Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

Mitt forbruk med henger var litt over det andre her viser. Kjørte fra Tromsø til Oslo gjennom Finnland og Sverige.Henger med last veide 1000 kg. 

DBFF176D-36D5-4402-AF21-7B8B0CE2921B.jpeg

Endret av Ampera
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Eselfjes E30 Meet og GS-Treffet er jo to gode BMW-treff men likevel vidt forskjellig. E30 Meet har jeg ikke fått tid til, men mine bekjenter herfra som har vært der har synes det har vært topp. GS-Treffet er også veldig bra, men anbefales å ta kjøreturen opp som en biltur og ikke transportetappe. Kommer du torsdag eller fredag og får hele helgen på Bud Camping, så er det supert. Gode turmuligheter om ønskelig, samt krigsminnemuseet Ergan kystfort. GS ordner også god kveldsunderholdning både fredag og lørdag. Alternativet er å bo i Molde, anbefaler da Scandic Seilet. Tar du weekenden der og bruker kun lørdagen i Bud så har du mye fint i Molde også. :) Jeg bor i Molde og dro tidlig ut til GS-treffet i fjor, fikk sett bilene og kjøpte noe bilpleieprodukt på tilbud før jeg dro etter noen timer. Jeg hadde som lokalkjent ikke behov for kolonneturen over Atlanterhavsvegen eller å se på burningen. Det var fint vær i fjor, så jeg og noen kompiser tok oss ei utepils i Molde istedet for å være der ute hele dagen. Du har svært gode turmuligheter her også og et par gode restauranter, eventuelt skybaren på Seilet.

Så for å svare på spørsmål vil jeg egentlig si jatakk, begge deler. :)

Scandic-Seilet-exterior-6.thumb.jpg.dc2ee5553c777e7f5566bc0e4cee22cb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Marius2002

Takk skal du ha for en utfyllende beskrivelse av treffet, Marius. Jeg har vel kommet fram til at det blir litt langt å dra for ett treff, siden jeg er i Forsvaret dette året. Jeg tenker det blir vanskelig å be seg fri, samt at hele turen blir litt i overkant dyr. Mulig det blir E30meet, hvis jeg finner ut at jeg har mulighet til å være med på både Rudskogen og Vålerbanen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

https://www.nrk.no/norge/frp-gar-ikke-med-pa-hoyres-forslag-om-a-gjore-fossile-biler-dyrere-1.13990913

Dette vil jeg påstå er svindel og bedrag, det siste vi trenger nå er dyrere biler. Med de nye WLTP utslipps tallene så kommer vanlige biler til å bli vesentlig dyrere, trenger ikke dette på toppen av det. Eneste de oppnår er en eldre bilpark. Hadde aldri trodd at ett parti som Høyre ville vurdere å sette opp avgiftene på noe så vesentlig som biler. Jeg håper for guds skyld FrP får satt kjepper i hjulene for dette vaset her, de kan ikke godta å være i en regjering som setter opp bilavgiftene med 9 milliarder. Hva med å heller legge litt avgifter på elbilene, folk kommer jo fortsatt til å velge det pga de andre fordelene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On ‎01‎.‎04‎.‎2018 at 11.53, Fredrik 90 skrev:

Du beskriver ting veldig bra, spot on @Werther 

Jeg tenker også at vi skal på en måte være litt glad for at vi har rånerne. I dag så er unge mennesker mer opptatt av sosiale medier, ta buss og klemme trær. Bilinteressen blant unge minsker i større grad enn før da man var mer avhengig av å komme seg rundt. På den måten er det godt å se at unge fortsatt har interessen for ting med fire hjul og motor, dette er fremtidens entusiaster. Det er også en kjent sak at mang en nattevakt på bensinstasjoner rundt om er glad for rånerene sitt nærvær, jo flere folk på stasjonen jo mindre fare for at man blir ranet eller utsatt for noe kriminelt i løpet av en ensom nattevakt. 

Angående E30-Meet, så synes jeg det er litt kjipt at de har avgrenset seg slikt - personlig synes jeg treffene deres er helt sjef og skulle gjerne droppet innom som publikum både fredag og lørdag, men inngangsreglementet/prisen er en bra avskrekker for oss som ikke er organisert og bare vil ta en titt. Det er en tynn linje mellom inkludering og utelukking, og når man (de) bedriver en slik sær interesse burde man være åpen for folk flest...synes nå jeg.

Tror jeg har nevnt dette før på forumet, men drar den en gang til - for noen år tilbake i bygda mi var det en slik typisk kebabsjappe/baguettkiosk som gikk ganske greit, men pga naboklager fra NYINNFLYTTEDE fuckings nisser reduserte de åpningstidene fra 02 til 00 hvis jeg husker riktig.  Første helga uten "nattåpent" og rånere parkert utenfor fikk de innbrudd og ble fråstjået ganske store verdier...Glimrende business-ide! Ingenting er som å bli loppet av narkomane/ polakker når man kunne spart penger på å ha lokale rånere stående utenfor som erstatning for vektere..

Det du nevner angående rånere..Under en prat med en kamerat og kona hans kom det frem at lillesøstera til kona hadde tatt den helt ut, digget råning og var med på Strømstad-festingen. De var helt forferdet over at hun var så harry, men jeg må innrømme at jeg synes det var herlig at slike fine ungjenter joiner hardcore råne/harrymiljøet. Det er tross alt en fet tradisjon vi har, på godt og vondt  :bart:  Med tanke på hvor kjedelig hverdagen i Norge er ellers så er det artig når folk tar den helt ut og gir en lang faaaen.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel kanskje diskutert et eller annet sted her før, men.. Jeg skal kjøre over til Bergen (fra Oslo) et par ganger i sommer, og kjører stort sett alltid korteste vei, rv7 og over Hardangervidda - kanskje på tide å prøve noe nytt.

Lurte på hva folk foretrekker / hva som er "best"? Jeg er ute etter ruten med i snitt morsomste veier og minst trafikk.  Jeg ser at å kjøre av til rv52 ved Gol og opp over Hemsedal og Aurland ikke er særlig lengre. Hvordan er det til sammenligning?

Andre tips / alternativer? Med morsom vei mener jeg fin landevei, gjerne svingete men fint om det er litt oversiktlig her og der, så man kommer forbi eventuelle søndagskjørere og turister. Passet over Hardangervidda på rv7 er jo genialt i så måte. :)

 

 

Endret av macrorain
Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, 316 skrev:

Kjører stort sett Hemsedal jeg, synes vegene der er veldig morsomme. En del kraftige hårnålssvinger, opp og ned og generelt fin natur helt fra Hemsedal til Lærdal. 

Har pratet litt med en annen gjeng nå, og fått tips om at dette er den artigste/minst trafikkerte varianten uten at det blir for lang omvei :D

 

image.thumb.png.1211362df3e29363b939e339b2b905c5.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   3 medlemmer

×
×
  • Opprett ny...