg har forstått, så kan jeg også kostnadsfritt takke nei til budet jeg får?🙂
sluquet Skrevet i går, 15:18 Skrevet i går, 15:18 20 minutter siden, 316 skrev: Ettersom jeg har forstått, så kan jeg også kostnadsfritt takke nei til budet jeg får?🙂 https://www.nettbil.no/ofte-stilte-sporsmal
Lars89 Skrevet i går, 15:32 Skrevet i går, 15:32 Nettbil var veldig ryddig for min del. Fikk 101k for bilen. (2015 118i) Den ble lagt ut for 145k og ble fort solgt. Nå vil jeg bytte inn M2en, men de 2 forhandlerne jeg har kontakta vil ikke si hva de kan gi i innbytte, men spiller ballen over til meg og spør hva jeg vil/må ha. Hva sier man da? Er det typ 30k under antatt markedspris eller er det større marginer i litt høyere prisklasse? (700k) Mulig det blir Nettbil denne gangen også. Koster jo ikke noe å prøve.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå