Otis Skrevet Tirsdag kl. 21:22 Skrevet Tirsdag kl. 21:22 Jeg forsøker å bistå et menneske med å avgjøre stivhet på en f11 med M sport (uten edc), kontra en f11 med edc. I hvilken modus kan de sammenlignes? Begge to er lci. Jeg har sagt at non edc M sport er ca det samme som sport/sport+, med edc. Noen som kan utdype, eller komme med annen info?
papertiger Skrevet Tirsdag kl. 22:34 Skrevet Tirsdag kl. 22:34 Høres ganske korrekt ut det. Merk at xDrive F10/F11 ikke har mulighet for M sport understell. F11 med EDC i comfort er veldig myk. For myk etter min smak. Sport mode er merkbart fastere. fupsaker reagerte på dette 1
mr.pingu Skrevet Tirsdag kl. 23:02 Skrevet Tirsdag kl. 23:02 18 minutes ago, papertiger said: Høres ganske korrekt ut det. Merk at xDrive F10/F11 ikke har mulighet for M sport understell. F11 med EDC i comfort er veldig myk. For myk etter min smak. Sport mode er merkbart fastere. Så lenge dempere er i god stand Ellers er det nesten ikke noe forskjell. Vet ikke hvor lenge den F11 har gått dere kikker på, @Otis men EDC dempere er ikke akkurat billig å bytte ut heller. Så det kan være noe å tenke på og. Fikk nylig kjørt en F11 med EDC som hadde gått 230k og bakre dempere var helt gåen og tviler på om det var veldig mye liv igjen i de foran, men de foran ble fortsatt litt stivere når jeg bytta til sport modus, men det var ikke mye. Personlig hadde jeg gått for Msport fremfor EDC om bilen har gått litt. Har det nå også på X1en og det er vesentlig bedre å kjøre svinger med stivere dempere. fupsaker reagerte på dette 1
Kvasi Skrevet i går, 01:08 Skrevet i går, 01:08 På 29.10.2025 den 20.05, Kvasi skrev: Vært ute å kjørt veteranbil i dag, hadde nesten følelsen av å bli lagt merke til i trafikken Og her er grunnen til at jeg tok den med ut en tur, skikkelig gøy å være en bitteliten del av det hele. fupsaker, mslello, ehaugsnes og 3 andre reagerte på dette 6
Otis Skrevet i går, 06:55 Skrevet i går, 06:55 8 timer siden, papertiger skrev: Høres ganske korrekt ut det. Merk at xDrive F10/F11 ikke har mulighet for M sport understell. F11 med EDC i comfort er veldig myk. For myk etter min smak. Sport mode er merkbart fastere. Aha. Så en xdrive har ikke m sport understell, mao standard ja? Dette hadde jeg glemt. 7 timer siden, mr.pingu skrev: Så lenge dempere er i god stand Ellers er det nesten ikke noe forskjell. Vet ikke hvor lenge den F11 har gått dere kikker på, @Otis men EDC dempere er ikke akkurat billig å bytte ut heller. Så det kan være noe å tenke på og. Fikk nylig kjørt en F11 med EDC som hadde gått 230k og bakre dempere var helt gåen og tviler på om det var veldig mye liv igjen i de foran, men de foran ble fortsatt litt stivere når jeg bytta til sport modus, men det var ikke mye. Personlig hadde jeg gått for Msport fremfor EDC om bilen har gått litt. Har det nå også på X1en og det er vesentlig bedre å kjøre svinger med stivere dempere. Mener du virkelig at det nesten ikke er forskjell på standard og EDC? Vet prisen ja, men det er delvis irrelevant her. Problemer med å velge M sport er at bilen er stiv hele tiden, og det er ikke alle som liker det. Da vil nok de fleste synes at det er bedre med standard understell. Tror jeg.
mr.pingu Skrevet 23 timer siden Skrevet 23 timer siden Jeg baserer meg nå på utslitte dempere, så om kostnad er irrelevant og de fungerer som skal er det vel enn mer vesentlig forskjell husker jeg fra andre modeller. Som sagt jeg baserer meg på en 2-timers tur på en utslitt understell som hadde gått over 230k km. Nøkkelordet er her utslitt. Så om det er irrelevant ikke tenk på hva jeg sa. Om noen kan gi et svar om akkurat F11 basert på en del mer erfaring er det @papertiger fremfor meg Jeg synes ikke det er ubehagelig med sportsunderstell men hadde i sommeren en som satt på og syntes den var litt hard over humper og ujevnheter (X1’en) og det sa han ut seg selv. «Jeg synes din bil er av og till litt ukomfortabel over grusvei i forhold til min(Volvo V70)». Det kan jeg nok vare enig i, hull og ujevnt grusvei er den litt stiv men på de fleste veier vil jeg valgt sportsunderstell over standard understell. Kommer nok an på personlig preferanse som du sier selv og denne mening er basert på X1. Jeg vet ikke om F11 har en sammenlignbart forskjell mellom standard og sport. Men om jeg hadde valgt nå hadde jeg valgt sport fremfor EDC. Er pengene virkelig irrelevant er EDC jo det beste
Saltkjelen Skrevet 22 timer siden Skrevet 22 timer siden Den eneste F11en med xDrive, sportsunderstell (senket) og EDC er M550d, så skal en først gå for kostnaden med å bytte dempere ville jeg nok sjekket muligheten for å bruke dempere fra M550d. Selv opplever jeg nesten bilen for myk med ACS-fjærer i komfortmodus og har etter hvert begynt å gjøre meg opp noen tanker om H&R kanskje hadde vært ideelt. I sport er det betydelig bedre fasthet i demperne. fupsaker, Otis og mr.pingu reagerte på dette 3
mr.pingu Skrevet 21 timer siden Skrevet 21 timer siden 9 hours ago, Kvasi said: Og her er grunnen til at jeg tok den med ut en tur, skikkelig gøy å være en bitteliten del av det hele. Det var veldig bra video, skikkelig gøy fupsaker reagerte på dette 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå