Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

1 time siden, papertiger skrev:

I motsetning til de fleste andre her er det utstyret jeg bruker som ikke yter TV-sendingene rettferdighet 😂. Jeg har 1. (eller 2.?) generasjons Apple TV (sikkert 5 år gammel) og en Sony-ikke-smart-LED-TV fra 2010. Så etter hva dere skriver over her tror jeg nok det ikke skal stå på TV-sendingene. Og ja, Apple TVen er kablet rett i router.

Du, jeg er intet bedre. 1./2.-gen AppleTV her også(like gammel som din) og en Philips 55" ikke-smart LED, den er fra 2015, men bare en tilbuds-TV fra Elkjøp. Ser lite på TV så det er ikke nøye. AppleTVen støtter AirPlay så jeg caster ofte fra Macen. Jeg har dessverre ikke iPhone lengre, men det skal jeg kjøpe igjen. Fruen har iPhone og koblet denne opp i bilen og vipps var det mye flere funksjoner der også.

SmartTV har jeg ikke troa på. Opphavet har Samsung smartTV fra 2014 ish. Den 8-serie eller noe med kamera. Appene sluttet å fungere for et par år siden og er ikke kompatibel med nye, nå er den egentlig bare en vanlig TV. Snakker om bortkastet. 3D-funksjon også, kult den gang, brukt 1 gang og aldri igjen :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Marius2002 skrev:

Du, jeg er intet bedre. 1./2.-gen AppleTV her også(like gammel som din) og en Philips 55" ikke-smart LED, den er fra 2015, men bare en tilbuds-TV fra Elkjøp. Ser lite på TV så det er ikke nøye. AppleTVen støtter AirPlay så jeg caster ofte fra Macen. Jeg har dessverre ikke iPhone lengre, men det skal jeg kjøpe igjen. Fruen har iPhone og koblet denne opp i bilen og vipps var det mye flere funksjoner der også.

SmartTV har jeg ikke troa på. Opphavet har Samsung smartTV fra 2014 ish. Den 8-serie eller noe med kamera. Appene sluttet å fungere for et par år siden og er ikke kompatibel med nye, nå er den egentlig bare en vanlig TV. Snakker om bortkastet. 3D-funksjon også, kult den gang, brukt 1 gang og aldri igjen :lol: 

Godt jeg ikke er alene :D De nye smart-TVene er en helt annen verden enn de første som kom. I likhet med deg hadde mine foreldre en Samsung smart-LED TV fra rundt omkring 2014, det var en treig og sørgelig affære. De kjøpte seg nettopp en ny Samsung LED TV i høst, det var en annen klasse, og jeg hadde nok ikke giddet bruke Apple TV med en slik TV i hus.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, papertiger skrev:

Godt jeg ikke er alene :D De nye smart-TVene er en helt annen verden enn de første som kom. I likhet med deg hadde mine foreldre en Samsung smart-LED TV fra rundt omkring 2014, det var en treig og sørgelig affære. De kjøpte seg nettopp en ny Samsung LED TV i høst, det var en annen klasse, og jeg hadde nok ikke giddet bruke Apple TV med en slik TV i hus.

Godt å høre det er fremskritt, for ja de er sørgelig :) Blir ingen ny TV her på mange år ihvertfall. Synes AppleTVen er grei, selv om det klart er tungvint å skifte innganger og flere fjernkontroller å forholde seg til. Men liker å enkelt kunne speile bilde fra data/mobil til TV uten å koble til HDMI :)

Bruker Sonos til lyd, Sonos Playbar til TVen og bruker TV-fjernkontroll til den. Genialt. Hadde kjøpt Sonos Beam idag da, selv om den ikke er like bra så ser den finere ut. Supert system. Har hatt det like lenge som TVen og før det hadde jeg Sonos Connect:amp med to Dali Sensor 1 høytalere. Sistnevnte har ungen fått på lekerommet :D Neste på listen er sub fra Sonos, men jeg finner aldri riktig tidspunkt å forsvare det kjøpet på :lol:

 

Edit:

Slik er det idag. TVbenken er ikke hengt opp og kablene henger fritt fordi vi venter på at ny TVbenk skal konme og jeg vil få den opp først før jeg ordner ledningene. Har sparklet veggen og vil ikke ta nye hull bare for å henge opp den gamle benken igjen i to uker. For de med OCD så har TVbenken selvsagt hunget rett under TV og ikke skjev som nå.

IMG_20190224_093153.thumb.jpg.b53860c700c0cbee9913f43e0e8cb793.jpg

 

 

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AppleTv 4(k) er jo stort fremskritt i forhold til de gamle atv’ene. Vi bruker kun atv4 i stua nå. Har en atv2 til Viaplay Sverige, den oppleves som veldig gammel når man har atv4 ved siden av :) Styrer tv og denon forsterker uten problemer med atv4 sin fjernkontroll. 

Vi brukte også samsung sin smart tv mye før men etter atv4 i hus ble den gammel og treg, samme med Get sin tuner. Slik utviklingen er burde slike funksjoner ligge utenfor tv, skal man være oppdatert der må man nok bytte tv ofte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Samsung 4k Smarttv men den nye Altibox Huawei Q22 inneholder i tillegg til den ordinære tvkanalene både NRK Nettv og Hbo, venter bare på at de legger inn en Netflix App på den eller åpner for at man kan installere selv.  Den er lynkjapp og gir svært godt bilde. Helt enig i at de bør få alle disse funksjonene ut i boksene istedenfor at de skal sitte i Tv. Gikk nylig fra Getbox 2 til nye Altibox og det var stor forskjell både i bildekvalitet og hastighet.  Har forøvrig vært fornøyd Get kunde i 20 år men flytta til et sted hvor det var Altibox som leverte. Get har jo begynt å reklamere for sin nye 4K boks de også så det blir nok bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hoppet av dette «racet» for lenge siden.

Har Panasonic sin siste Plasma-TV, som også har noe smart-greier og 3D, men smartknappen har jeg enda tilgode å trykke på, og 3D-brillene ligger fortsatt i plasten. 4K har jeg null interesse av, men skal handle TV til en kjellerstue/lekerom jeg pusser opp nå, og ser at alt av TV-er er 4K nå, så har ikke så mye valg der. :)

Hadde forøvrig en fra Get/Telia eller hva han enn presenterte seg med på døren for noen fager siden og ville jeg skulle skifte fra Altibox. Jeg er alltid interessert i gode tilbud, men han kunne kun gi meg tilbud om jeg tok TV-pakke også, så da ble det ikke noe av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@awt aldri vært i racet jeg heller og godt er det. Skal man holde tritt må man oppgradere utstyr en gang i året og det går ikke an. Jeg måtte bytte TV i 2015 pga. den gamle plasmaTVen fra 2004 tok kveld. Den veide et tonn også, så det var greit å få byttet likevel. Jeg satser på denne varer i 10 år denne også. Byttet til altibox fiber nettopp fordi nettet ble raskere til en billigere penge. Kundeservicen dems er derimot ræva, uansett har det fungert smertefritt til nå. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker en Samsung Q9F 2019 modell og Get boks 2, tror jeg den heter.

Genialt system! Bruker bare 1 fjernkontroll, og det er den til TVen. Den styrer alt, også er det på BT. Alt ellers er skjult.

Ellers må jeg si at den TVen gir et ganske så bra bilde!

 

EDIT:

Glemte å si at jeg også bruker Samsung HW-K960 og Netflix, TV2 Sumo, Plex mot en server hjemme hos meg (har rippet alle barne DVDer og noen andre fine filmer).

Endret av Otis
La til info
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anskaffet canal digital sin nye android dekoder i stua, den er forsåvidt grei, litt lagg og hiccups, men endel burde være mulig å løse via software. Selv er jeg veldig svak for android tv operativsystemet. Bruker nvidia android tv til å streame innhold. Dog så bruker jeg ikke netflix, hbo, amazon prime da kvalitet på dette er veldig labert i forhold til en bluray kvalitet. For å sette ting i perspektiv, så ligger vell en 4k netflix film på 20-30GB, mens bluray kopien kan fort ligge nærmere 70GB. Meget stor komprimering, men må si at lyden på bluray materiale er det som imponerer mest. En god film med trueHD/atmos lydbånd sammen med ett hjemmekinoanlegg gir en helt annen opplevelse enn ac3 lydbånd som diverse streaming tjenester som regel tilbyr. Da sant skal sies så gjør jeg det fortsatt på gamle måten. Selvom inneholdet er en annen prisklasse en streaming, så må man jo også ha lagringen til dette, og når en vanlig 1080p bluray film ligger på 30GB i snitt, så flyr plassen fort.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk tak i en Samsung The Frame 55tommer med «vannskade». Emballasjen hadde bare trukket litt vann etter en lekkasje på et laget. Fikk 10 000kr avslag. Noe som gjorde det til en grei deal..

Veldig fornøyd, kan legge inn alt mulig av apper, koble til BT mus og tastatur og bruke den som en grei nettleser. Bilde-funksjonen spriter opp stua, det ser faktisk ut som et bilde når TVen ikke er i bruk..

F4D85FAA-4F46-43C2-8CF5-B2B90EB86651.thumb.jpeg.ce333fd7077332345e9e66a18f81fe8c.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Shattered for å ikke ødelegge E46/E39-tråd så tar jeg det her :) Det er ingen tvil om at E53 og E46 facelift har likhetstrekk i design, likevel er ikke E53 bygd på E46. E53 er bygd på Range Rover L322 og BMW E39. :) 
De nevner løst hvordan E53 er som en bil i filmen under, og da føler iallefall jeg at jeg ikke klarer å trekke paralleller E46-E53(noe jeg ikke gjorde før jeg så den heller). Filmen under er forresten fra da E53 var helt ny. 
 

 

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

E53 er ikke bygd på l322 selv om det er populært å hevde. e53 er ene og alene en høyere e39/38. L322 har masse bmw spesifikke greier da BMW eide LR på denne tiden. Jeg vet det har blitt hevdet at bmw ville ha "LR sin 4x4 teknikk" men altså.. jeg venter i spenning på hvilken teknikk det er snakk om. Det høres ut som noe fra en halv dårlig pressekonferanse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...